Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
Televízió- és rádióadók kötelezettségvállalásainak teljesülését ellenőrizte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.
A körzeti, közösségi televízióként üzemelő Jazz TV szolgáltatója ellen hivatalból indított eljárást a hatóság. A vizsgálat kiderítette, hogy szeptember 20–26. között a médiaszolgáltató nem teljesítette sem a rendszeres híradásra, sem a saját készítésű – képújság és ismétlés nélküli – műsorszámok közzétételére vonatkozó, hatósági határozatban vállalt kötelezettségét. A Médiatanács a mulasztásért bírságot rótt ki a szolgáltatóra.
A Szombathely 98,8 MHz kisközösségi Credo Rádióval szemben lefolytatott eljárás eredményeként a Médiatanács megállapította, hogy június 27. és július 3. között nem teljesítette a médiaszolgáltató a hatósági szerződésében vállalt, közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek napi és heti arányára vonatkozó kötelezettségét. A jogsértés miatt a testület ugyancsak bírságot szabott ki.
A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért került sor, mert a jelenlegi médiaszolgáltatónak, a Telekom Békés Kft.-nek (Mega Rádió) 2023. június 3-án lejár a médiaszolgáltatási jogosultsága. A Médiatanács valamennyi pályázati felhívásában, így a Békéscsaba 98,4 MHz esetében is a törvényi előírások alapján, azonos elvek és tényezők szerint határozta meg a frekvencia minimális értékét, azaz a médiaszolgáltatási alapdíjat.
Heti ülésén a Médiatanács elfogadta a 2023. évi felügyeleti tervét is, mely elérhető a hatóság honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.