Az ABB befektet az OKTO GRID-be
Az ABB a dán OKTO GRID startup vállalkozásba fektet be, hogy a megbízható és stabil energiaellátás iránti növekvő igény kielégítésére olyan technológia fejlesztését mozdítsa elő, amely digitalizálja és meghosszabbítja az elöregedő elektromos rendszerek élettartamát.
Az OKTO GRID kifejlesztett egy kísérleti megoldást, amely digitalizálja az elektromos infrastruktúrát, így lehetővé teszi a valós idejű, távfelügyeleti állapot- és teljesítmény-ellenőrzést, hogy ezzel további 40 évvel meghosszabbítsa annak élettartamát. A régebbi berendezések biztonságának és hatékonyságának optimalizálása javítja a megbízható és stabil áramellátást és csökkenti a berendezések teljes széndioxid-kibocsátását. Az együttműködés részeként az ABB villamosítási, digitalizációs és iparági ismereteivel járul hozzá az OKTO GRID megoldásának fejlesztéséhez annak érdekében, hogy technológiai és kereskedelmi bevezetése felgyorsuljon.
„A világ egyre inkább a villamosítás felé halad, ami megköveteli a meglévő villamosenergia-infrastruktúránk korszerűsítését. Az OKTO GRID küldetése a transzformátorok digitalizálása az új energiaforrások és a növekvő energiafogyasztás kezelése érdekében” – mondta el Golam Sadeghnia, az OKTO GRID vezérigazgatója. „Megoldásunk, amely a transzformátor típusától, gyártmányától és korától függetlenül is alkalmazható, a transzformátor lekapcsolása és szétszerelése nélkül történik. Legjobb tudomásunk szerint ezzel a technológiával egyedülállóak vagyunk a piacon. Az ABB-vel való partnerség kulcsfontosságú lesz a piaci bevezetés felgyorsításában, tekintettel az ABB globális jelenlétére, technológiai vezető szerepére és szakértelmére.”
„Biztos vagyok benne, hogy az ABB befektetése az OKTO GRID-be, kombinálva technológiánkkal és mélyreható iparági ismereteinkkel, segíteni fogja az iparágat abban, hogy az elöregedő elektromos hálózatok ugrásszerűen korszerűsödjenek és így megfeleljenek a nagyobb teljesítmény, megbízhatóság és rendelkezésre állás iránti igényeknek” – véli Stuart Thompson, az ABB Electrification szolgáltatási üzletágának elnöke. „Ez a partnerség az OKTO GRID-del kitűnően szemlélteti hozzáállásunkat az innovatív startup cégekkel való együttműködéshez, melyeknek közös célja az olyan technológiák kifejlesztése, amelyek intelligens, biztonságos és fenntartható megoldásokat biztosítanak ügyfeleink számára.”
Az ABB kockázati tőkealap-kezelője – ABB Technology Ventures (ATV) – által kezelt OKTO GRID-be történő kisebbségi befektetés a vállalat 11. kockázati tőkebefektetése 2022-ben. 2009-es megalakulása óta az ATV mintegy 300 millió dollárt fektetett be olyan startup vállalkozásokba, amelyek szinergiában állnak a villamosítási, robotikai, automatizálási és mobilitási portfóliójával.
Kapcsolódó cikkek
- Díjeső a digitalizáció eredménye
- Az ABB és a Hynamics együttműködik a hidrogén előállítási költségeinek csökkentése érdekében
- Az ABB új vezetővel erősíti kommunikációs csapatát Magyarországon
- Versenyen keresi az újabb digitális fejlesztési lehetőségeket az Erste
- Felgyorsítja digitális átalakulását a BMW-csoport
- ABB: Célunk, hogy a világ legzöldebb akkumulátorát gyártsuk
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- Az ABB 2022. IV. negyedévi eredményei
- Ezek a nemzetközi trendek dominálnak idén a hazai villamosenergia-szektorban!
- Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.