Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
A német cégcsoport átfogó ipari digitalizációs projektje keretében meglévő operatív és informatikai környezetét kapcsolja össze a precíziós gyártás optimalizálásához.
A Poppe + Potthoff cégcsoport a jövő technológiáihoz, köztük a károsanyag-kibocsátást csökkentő hidrogénes és e-mobilitási rendszerekhez szállít innovatív, precíziós megoldásokat három földrész kilenc országában működő tizennyolc üzeméből.
Hazai leányvállalata, a Poppe + Potthoff Hungária Kft. ajkai gyárában átfogó digitalizációs beruházásba kezdett, hogy kb. száz – különböző típusú, más-más gyártótól származó és eltérő funkcionalitású – gép adatait gyűjtse össze, és továbbítsa meglévő rendszerébe a gyártás nyomon követeséhez, valamint optimalizálásához.
Az ipar 4.0-s integráción egyszerre több cég is dolgozik, mivel a leányvállalat minden géphez és vezérléshez a legmegfelelőbb partnert kereste. A gépek negyedét – összesen huszonöt, Siemens vezérléssel ellátott megmunkálóközpontot és gyártósort – a Siemens Zrt. szervizcsapata integrálja a gyártástámogató rendszerbe.
Ipari környezetben megszokott módon, ebben a projektben is külön kihívást jelent a heterogén eszközparkot alkotó gépek eltérő életkora. Míg a gépek nagy része alig egy éves, így támogatják a korszerű kommunikációs protokollokat, addig az egy-két, lassan húsz éves kort is elérő eszközt gyártóik erre aligha készíthették fel. Következésképp, mind a kommunikációs kapcsolat kiépítése, mind a kinyerhető adatok mennyisége, típusa, illetve kiolvasásuk gyakorisága komoly tervezést igényelt. A projektcsapatnak figyelembe kellett vennie azt is, hogy a gyűjtött adatokat a MES (gyártási) rendszer milyen formában tudja majd fogadni.
Az összetett kompatibilitási problémára a Siemens Brownfield Connectivity BFC Gateway ad megoldást. Az ipari átjáró, miként neve is utal rá, a meglévő szoftver- és hardverarchitektúrába épülő, barnamezős megoldásként gyűjt és továbbít adatokat a különféle gyártóberendezésekről. Szabványos, gyártófüggetlen kommunikációs protokollok (Modbus TCP, Http, MQTT, OPC UA stb.) széles körét támogatja, így kiterjedten alkalmazható az operatív és az informatikai technológia (OT és IT) összekapcsolására.
A gyártóberendezésekről gyűjtött adatokat feldolgozó szoftverek segítségével a Poppe + Potthoff Hungária valós idejű rálátást kap a gépekre és a folyamatokra, és gyártását jobban optimalizálhatja. Mindez a veszteségek csökkentésétől a tervezhetőbb karbantartásig komoly előnyökkel jár, ezért a vállalat arra számít, hogy ipari digitalizációs beruházása két-három éven belül megtérül.
A Poppe + Potthoff Hungária Kft. több mint félezer főt foglalkoztat ajkai üzemében, az exportorientált vállalat tavalyi árbevétele meghaladta a 30 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
- Ipar 4.0: az energiaválságra is enyhülést hozhat a rohamosan fejlődő ipari digitalizáció
- Megújult weboldallal segíti a szakemberek munkáját a Wienerberger
- Kiterjesztett valósággal segíti az építészeket a Wienerberger
- A német orvosok már applikációkat is felírhatnak a betegeiknek
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
- Mesterséges intelligenciával pörgetik fel a kakaógyártást
- Virtuális PLC-vel teszi rugalmassá az automatizálást a Siemens
- Százezer milliárd dollárt hoz a digitalizáció a következő évtizedben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.