Mit takar az adatvezérelt marketing, és hogyan működik a gyakorlatban?
Gyakran hallani az adatvezérelt marketingről, de vajon mitől válik egy technika adatvezéreltté? A kulcs a látogatók viselkedésének mérésében, és annak üzleti szempontból történő elemzésében rejlik. Ez azonban még kevés. Tudj meg többet az A/B tesztelésről és szegmentációról!
Az adatvezérelt marketing eszköze
Segítségre lenne szükséged? Egy profi online marketing ügynökség révén szakértői csapat által történik hirdetéseid nyomonkövetése, és az A/B tesztelés. Például a 7Blog performance marketing szolgáltatásának keretein belül senior szakemberek által folyamatos mérés és optimalizáció zajlik.
Búcsút mondhatsz a pénzégető kampányoknak, és helyette jelentős versenyelőnyre tehetsz szert, miközben fejlődhet, és növekedhet vállalkozásod.
Maga az adatvezérelt működés a legtöbb folyamatnál alkalmazható a marketing tölcsér egészében, tehát már a hirdetéseknél jelentős a szerepe. Az adatvezérelt hirdetések alapvető technikájaként a szegmentációt tekinthetjük. Ez a piac szétdarabolásán alapul, ezután az egyes szegmensek vizsgálata következik, amelyből kiderül, melyik hogyan teljesít.
Ez nem újkeletű módszer, hiszen a multik már évtizedek óta felméréseket végeznek, hogy részletesebb képet kaphassanak annak tekintetében, hogy kik reagálnak jobban az üzenetekre. Persze a korszerű online marketing ennél sokrétűbb, és összetettebb megoldásokat, módszereket alkalmaz.
Közvélemény-kutatás vs. A/B tesztelés
A közvélemény-kutatás egy lassabb és költségesebb megoldás, ezért leginkább közép -és nagyvállalatok alkalmazzák. A másik baj vele, hogy ugyebár véleményt mér, az A/B tesztelés viszont viselkedést, ezáltal mélyebb piacismeretet biztosít.
A piac szempontjából beszélhetünk szegmentációról, a hirdetések, és a landing page-ek tekintetében viszont A/B tesztelésről. Ez esetben a hirdetés, vagy a landoló oldal két verziójának tesztelése zajlik. A közönség ugyanaz, és párhuzamosan futnak a tesztelendő variációk.
Ez lehetőséget teremt az éles környezetben történő tesztelésre, objektív módon. Így megtudható, hogy melyik variáció teljesít jobban, hogy aztán a teljes célcsoporton alkalmazható legyen.
Az A/B tesztelés módszere kiaknázható a hirdetési kreatívoknál, a landing oldalaknál, email kampányoknál egyaránt.
Az adatvezéreltség legfőbb előnye
Ez a módszertan lehetőséget nyújt arra, hogy a tények alapján végezzük az optimalizációt, ne pedig impulzusjellegű tevékenységekre fordítsuk az időt és energiát. Ehhez azonban adatok szükségesek. Egyedül így garantálhatók az egyre jobb eredmények.
A tesztek megkezdése előtt fontos a konkrét stratégia összeállítása, a tesztelés menetével kapcsolatban, illetve annak tekintetében, hogy mit várunk tőle. Mindenképp olyan területet érdemes javítani, ahol a teszt által valóban a legmagasabb profit nyerhető.
A legjobb út, ha igénybe vesszük egy profi ügynökség segítségét!
Kapcsolódó cikkek
- 300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél
- Még mindig a Facebook a legkedveltebb KKV-marketingeszköz
- Mikor éri meg az online marketing?
- Mik lesznek 2023 marketing trendjei?
- Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon
- Havi 15 milliárd videót pörgetnek át a magyarok a TikTok-on
- Netes csalások: nem csak a nagy hirdetőket kopasztják meg a hamis kattintások
- Európa legjobbjai között a Growww Digital
- A márkaépítés kulcselemévé vált a gamification
- Kiderült, mennyit keres egy marketinges
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
A kiberbiztonságról rendeztek konferenciát a Széchenyi István Egyetemen
A kibertámadások évről évre egyre nagyobb mértékű, dollármilliárdokban mérhető gazdasági károkat okoznak a világon, ezért a kiberbiztonság az állami szervezetek, a vállalatok, sőt a magánszemélyek számára is kulcsfontosságúvá vált. A téma aktuális kérdéseiről rendeztek szakmai-tudományos konferenciát a győri Széchenyi István Egyetem, ahol hazánkban elsőként indult el a terület jogi szakembereinek képzése.
Színes ePaper notebook az inspiráló gondolatokhoz és a kreatív ragyogáshoz
Örömmel mutatjuk be a BOOX Note Air4 C-t, a Note sorozat legújabb tagját, amit merész gondolkodóknak és alkotóknak terveztek. A Note Air3 C kivételes funkcióira építve ez a következő generációs színes ePaper tablet jelentős előrelépést tesz a színes ePaper kijelző, a teljesítmény és a felhasználói élmény terén.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.