A Schneider Electric innovációjával zöldít a Renault
A Schneider Electric forradalmi újítását, az SF6 gáz helyett tisztított levegőt használó SM AirSeT középfeszültségű kapcsolóberendezéseket alkalmazza a franciaországi Flins-ben található Refactory üzemében a Renault Group. A megoldás nem csupán a környezetbarát működést támogatja, hanem egyszerűbb telepítést, szétszerelést és újrahasznosítást is lehetővé tesz alacsonyabb költségek mellett.
A Renault Csoport célja, hogy 2030-ra a Refactory gyárban negatív szén-dioxid mérleget érjen el, 2040-re pedig egész Európában szén-dioxid semlegessé váljon a működése. Ennek érdekében a vállalat a Schneider Electric újszerű, az üvegházhatású SF6 gáz helyett tiszta levegőt használó SM AirSeT középfeszültségű kapcsolóberendezéseit alkalmazza a Flins-i üzemben.
A kapcsolóberendezésekben általános szigetelésre, valamint a kapcsolásoknál keletkező villamos ív oltására szolgál elsősorban az SF6. Jelenleg globálisan mintegy 30 ezer tonna ilyen gáz van ezekben a készülékekben. Ez azért probléma, mert az SF6 egyike az üvegházhatás szempontjából legkárosabb vegyületeknek: az ezt kifejező GWP (global warming potential) értéke 23.500-szor haladja meg a szén-dioxidét, vagyis egy kilogramm SF6 gáz ugyanannyi kárt tud tenni a környezetben, mint 23,5 tonna szén-dioxid. Ez nagyjából akkora mennyiség, amekkorát egy átlagos személyautó 200 ezer kilométer megtétele során juttat a környezetbe.
A problémát tovább nehezíti, hogy a világnak egyre több villamos energiára lesz szüksége, ami az elkövetkezendő években maga után vonja a középfeszültségű berendezések számának drasztikus emelkedését is. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a probléma kezelésére fejlesztette ki a nagynyomású, tisztított levegővel töltött kapcsolóberendezést.
Zöld és digitális szempontok
Az SM AirSeT a fenntarthatóság mellett a digitális képességei révén a kiberbiztonság, a megbízható energiaellátás és a karbantartás területén is komoly előnyöket kínál. A középfeszültségű kapcsolóberendezés integrált, intelligens érzékelőkkel rendelkezik, amelyek 24/7-es csatlakoztathatóságot biztosítanak. Ez lehetővé teszi a Renault Csoport számára, hogy távolról felügyelje a Refactory középfeszültségű kapcsolóberendezésének működését az állapotalapú karbantartás és a fokozott biztonság érdekében. Az érzékelők adatait a Refactory helyi eszközeibe/alkalmazásaiba és olyan kifinomult elemzőeszközökbe továbbítják, mint amilyeneket a Schneider Electric robusztus EcoStruxure architektúrája és platformja kínál.
A tiszta levegő használata egyszerűsíti a berendezések telepítését, szétszerelését és újrahasznosítását is, miközben csökkenti a költségeket. A körforgásos gazdaság szempontjai alapján tervezett SM AirSeT megerősített kialakítása a digitális funkciókkal kombinálva több mint 30 százalékkal meghosszabbítja a kapcsolóberendezések élettartamát.
A Schneider Electric elkötelezett amellett, hogy fokozatosan kivonja termékeiből az SF6-ot, ennek érdekében szisztematikusan fejleszti az ilyen gázt használó középfeszültségű berendezéseinek zöld alternatíváit. A vállalat ezzel a lépéssel évente mintegy 4 millió tonna CO2-nek megfelelő üvegházhatású-gáz kibocsátását tudja megelőzni.
Kapcsolódó cikkek
- Szegregátumban élő fiatalok fejlesztését támogatja a Schneider Electric
- Így vált e-autókra a Schneider Electric
- Új megoldásokat mutatott be az Enlit 2022-n a Schneider Electric
- Egy klubban az Intel, a Samsung és a Schneider Electric
- A sokszínűség, egyenlőség és az elfogadás népszerűsítéséért kapott elismerést a Schneider Electric
- 500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak
- A Schneider Electric megoldásaival takarékoskodik a CLAAS
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
- Hatalmas érdeklődés a Schneider Electric egyetemi rendezvénysorozatán
- Az ipari vállalatok mindössze harmada halad jó úton fenntarthatósági céljai eléréséhez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.