Már van olyan magyar webshop, ahol MI készíti a termékleírásokat
A magyar piacon elsőként integrálta a ChatGPT mögött álló OpenAI szoftverét a Shoprenter. A felhasználók kedd óta ingyenesen tudják tesztelni a mesterséges intelligencia technológiát termékleírások generálására, magyar nyelven. Mint elmondták, a funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott és 97%-uknak tetszik a funkció, így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.
Decemberben tarolta le a nemzetközi, januárban pedig a magyar közösségi oldalakat és sajtófelületet a ChatGPT, amely az Open AI cég első publikus "conversational AI" terméke, azaz egy olyan mesterséges intelligencia, amivel beszélgetni lehet. Írásban, magyarul, nem teljes kontextust adva, hanem visszautalva előző kérdésekre. A felületnek heteken belül 1 millió ingyenes tesztelője lett, és az ilyen AI szoftverek pont ezt szeretik, hiszen minden emberi beszélgetésből tanul, építi a saját adatbázisát. Február elsején ki is jött a fizetős verzió, $20 a havidíja, és annyi az ígérete hogy gyorsabban fog válaszolni és nem fog leállni.
Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben? Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.
A Shoprenter első lépésben, kedd óta a termékszöveg generálásra használja az AI-t. A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállás mentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.
"A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az "Ismertető generálása" gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük" – ismertette az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.
A szakértő hozzátette: az MI alapú funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97%-nak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.
A Shoprenter jelenleg több területen is teszteli az AI technológiákat, a fejlesztőik a saját kódjuk átnézésére használják, az évek óta végzett SEO szolgáltatásnál pedig több szolgáltató párhuzamos tesztelése zajlik (az OpenAI mellett a Jasper.AI-t is vizsgálják, ami szintén beszél magyarul). A felhasználási területek végtelen felsorolására pedig tesznek egy publikus próbálkozást egy specifikus, AI-ról szóló előadásban a február 23-ai Ecommerce Expon.
Kapcsolódó cikkek
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- Bízhatunk-e új digitális kollégáinkban? Nyitás a mesterséges intelligencia felé
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- MI mesterképzésről a június közepi AI Ethiconon
- K&H: láthatatlan motort kaphat a magyar gazdaság
- Támogatói szerepkörbe került az e-kereskedelem egyik fő képviselője
- Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés
- Mesterséges intelligenciát használó eszköz készül a melanóma korai felismerésére
- Egy magyar fejlesztés akár 10-12% bevételnövekedést is hozhat a webáruházaknak
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.