A világgazdaság lassulására készülnek fel a vállalatvezetők
A vezetők döntő többsége (98%) a világgazdaság lassulására készül fel, köztük is többségben (55%) vannak azok, akik elhúzódó recessziótól tartanak. A geopolitikai kihívások miatt szinte az összes válaszadó (97%) felülvizsgálja terveit, minden negyedik (44%) elhalasztja befektetéseit, minden harmadik (32%) teljesen leállítja a tervezett beruházásokat. A vezérigazgatók leginkább a bizonytalan monetáris politikát, a növekvő tőkeköltségeket és a koronavírus miatti kiszámíthatatlanságot tartják a legnagyobb kockázatnak a vállalkozás növekedése szempontjából.
A kedvezőtlen kilátások ellenére a döntéshozók továbbra is keresik azokat az üzleti lehetőségeket, amelyekkel megszilárdíthatják pozícióikat a piacon. Ennek megfelelően a válaszadók közel fele (46%) tervez cégösszeolvadást vagy felvásárlást az idei évben.
„A gazdasági környezet látványos átalakulása miatt a társaságoknak még hatékonyabbá, innovatívabbá és fenntarthatóbbá kell válniuk, hogy továbbra is vonzóak legyen a befektetők, az ügyfeleik és a tehetséges munkatársak számára. A fejlődést elősegíti egy jól megválasztott akvizíció. Egy gondosan átgondolt és előkészített felvásárlás versenyelőnyt biztosíthat a piacon” – emelte ki dr. Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.
A kutatásban megkérdezett vezetők 39 százaléka a fenntartható működésre fordítana több forrást, míg harmaduk (36%) a tehetséges munkavállalók fejlesztésébe ruházna be. A vezérigazgatók többsége (70%) szerint a rugalmas munkavégzés kulcsfontosságú ahhoz, hogy felvegyék és meg is tartsák a rátermett szakembereket.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatja a bővülést az EY GDS Magyarországon
- Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők
- Hamarosan érkezhet az uniós karbonvám
- Most érzi meg igazán az energiaválságot a hazai autóipar
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- Ésik Róbert az EY partnereként segíti tovább a vállalatokat
- Az EY az Év Transzferár-tanácsadója Magyarországon
- A krízishelyzet sem akasztotta meg a cégfelvásárlásokat
- EY: elkezdhetik lemondani TV- és egyéb digitális előfizetéseiket a vásárlók világszerte
- Megváltoztatta a digitális hirdetések világát az EY Az Év Üzletembere világverseny győztese
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.