Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése

forrás: Prím Online, 2023. május 9. 15:41

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia második évét zárta a Magyar Telekom. A 2022. évi eredményekről a friss Fenntarthatósági jelentésében számol be a vállalatcsoport.

A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, amelynek megfelelően a tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, vállalatirányítás – alakította ki. A 2021-2030 közötti időszakban a vállalat három fő stratégiai prioritást határozott meg a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett. A Klímavédelem területén a Scope 1-2 kibocsátást 84%-kal, a Scope 3 kibocsátást pedig 30%-kal kívánja csökkenti 2030-ig. A Digitalizációs célok között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsa a gigabit-képesség lehetőségét, valamint, hogy képzésekkel és digitalizációt támogató projektekkel járuljon hozzá ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb hazánkban. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként pedig azt fogalmazta meg a Telekom, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint, hogy 100%-ban akadálymentes szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. 

 

„A digitalizációval a fejlődést szolgálva, a társadalmi akadálymentességet elősegítve és a környezet védelmét szem előtt tartva a Magyar Telekom az ország vezető fenntartható vállalata kíván maradni, figyelve a trendeket, és adott esetben alkalmazkodva hozzájuk. Felelős vállalatként egyetlen út van előttünk: példamutató szerepben kijelölni az irányt a digitalizáció, a környezetvédelem és a sokszínűség felé. Eltökélt szándékunk, hogy támogassuk Magyarország sikeres teljes körű digitális átalakulását. Tesszük ezt úgy, hogy a folyamatosan változó piaci környezetben, a globális hatásoktól függetlenül is az elérhető legjobb szolgáltatásokat biztosítjuk ügyfeleinknek, a legjobb hálózaton” – mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

 

 

2022-es eredmények

 

2022 végén a Magyar Telekom Csoport immár 8. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig most is 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2022-ben 39%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, amihez nagy mértékben hozzájárult a hálózatfejlesztés, a 3G hálózat lekapcsolása, a hibrid munkavégzés, valamint a vállalatcsoport által indított energiamegtakarítási folyamatok. Tavaly 518 858 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 17,5 millió km utat és 92 évnyi utazási időt spóroltak meg.

 

2022 év végéig a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 4 millió főt értek el országszerte. A „Legyélteis! MOST generációs” program 926 000 főhöz jutott el 2022-ben, 530 középiskolás diák személyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 24 700 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat. 

 

2022-ben újra 24 órás gyakornoki felvételt hirdetett a Magyar Telekom. Az egyedülálló kiválasztási folyamat során a vállalat egy nap alatt 200 jelentkezőből 21 tehetséges fiatalt szerződtetett, akik szeptemberben – a Randstad friss felmérése alapján – a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyén kezdhették építeni karrierjüket.

 

A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. Amellett, hogy továbbra is 70% felett van a vállalatcsoportban a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya, 2022-től szintén a munka-magánélet egyensúly megteremtésének érdekében a hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom Csoport indított kísérleti programot a 4 napos munkahét tesztelésére. A pilot eredményei alapján 2023. februárjától további csapatok bevonásával folytatja a vállalat a 4 napos munkahét tesztelését. 

 

2022-ben a Magyar Telekom családbarát vállalati folyamatait, értékrendjét és munkavállalói számára nyújtott megoldásait auditált folyamat során a Családbarát Magyarország Nonprofit Közhasznú Kft. Családbarát Hely arany fokozatú minősítéssel díjazta. 

 

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2022-ben is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, „B” Prime minősítést kapott az ISS ESG felelős befektetői értékelésen, az MSCI ESG értékelésben pedig a legjobb, AAA minősítést érte el. Szintén 2022-ben a CDP Supplier Engagement Rating (SER) értékelés a Magyar Telekomot a top 8 százalékba sorolta, a klímaváltozási értékelésében pedig A értékelést kapott.

 

A további eredményekről a 2022-es Fenntarthatósági jelentésben lehet tájékozódni, amely a GRI 2021 Szabványnak megfelelően készült, és az ISAE 3000 és ISAE 3410 nemzetközi szabványok alapján került auditálásra.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06