A Xiaomi köszönti a technológia területén dolgozó nőket
Nemzetközi nőnap alkalmából a Xiaomi International közzétette Women in Tech című videóját, amelyben három, a Xiaomi életében kulcsszerepet betöltő hölgyet ismerhet meg a szélesebb közönség. A filmmel a Xiaomi célja, hogy innovációra és kapcsolatok teremtésére inspiráljon a világ minden táján, valamint, hogy megünnepeljék azokat a kiemelkedő tehetségeket, akik fontos szerepet játszottak az iparág alakításában. A Xiaomi üzenete a technológiával foglalkozók számára: „találj rá arra, amit szenvedéllyel tudsz űzni, higgy önmagadban és mindig keresd a számodra legmegfelelőbb megoldást!”
Úttörő vízió
A példaképek erős motivációt adnak a természettudományokkal és matematikával foglalkozóknak, illetve a mérnöki területen dolgozóknak, akárcsak a technológia világában. Yi Yan, a Xiaomi sanghaji regionális központjának vezérigazgatója szerint fontos, hogy a technológiai fejlődésben nincs „plafon”, az innovációk mindenkit egy jobb élethez segítenek hozzá, ezért fontos a „határok” lebontása.
„Ez a küldetés arra késztet bennünket, hogy közösen dolgozzunk egy jobb világ megteremtésén. A befogadó szemlélet segíti a technológiai sokszínűséget, és ez az a szellemiség, ami a Xiaomi vezetési filozófiájának szerves része. A Xiaomi nyílt és átlátható szervezeti felépítése a nőknek is lehetőséget biztosít arra, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból a társaikkal való együttműködés során” – mondja Yi Yan.
Arra a kérdésre, hogy mi jelenti a kedvező feltételeket a nők számára a technológiai iparágban, Yi Yan rámutatott: nélkülözhetetlen a támogató környezetet a karrier minden szakaszában, ez szükséges ugyanis a kreativitás kibontakozásához és egyszersmind ösztönzi a szakmai fejlődést is. „Az együttműködés és a bajtársiasság a Xiaomi vezetési filozófiájának szerves része, hiszen ez mindenki számára előnyös tanulási környezetet teremt”.
Hajthatatlan kreativitás
Progresszív, dinamikus és támogató környezetet biztosítani minden munkatársa számára – ez a Xiaomi elkötelezettsége, a közös vízióján túlmenően. Chen Lu ökoszisztémákért felelős igazgató a videóban arra hívja fel a figyelmet, hogy a Xiaomi vállalati kultúrája a szervezet sokszínűségének és tehetségeinek együttes sikere. „A Xiaomi vonzza a szakma csúcstehetségeit, ezért engem is mindig sokszínű gondolkodás vesz körül. Ez a közeg segít abban, hogy a problémákat különböző aspektusokból vizsgáljam. A Xiaomi mérnökei olyan szemszögekből közelítenek meg egy-egy feladatot, amelyeket korábban nem vettem figyelembe” – mondja Chen Lu, aki saját szakterületén, technikai csomagolástervezőként is bármikor ihletet merít az őt körülvevő gondolatok sokszínűségéből.
Mindezek mellett egy másik progresszív gondolatot is sugároz a Xiaomi: a kreatív technológiák előtt létező korlátok áttörését. Chen Lu e szemlélet fontosságáról épp a csomagolástervezés terén szerzett tapasztalatokat: „Mielőtt csatlakoztam volna a Xiaomihoz, igen korlátozott elképzeléseim voltak a kreativitásról. Mindaddig azt gondoltam, a kreativitás legfeljebb új vizuális élmények létrehozásáról szól. A Xiaominál megtanultam, hogy a kreativitás legfőbb célja a gyakorlati problémák megoldása, új élmények megalkotása és az, hogy olyan dolgokat tervezzünk, amelyek mindennapi életünket jobbá teszik”.
A siker katalizátorának lenni
„A technológia területén mind nagyobb szükség van a befogadó és átformáló gondolkodásmódra, és épp ez az, amiben a nők kitartása és szenvedélye csodálatra méltó” – hangsúlyozza Abi Go, a Xiaomi International szóvivője.
„Felnőttként azzal szembesültem, hogy a nőket nem tekintik partnernek a technológia területén. Miközben sok nő kifejezetten technológiai beállítottságú, szenvedélyesen viszonyulnak a kütyükhöz vagy más, az életüket, munkájukat segítő eszközökhöz, szolgáltatásokhoz. A világ e területen is tele van tehetséges nőkkel” – idézi fel tapasztalatait Abi.
Vezető iparági szereplőként a Xiaomi sok fiatal tehetség számára nyújt fejlődési lehetőséget és platformot, a vállalat sikere szempontjából pedig meghatározó, hogy működése holisztikus és befogadó legyen. Ez a gyakorlatban erős empátiát és mások nézőpontjának megértését jelenti. Abi ezt a koncepciót kulcsfontosságúnak tartja, különösen a termékfejlesztési szakaszban. „Folyamatosan kommunikálunk, vitatkozunk, megbeszélünk, és felhasználói szemszögből adunk visszajelzést, ezáltal együtt fejlesztjük a termékeket. Ami pedig a marketinget illeti, a technológiai szakzsargont átvesszük, és a felhasználók számára könnyen érthető nyelvre fordítjuk” – mutat rá Abi Go.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
- Belépő árkategóriás okostelefon kimagasló képességekkel
- A női munkavállalók szerepe az informatikában
- A Binance növeli a Web3-ban és a kriptóban dolgozó nők számát
- Nőnapi pólókollekcióval készült a Telekom
- A Xiaomi felméri a termékei karbonlábnyomát
- A legújabb Xiaomi innováció megnyitja az utat a vezeték nélküli AR eszközök előtt
- Megérkezett a nemzetközi piacra a Leicával közösen tervezett Xiaomi 13 széria
- A Xiaomi bemutatja vadonatúj, prémium kategóriás AIoT-termékeit
- A Xiaomival együttműködve rendezi a szabadalmakat érintő vitáját több nagyvállalat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.