Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
Újabb világrekordot döntött meg a legnézettebb YouTube-videó: a Baby Shark-dalt immár 11 milliárdnál is többször hallgatták meg a legnépszerűbb videómegosztó platformon. Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője arról beszélt a top 20-as listán továbbra is csak zenék és gyerekdalok találhatók, de az edukatív tartalmak is egyre inkább törnek felfelé, és egyre több cég használja márkaépítésre is a hatalmas felhasználói bázissal rendelkező oldalt.
2016-ban debütált, 2020 novemberében a legnézettebb videó lett a YouTube-on, 2022 januárjában pedig a világon elsőként lépte át a 10 milliárdos megtekintést az alighanem mindenki által ismert Baby Shark-dal. A legutóbbi mérföldkő óta még egy év sem telt el, de az alkotók most egy újabb sikert könyvelhettek el, hiszen a napokban már a 11 milliárdos nézettségi mutatót is áttörték.
Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője elmondta, a YouTube top 20-as listáján jelenleg 13 zene és 7 gyerekdal található. Mint fogalmazott, az emberek alapvetően szórakozásra használják a legnépszerűbb videómegosztó platformot, ez teszi ki a felhasználási mód 70-80 százalékát.
„A YouTube a zenehallgatás mellett kvázi a televíziót is képes helyettesíteni, elég csak arra gondolni, hogy a gyerekek itt nézik már a legtöbbször a kedvenc meséiket. Új trend, hogy a videók megosztásának köszönhetően egyre gyorsabban érik el bizonyos tartalmak az 1 milliárdos lejátszást. Míg régebben ez sok-sok évbe telt a legfelkapottabb videók esetében is, Adele Hello című számának a klipje például rekordidő, mindössze 87 nap alatt tudta ezt a számot realizálni” – magyarázta.
A szakember felhívta rá a figyelmet, a Google mellett a YouTube a legnagyobb keresőmotor, ahol a jó tartalmak elérése exponenciálisan tud gyarapodni, azaz jóval gyorsabban lehet kitűnni egy-egy videóval a tömegből, mint korábban.
A magyar cégek kevesebb mint egy százaléka rendelkezik YouTube- csatornával
Dallos Zoltán beszélt arról is, a szórakoztató felvételek mellett ma már az edukatív és üzleti tartalmaknak is van létjogosultsága a platformon, Magyarországon mégis nagyon kevesen élnek ezzel a kecsegtető lehetőséggel.
„Rendkívül kevesen vannak jelen hazánkban üzleti céllal a YouTube-on. Felmérések szerint a magyar cégek kevesebb, mint egy százaléka rendelkezik YouTube-csatornával, ami lesújtóan alacsony arány, pedig ez egy rendkívül hatékony márkaépítő módszer tud lenni. Zseniálisan jó eszköz például azoknak, akik szeretnék megmutatni a folyamataikat, betekintést engednének a kulisszatitkokba annak érdekében, hogy jobban megismerjék őket a leendő ügyfelek és vásárlók. Ezzel a márkával egy időben a bizalmat is remekül lehet építeni” – mondta a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője.
Rámutatott, alapvetően két tényező befolyásolja azt, hogy egy YouTube-ra feltöltött videó mennyire lesz népszerű. Mivel a platform algoritmusának az a célja, hogy minél tovább ott tartsa a felhasználót, ezért a tartalomgyártókat is motiválják arra, hogy minőségi kontentet állítsanak elő, az legyen figyelemfelkeltő. A másik nagyon fontos dolog a borítókép és a címsor együttese, hiszen ezeken múlik, hogy egyáltalán mennyien kattintanak bele a videóba.
Dallos Zoltán szerint ha mindkét feltétel teljesül, akkor már nagyobb az esélyünk arra, hogy a YouTube feljebb soroljon a találati listán, így több emberhez juthatunk el. Végezetül azt is hozzátette, érdemes szakértői segítséget kérni a videók készítéséhez és azok menedzseléséhez, hiszen ezen kívül számos olyan apró trükk létezik, amivel a magunk malmára hajthatjuk a vizet.
Kapcsolódó cikkek
- Az NMHH összeállításából kiderült, hogy mit hallgattunk tavaly a neten
- Hogyan segítenek a videók a munkáltatói márkaépítésben?
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- 8K videotámogatást kapott a YouTube
- Nem fog működni a YouTube a régi eszközökön
- Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
- Továbbra sem nyereséges a YouTube
- Elstartolt a gyerekbarát YouTube az USA-ban
- Február 23-án érkezik a YouTube gyerekbarát változata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködik a Menedzserek Országos Szövetsége és a VOSZ
A Menedzserek Országos Szövetsége és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ünnepélyesen aláírta stratégiai együttműködési szerződését, amely megerősíti a két szervezet közötti együttműködést a vállalkozásvezetők továbbképzése és oktatása terén.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.
A Samsung AI TV-k a televíziózás új korszakát hozzák el
A technológia rohamos fejlődése miatt egy-egy tévé beállításához néhány évvel ezelőtt még akár komolyabb szaktudásra volt szükség, hogy a felhasználók kiaknázhassák a készülékükben rejlő lehetőségeket, legyen szó filmekről, sorozatokról vagy videojátékokról. A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása azonban jelentős mértékben megkönnyítette a készülékek kezelését, beállítását, így a Samsung legújabb AI tévéi mindenkinek könnyed, zökkenőmentes élményt kínálhatnak.
Mobilitás és környezet: a jövőbe mutató járműiparról tartott konferenciát a Széchenyi-egyetem
Újabb állomásához érkezett a tizenegyedik éve megrendezett Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferencia a győri Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, valamint Járműipari Kutatóközpontja szervezésében. A „Mobilitás és környezet” címet viselő kétnapos tudományos esemény idén a jövőformáló járműipari kutatásokra fókuszált.
Az ESET Magyarországon is elérhetővé tette az ESET Servicest, amely többek között biztosítja a gyors, felügyelt EDR (XDR) szolgáltatást is
A különböző méretű vállalkozásoknak egyre nehezebb lépést tartani, védekezni a gyorsan változó, nagy számú kibertámadással szemben. A szakképzett emberi erőforráshiány miatt sokan nehezen tudják egyedül, házon belül kezelni online biztonságukat. A nem megfelelő biztonsági intézkedések, vagy ezek teljes hiánya gyakran megakasztja, vagy akár le is állíthatja az üzletmenetet, illetve a kritikus informatikai erőforrásokhoz és adatokhoz való hozzáférést. Az ESET szakértői most ezekre a kihívásokra kínálnak megoldást, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy erőforrásaikat fő üzleti tevékenységeikre összpontosítsák. Az ESET a kiberbiztonság egyik legfontosabb szereplőjeként elindította az év 365 napján, a nap 24 órájában angol nyelven elérhető ESET Servicest.