Környezetbarát tengerjárók szelik hamarosan a vizeket
A Celebrity Cruises hajótársaság következő Edge-osztályú hajója új, rugalmas üzemanyag-fogyasztású motort kap. Az anyacég, a Royal Caribbean Group új hajója az alternatív üzemanyag-használat egyik zászlóshajója lesz a Wärtsilä és Chantiers de L’Atlantique csoporttal való együttműködésnek köszönhetően.
A Celebrity Cruises Edge-osztályának ötödik hajóját az anyacég a Royal Caribbean Group, a Wärtsilä-val és a Chantiers de L’Atlantique (CdA) hajógyárral kötött együttműködés keretében építik meg annak érdekében, hogy előre mozdítsa az alternatív üzemanyagok használatát a hajóiparban. A hajó az Edge sorozat innovációs irányát folytatja, de egy új motor modellt kap, valamint új tároló és szállítói rendszerrel lesz felszerelve, ami páratlanul rugalmas üzemanyag-használatot biztosít a hajónak, hiszen képes három fajta üzemanyagot – köztük a metanolt is – felhasználni a működéshez.
Háromféle üzemanyagot képes használni
„A hajóink dizájnjának és szolgáltatásainak fejlesztése mellett arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy az üzemanyag-felhasználást és a hajót működtető technológiát is fejlesszük, új szintre emeljük” – mondta Jason Liberty, a Royal Caribbean Group elnök-vezérigazgatója. „A háromféle üzemanyagú motorok beépítésével biztosítjuk, hogy a mára egyre meghatározóbb, az alternatív, alacsonyabb karbon tartalmú üzemanyagok használatára is készen álljanak hajóink és ezáltal piacvezetővé váljanak egy fenntarthatóbb és káros kibocsátás nélküli jövő felé.”
„Az Edge sorozat hajóinak 2018-as vízre bocsátásával ambiciózus célokat tűztünk ki, hogy a hajóinkat a lehető legfenntarthatóbbá és energiatakarékosabb hajókká tegyük a tengeren” – mondta a Celebrit Cruises igazgatója, Lisa Lutoff-Perlo. „A partnereinkkel való munka során, folyamatosan új technológiákat fejlesztettünk ki és minden egyes hajóval egyre több áttörést értünk el.”
Átalakított motorokat kap
Ahhoz, hogy a hajók rugalmasan használhassák fel az üzemanyagokat, a Wärtsilä két átalakított 8-hengerfejes Wärtsilä 46 F motort fog leszállítani, ezzel lehetővé téve mindhárom üzemanyag feldolgozását, köztük a metanolét is. Ezek a változások nem csak a karbonmentes hajózást fejlesztik, de a metanol üzemanyagkénti felhasználásának hála, az egyes anyagok – mint a szulfúr-oxid, nitrogén-oxid és a finom részecskék – helyi emissziója lényegesen lecsökkenek.
„A Wärtislä nagyon sokat fektet a fenntartható jövő célját szolgáló karbonmentes üzemanyag-kutatásba a hajózási ipar számára, a metanol pedig kiemelkedően ígéretes alternatívának tűnik. Ez lesz a második metanol-motoros átalakításunk, amelyet véghez viszünk és az első a Wärtislä 46F motorral. Mi is osztjuk az elköteleződést abba az irányba, hogy karbonmentesítsük a hajózást és ez a mostani együttműködés a három cég között ebben az újjáépítési projektben egy hatalmas lendületet adhat ezen cél eléréséhez” – fejtette ki Håkan Agnevall, a Wärtislä elnöke.
„A metanol rendszer fejlesztése és beépítése egy tengerjáróba új kihívást jelent a Chantiers de l'Atlantique számára és most először része a karbonmentesítő programunknak” – tette hozzá Laurent Castaing, a Chantiers de l'Atlantique hajógyár vezérigazgatója.
A motorokat 2023 januárjában rendelték meg a Wärtislätől, a megrendelés része pedig két 8-hengeres Wärtsilä 46F motor, ami képes metanollal üzemelni, valamint két 12-hengeres Wärtsilä 46F motor és egy Wärtsilä 32 motor.
A cél a zéró kibocsátás
A Celebrity Cruises fenntarthatóság iránti elkötelezett utazása az anyacégével, a Royal Caribbean Grouppal karöltve 30 évvel ezelőtt kezdődött és ma is rendíthetetlen az innovációkkal és a fejlődéssel való elköteleződésben, hogy egy jobb jövő létrehozásához járuljanak hozzá. Olyan technológiák alkalmazásával, amelyek az energiahatékonyság javítására, a hulladékkezelésre és a vízigazgatásra és a variálható motorokra irányul, óriási lépésekkel haladnak afelé, hogy megvalósítsák a Destinations Net Zero-t, azaz a 2050-re tervezett zéró kibocsátást. A Royal Caribbean Group fenntarthatósági céljairól további információk érhetők el a https://sustainability.rclcorporate.com/ oldalon.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.