Átfogó körképet készített az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei

forrás: Prím Online, 2023. január 31. 20:23

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki a Huawei első alkalommal közzétett, több európai kutatást összegző okosórapiaci körképéből. A klasszikus, kerek számlappal és fém házzal rendelkező készülékek a legkeresettebbek a megkérdezettek körében, az alapvető egészségkövető funkciók mellett pedig népszerűek a szív egészségével kapcsolatos mérési lehetőségek is.

A dinamikusan növekvő okosórapiacot meghatározó felhasználói szokásokról most első alkalommal tett közzé átfogó körképet a Huawei*. A számos ismert piackutató cég**  felméréseire és a vállalat saját kutatásainak eredményeire épülő Smartwatch Market Insight Reportból kiderül, mely szempontok vezérlik a kelet-közép-európai felhasználókat okosóra választáskor. 

 

Kulcstényezők: vízállóság és akkumulátor üzemidő

 

A tanulmány rámutatott, hogy a válaszadók számára az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a már meglévő okostelefonjukkal való egyszerű együttműködés, kompatibilitás a legfontosabb szempontok okosóra vásárlásakor. A vízálló kialakítás ráadásul nemcsak funkcionalitás szempontjából lényeges, hanem egyúttal az eszköz minőségének és tartósságának bizonyítékául is szolgál. Mindemellett a piaci körképből kiderült az is, hogy a megkérdezett vásárlók azokat a funkciókat preferálják, amelyek abban segítenek, hogy még könnyebben elérhetők legyenek: például közvetlenül okosórájukon tudjanak fogadni hívásokat vagy elolvasni üzeneteiket. 

 

Hasonló kritériumokat támasztanak a magyar megkérdezettek is, a Huawei közelmúltban készült hazai felmérése***  szerint az ár mellett az egészségügyi adatok monitorozási lehetőségei (39 százalék), az okostelefonok kiterjesztett funkciói, pl. Bluetooth-hívások, üzenetek fogadása/küldése (36 százalék), az üzemidő (31 százalék), a dizájn, szín és kialakítás (31 százalék), valamint a vízállóság (30 százalék) voltak a legfontosabb tényezők új készülék vásárlásakor.   

 

Népszerűek a szív egészségével kapcsolatos funkciók

 

Szintén fontos vásárlói preferenciának számítanak a különféle egészségkövető funkciók és edzésmódok, melyek jelentősége a mindennapi használatban is tükröződik: a felmérésekben részt vevő okosóra-tulajdonosok közel 60 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állapotkövető alkalmazásokat, figyeli a lépésszámot, az alvásidőre és –minőségre vonatkozó adatokat, a különböző emlékeztetőket, valamint a szív és keringési rendszerrel kapcsolatos értékeket, és az eredmények alapján konkrét lépéseket is tesz. A riport rámutatott arra is, hogy a szív egészségére vonatkozó funkciók, amilyen a pulzus- és az EKG-, valamint a vérnyomásmérés, a legvonzóbbak között szerepelnek a válaszadók körében.

 

Ezt erősíti meg a Huawei megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás****  is, amely szerint a magyar válaszadók sorrendben a pulzusmérést (70 százalék), a vérnyomásmérést (65 százalék) és a lépésszámlálást (61 százalék) keresik leginkább a viselhető okoseszközük kiválasztásakor. A magyar felmérésben megkérdezettek majdnem fele legalább hetente megnézi eszköze egészségügyi funkcióit, egyharmada naponta, 20 százaléka pedig naponta többször is rápillant viselhető okoseszközére.

 

 

Az ideális okosóra elegáns, és a klasszikus dizájnt követi

 

A funkcionalitás mellett a viselhető okoseszközök ma már teljes értékű divatkiegészítőkként is szolgálnak: a tanulmány szerint ugyanis ha az óra stílusa nem felel meg a vásárlónak, akkor egyszerűen nem veszi meg, nem számít, milyen kiemelkedő funkciókkal bír az eszköz. A válaszadók továbbra is leggyakrabban a klasszikus dizájnt keresik: az ideális okosóra elegáns stílusú, amely kerek számlappal, fém házzal rendelkezik. Hasonló a magyar vásárlók ízlése is, a Huawei hazai felmérésében a válaszadók közel kétharmada (64 százaléka) választana a hagyományos, analóg változat helyett olyan okosórát, ami a klasszikus órák dizájnját követi. 

 

A stílusbeli elemek fontossága nemcsak az órakeret színének megválasztására korlátozódik, hanem a pánt vagy a szíj is számít, és az olyan apró részletek is lényegesek, mint például az óracsat színe. Ez a körültekintő hozzáállás különösen igaz a felső kategóriás készüléket keresőkre, hiszen a 250 euró feletti órával rendelkező válaszadók55 százaléka az alkalomtól függően cseréli az órája szíját. A felhasználóknak fontos a széles választék, legnépszerűbbnek a fém/titán szíjak és az univerzális szilikonpántok bizonyultak. E szempontokat illetően egyébként a hazai válaszadók is hasonlóan gondolkodnak: a cserélhető szíj a 42 százalékuk számára fontos okosóra választáskor.

 

Ugyanilyen fontos stílusbeli elem az okosórák számlapja, amelyet árkategóriától függetlenül a felmérésben részt vevők több mint fele havonta legalább egyszer cserél. Érdekesség, hogy a drágább készüléket használók nagyobb valószínűséggel cserélik óralapjukat, mint a 200 euró alatti okosórák tulajdonosai. 

 

Azt, hogy a funkcionalitás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dizájn, a magyar piaci igények is alátámasztják. A magyar válaszadók 73 százaléka szerint a következő évtizedekben a hagyományos órák helyét átvehetik az okosórák, amelyek nem csak hasznos funkciókat kínálnak, hanem elegáns, stílusos divatkiegészítőként is alternatívát jelenthetnek – mutatott rá a Huawei hazai felmérése.***** 

 

 

Fontos a személyes tapasztalat

 

Az elemzés rávilágított arra is, hogy a vásárlási folyamat során az online és offline csatornák egyaránt fontos szerepet töltenek be. Közvetlenül a vásárlás előtt a felmérésben résztvevők felhasználók gyakran szükségét érzik annak, hogy személyesen megtekintsék, felpróbálják a készüléket, és megbizonyosodjanak arról, hogy az megfelel elvárásaiknak és saját stílusuknak. Az okosóra kiválasztása átgondolt folyamat eredménye: árkategóriától függetlenül a megkérdezett felhasználók több mint három hétig mérlegelnek, mielőtt megvásárolják a számukra leginkább megfelelő eszközt.

 

„A Huawei viselhető technológiái mindenekelőtt a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, és minden egyén, háztartás, valamint iparág számára igyekeznek innovatív digitális megoldásokat kínálni. Az okosóra-iparág egyik innovátoraként a Huawei folyamatosan azon dolgozik, hogy újító technológiai megoldásaival, valamint tudományos laboratóriumainak és K+F képességeinek kiaknázásával előremozdítsa az iparágat” – mondta William Tian, a Huawei Consumer Business Group európai elnöke.

 

A riportban felhasznált kutatások:

• TERMÉKELVÁRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIA 100-200 EURÓS ÁRSZEGMENSÉBEN (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között, adatvételi minta: n=400 / ország

• TERMÉKELVÁRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIA 250 EURÓ FELETTI ÁRGSZEGMENSÉBEN (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország, Románia; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között, adatvételi minta: n=300 / ország

• EGÉSZSÉGÜGYI ATTITŰDÖK OKOSÓRÁT HASZNÁLÓK ÉS VÁSÁRLÁSON GONDOLKODÓK KÖZÖTT (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között; adatvételi minta: n=1000 / ország

• A PANDÉMIA HATÁSA AZ OKOSÓRA-HASZNÁLÓK KÖZÉRZETÉRE, ATTITŰDJÉRE ÉS TERMÉKKEL KAPCSOLATOS ELVÁRÁSAIRA (IPSOS); online panel kvantitatív kutatás; Résztvevő országok: Ausztria, Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Törökország; adatvételi minta n=600 / ország

• SZÍVEGÉSZSÉGGEL KAPCSOLATOS FUNKCIÓK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIÁBAN (POLLSTER); online panel kvantitatív kutatás; Résztvevő országok: Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Törökország; célcsoport: 18-65 év közötti férfiak és nők, n=500 / ország

• GT3 HASZNÁLAT UTÁNI ÉRTÉKELŐ TANULMÁNY (HUAWEI); online kvantitatív kutatás; résztvevő országok: Lengyelország, Törökország és Románia; célcsoport: 18-65 év közötti okosóra-tulajdonosok; GT3 készüléket vásárlók, n=257

• GT3 PRO HASZNÁLAT UTÁNI ÉRTÉKELŐ TANULMÁNY (HUAWEI); online kvantitatív kutatás; résztvevő országok: Lengyelország, Törökország és Románia; célcsoport: 18-65 év közötti okosóra-tulajdonosok; GT3 Pro készüléket vásárlók, n=205

• AZ EURÓPAI VISELHETŐ OKOSESZKÖZ-PIAC (GFK); MI értékesítés utánkövetése / POS mérés, Résztvevő országok: Kelet-Közép-Európa és Törökország

 

_________________________

* A Huawei Technologies “Smartwatch Market Insight” riportban összegyűjtött adatok forrását képező fogyasztói kutatások a régió több piacán készültek, különös tekintettel a legnagyobb piacokra – Törökországra és Lengyelországra. Ebben a dokumentumban többnyire egyesített régióadatok, de néhány esetben országonkénti adatok is szerepelnek. Az egyes kutatásokat név szerint lásd a sajtóanyag végén.

** GfK, Pollster és Ipsos Lengyelország

*** A felmérést a Huawei Technologies Hungary megbízásából 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív. A kutatás elemszáma 1151 db, 18 év feletti magyar lakos. A kutatás eredményeiről bővebben: https://huawei.hu/2022/06/21/kutatas-az-okosorak-a-kovetkezo-evtizedekben-atvehetik-a-hagyomanyos-karorak-helyet/ 

**** A felmérést a Huawei Technologies Hungary megbízásából 2022. márciusában online adatfelvételi módszerrel a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív. A kutatás elemszáma 1080 db, 18 év feletti magyar lakos. A kutatás eredményeiről bővebben: https://huawei.hu/2022/04/13/kutatas-a-magyarok-60-szazaleka-fordulna-orvoshoz-az-okosoraja-adatai-alapjan/

***** Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft., 2022. május 

Kulcsszavak: Huawei okosóra

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra

Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.

2024. november 8. 15:10

A ViewSonic új szintre emeli a konzolos játékélményt

A ViewSonic Corp., a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata bemutatja két új projektorát – az X1-4K Prót és az X2-4K Prót. A még jobb konzolos játékélményre tervezett projektorok QHD (1440p) felbontású képet nyújtanak villámgyors 120 Hz-es frissítési gyakorisággal, ultra sima játékélményt és részletes vizuális megjelenítést biztosítva egy 100 hüvelyknél is nagyobb képernyőn. A natív 4K-s UHD vizuális teljesítményt kiegészítő, beépített Harman Kardon hangsugárzók mozi minőségű hangzást nyújtanak, míg az integrált Google TV zökkenőmentes hozzáférést biztosít számos streaming lehetőséghez, valóban lenyűgöző és mindent magába foglaló otthoni szórakoztatási élményt teremtve.

2024. október 29. 13:21

Igényes és strapabíró órák a japán márkától

A Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A márka továbbra sem fogyott ki az újdonságokból, ennek ékes példája a  legújabb GM-2110-es széria. „Ez az öt lenyűgöző modell a nyolcszögletű lünettával, vibráló színű fém számlapokkal a stílus és a rugalmasság határait feszegeti” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. 

2024. október 29. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06