Az ABB digitális technológiája megkönnyíti a prediktív karbantartást az Enel Green Power számára
2018-ban az Enel Green Power és az ABB összefogott, hogy prediktív és állapotfüggő karbantartási megoldásokat fejlesszenek ki az ABB Ability Collaborative Operations Center segítségével a genovai erőművek számára. Ezekkel a csúcstechnológiákkal a vállalat egy fejlett, adatvezérelt irányítási modellt alkalmaz, amely segít az intelligens, biztonságos és fenntartható működésben.
A PreSAGHO (Predictive System and Analytics for Global Hydro Operation) projekt 36 hónapos működési és karbantartási szakasza az ABB Ability Genix APM által biztosított eszközteljesítmény-kezelő megoldásra támaszkodik, az Enel Green Power 33 vízerőművében, összesen mintegy 100 áramtermelő egységben. Az Enel Green Power (EGP) karbantartási folyamatainak globális átalakításának részeként a projekt célja a fenntarthatóság javítása, a karbantartási költségek csökkentése, valamint a vízerőműpark teljesítményének, megbízhatóságának és hatékonyságának optimalizálása. A tevékenységek a következőket foglalják magukban: helyszíni felmérés, eltéréselemzés, vízügyi adatmodellezés, szoftverplatform kivitelezése, szakterületi havi támogatás, valamint üzemeltetés és karbantartás.
Az ABB megoldása eddig 8 meghibásodási előrejelzést volt képes felismerni. Ezek az előrejelzések segítettek az Enelnek a felügyeleti és prediktív karbantartási intézkedések végrehajtásában, tovább javítva a vízerőművek általános teljesítményét.
„A PreSAGHO projekt segítségével lehetőségünk van minden egyes vízerőművet megérteni a legmélyebb szinten, és meghallani a hangjukat. Arra is képesek vagyunk, hogy kulcsfontosságú információkat felhasználva javítsunk minden eszköz teljesítményén, így növelve a teljes vízerőműpark általános hozzáférhetőségét és produktivitását" – mondta Alessandro Benanti, az Enel Green Power Hydro Technology Line karbantartási és erőművi kockázatelemzési vezetője.
Megvalósítható meglátások a jobb üzemeltetés és karbantartás érdekében
2020 elején az ABB sikeresen teljesítette a projekt első fázisát: megállapította az Enel Green Power számára az alapvető hatékonysági szint eléréséhez szükséges paramétereket, és rámutatott, hogy mivel lehetne tovább javítani az eredményeken. Az eltéréselemzést követően az ABB az összegyűjtött adatok alapján információkat közölt a vízerőművekről, hogy segítse a közműszolgáltatót a prediktív elemzések elvégzésében, az automatizálási és digitalizálási folyamatok javítása érdekében. "Az ABB prediktív diagnosztika és teljesítményszámítások terén szerzett szakértelme, valamint a digitális, automatizálási és adatelemzés terén meglévő erős kompetenciái voltak a fő okok, amiért az ABB-t választottuk erre a megbízásra" – folytatja Alessandro Benanti, az Enel Green Power Hydro Technology Line karbantartási és üzemkockázat-elemzési vezetője.
Együttműködés és innováció a fenntartható működésért
A projekt 2020 augusztusában lépett az üzembe helyezési fázisba. Az ABB jelenleg a platform eredményei szakszerű elemzését végzi, az Enel Green Power-nek technikai támogatást nyújtva, és az Enel javított adatminőségére építve hatékonyabb döntéshozatalt tesz lehetővé. Az ABB emellett finomhangolja a platformban jelenleg alkalmazott modelleket és algoritmusokat.
A projektcsapatok hetente rendszeres jelentéseket osztanak meg egymással az eszközök általános állapotának értékelése és felülvizsgálata érdekében. A jelentések részét képezik a hidroflotta új globális karbantartási folyamatának, amely az EGP saját jegyrendszerén alapul, amely közvetlenül kapcsolódik az ABB Ability Genix platformjához.
"A PreSAGHO projekt révén az Enel hozzáférést kap az adatok eszközonkénti centralizált áttekintéséhez, ami lehetővé teszi számukra, hogy ezen információk feltérképezése, elemzése és racionalizálása után értékelést készítsenek és fejlesztési stratégiákat alakítsanak ki" – mondta Sergio Durando, az ABB olaszországi, olaszországi, görögországi, törökországi és algériai energiaipari üzletágának vezetője.
Amint a testre szabott ABB Ability Genix APM megoldást teljeskörűen üzembe helyezik, az Enel Green Power képes lesz digitalizálni az eszközeit, továbbá minimalizálni a nem tervezett meghibásodásokat és hatékonyabb ütemezett karbantartást végezni.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB új energiagazdálkodási rendszert vezet be
- Az ABB támogatja az új lengyelországi hulladék energetikai hasznosítási projektet
- Az ABB Ability digitális megoldásai segítenek a CERN-nek
- A digitalizáció felgyorsítása az integráció erejével
- Az ABB környezetbarát szuperjachthoz szállít Azipod elektromos hajtást
- Az ABB digitalizálja a folyamatbiztonság-irányítást
- Az ABB új megoldásokat mutat be a Kínai Nemzetközi Ipari Vásáron
- Az ABB Energetika divíziója segítségével intelligens ipari parkot létesítettek Sanghajban
- Partnerkapcsolati központ segíti a közös értékteremtést az ABB ügyfelei számára
- Az ABB növeli az ügyfél-műveletekhez szükséges távkapcsolatainak sebességét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.