Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát hozná létre a Packeta Hungary
Eredményes évet zárt 2022-ban Magyarország egyik vezető logisztikai szolgáltatója, a Packeta Hungary. A vállalat csomagpontjainak, vagyis üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyeinek száma az év folyamán 800-ról 1200-ra nőtt, míg a Z-BOX csomagautomaták száma ugyanebben az időszakban 29-ről több mint 27-szeresére, 800-ra emelkedett. Mindeközben a vállalat árbevétele közel 90%-kal nőtt, és a következő időszakra is ambiciózus célokat tűzött ki.
A Packeta Hungary 2000 átvételi ponttal zárta a 2022-es évet, és azt tervezi, hogy 2023 végére országszerte több mint 3000 helyszínre bővíti hálózatát. Ezzel a vállalat célja, hogy Magyarország eddigi legnagyobb csomagpont-hálózatát hozza létre, biztosítva, hogy legalább egy csomagfeladási és -átvételi pont a teljes lakosság számára néhány perces sétatávolságon belül elérhető legyen.
A vállalat Németországban, Lengyelországban, Romániában és Magyarországon egyaránt három számjegyű növekedést könyvelt el a kezelt csomagok és az árbevétel terén. Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta (ez 144%-kal több, mint 2021-ben), és 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet (ami 88,6%-os növekedést jelent az előző évi eredményhez képest).
A Packeta a sikeres tesztidőszakot követően bejelentette új szolgáltatások elindítását is, amely lehetővé teszi a magánfelhasználóknak, hogy az Android és iOS eszközökön egyaránt elérhető Packeta app segítségével adjanak fel csomagokat a Z-BOX automatákon keresztül (az Android készülékek 100%-án csak márciustól lesz elérhető ez a szolgáltatás). A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82%-os piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a 4. helyen áll a jelenleg vizsgált 8 résztvevő között. A vállalat munkatársainak száma elérte a 130-at és a csomagszám emelkedésével párhuzamosan további bővítést terveznek.
Az elért erőteljes növekedés hatására, valamint a további fejlődési tervek még hatékonyabb támogatásának érdekében a Packeta Hungary a közelmúltban új értékesítési igazgatót nevezett ki Szép Károly személyében, aki az elmúlt évtizedben az InPost/WeBox, a Foxpost és a Magyar Posta cégeknél szerzett tapasztalatot az értékesítés, üzletfejlesztés és marketing területén. Az új vezető célja, hogy a Packetát 2023-ban több mint 3000 csomagautomatával és csomagponttal a valaha volt legnagyobb lefedettséggel rendelkező csomaglogisztikai vállalattá növelje Magyarországon, 2024-re pedig a legnagyobb automata/csomagponti szolgáltatóvá váljon a vállalat.
"Büszkék vagyunk a 2022-ben elért növekedésre, és gőzerővel dolgozunk rajta, hogy tovább bővítsük szolgáltatásainkat és hálózatunkat, hogy még jobban kiszolgálhassuk lakossági és céges ügyfeleinket” – mondta el Csatlós Éva, a Packeta Hungary Kft. újonnan kinevezett ügyvezető és HR igazgatója, aki még 2021-ben, HR igazgatóként csatlakozott a céghez. – „Bízunk benne, hogy új értékesítési igazgatóval a fedélzeten, illetve a technológiába és az automatizálásba történő befektetéseinknek köszönhetően Magyarország legnagyobb csomagküldő szolgáltatójává válhatunk. Ebben kulcsszerepet szánunk csomagautomatáink hálózatának, amely kényelmes, fenntartható és költséghatékony alternatívája a házhozszállításnak, és recesszióálló, jó ár-érték arányú logisztikai megoldást kínál az e-kereskedelem számára.”
Kapcsolódó cikkek
- Új vásárlók, extra bevétel, ingyen reklám – ezért éri meg a kis üzleteknek csomagponttá válni
- Januárban felpörögnek a csomagvisszaküldések
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Megháromszorozódott a csomagautomaták száma Magyarországon
- A webáruházak sikere múlhat a futárcégen
- Tippek, hogy senki ne váljon áldozattá az online csomagküldésben
- Csomagot Európába, de mennyiért?
- Friss online kiskereskedelmi számok – 2018
- Még mindig kihívás a karácsony az e-kiskereskedelemben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.