90 millió tonna CO2-kibocsátást előzött meg a Schneider Electric programja tavaly
Az eredetileg tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági törekvései megvalósításában a Schneider Electric. A társaság legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kiadta a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozó fenntarthatósági jelentését. A beszámoló alapján a cég a 2025-ig kitűzött célok megvalósításában az eredetileg tervezettnél előrébb tart. A „Schneider Sustainability Impact” (SSI) program részeként 11 globális célt fogalmaztak meg, amelyeket 2025-ig kell teljesíteni. A vállalások megvalósulásához vezető úton 2022 végére a 10-es skálán 4,70-es érték elérése volt a cél, a Schneider Electric pedig 4,91-es értékkel zárta a múlt évet.
Az SSI részeként a vállalat célul tűzte ki többek között, hogy 2025-ig támogatja ügyfeleit abban, hogy összesen 800 millió tonna CO2-kibocsátást kerüljenek el. Ennek a feladatnak a teljesítésében már több mint félúton jár a társaság, 2018 óta 440 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülését segítették, csak a múlt évben több mint 90 millió tonna volt ez az érték, az utolsó negyedévben pedig 33 millió tonna.
A Schneider Electric nem csak ügyfeleit, de beszállítóit is segíti a minél inkább környezetbarát működés megvalósításában, ennek támogatására indította el Zero Carbon projektjét a vállalat. A kezdeményezésnek köszönhetően a cég ezer legnagyobb beszállítója 10 százalékkal csökkentette CO2-kibocsátását a múlt évben.
A tavalyi év egy másik jelentős előrelépése a fenntartható csomagolás területén történt. A vállalat összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapír használatával készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.
„A megnövekedett geopolitikai és gazdasági bizonytalanság ellenére 2022-ben is arra összpontosítottunk, hogy felgyorsítsuk a haladásunkat egy tisztább és igazságosabb világ felé. A vállalati stratégia, a minőség és a fenntarthatóság szoros integrációjának köszönhetően olyan digitalizációs, energetikai, hatékonysági és fenntarthatósági megoldásokat kínálunk, amelyek gyógyírt jelenthetnek napjaink energia-, klíma- és megélhetési válságaira” – mutatott rá Gwenaëlle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója.
A Schneider Electric tavalyi negyedik negyedéves fenntarthatósági jelentése itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
- Új eszközöket ad a jövő villamos hálózatának kialakításához a Schneider Electric
- Ismét elismerték a Schneider Electric nemek közötti egyenlőségért tett erőfeszítéseit
- Új szolgáltatással támogatja a digitális átalakulást a Schneider Electric
- Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
- Elismerték a Schneider Electric egyenlő fizetésekért tett erőfeszítéseit
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.