Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
Az idén a Grundfos és az MBH Bank nyerte el az IFUA Horváth Zöld Kerék díjat. A Grundfos „Átfogó ESG-alapú irányítási rendszerfejlesztés” kategóriában, az MBH Bank pedig „ESG-szempontok beépítése a termékfejlesztésbe” kategóriában bizonyult a legjobbnak a pályázók közül.
Az IFUA Horváth hisz abban, hogy a fenntarthatóság nemcsak egy jelentési kötelezettség teljesítése. Ezért segíti ügyfeleit abban, hogy a termékeikbe és a működésükbe is beépítsék a fenntartható megoldásokat.
A Grundfos egy olyan Sustainable Finance csapatot és működést alakított ki itthon, amely nemzetközi szinten koordinálja és irányítja a fenntarthatósági teljesítmény mérését. Megoldásuk élenjáró és kifejezetten ritkaság a hazai piacon, hatásuk pedig globálisan érvényesül.
Az MBH Bank az alaptevékenységét alakította át fenntarthatósági szempontok szerint, hitelkockázati folyamataikat egészítették ki ESG elemekkel. Ez a gyakorlat kiemeli az MBH-t a hazai pénzügyi szektorban, a fenntarthatóságot komplexebben kezelik, mint a jellemző iparági gyakorlat. Finanszírozási szerepük miatt környezeti és társadalmi hatásuk jelentős a megoldás által.
Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj hazai szervezetek környezeti fenntarthatósági törekvéseinek üzleti irányítási megoldásait ismeri el. Olyan szervezetek kapják, amelyek a fenntarthatóság irányába tett törekvéseikkel hozzájárulnak környezetünk megóvásához. A nyertes jogot szerez arra, hogy egy éven át használja az IFUA Horváth Zöld Kerék díj logót. Emellett nyereménye egy élő fa, amelyet a nyertes és az IFUA Horváth képviselői együtt ültetnek el a Pázmány Péter sétányon.
A díjat a Grundfos képviseletében Nyári Károly, Group Vice President FP&A, az MBH Bank képviseletében pedig Szege György, ESG és Fenntarthatóság vezető vette át Márta Iréntől, a BCSDH (Business Council for Sustainable Development in Hungary) ügyvezető igazgatójától és Huba Eörstől, az IFUA Horváth ügyvezető partnerétől a 35. Budapesti Menedzsment és Controlling Fórumon.
Kapcsolódó cikkek
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
- Ebbe fektetnek a nehézipari vállalatokat: felértékelődött a hidrogén
- A Samsung 2023-as Neo QLED tévéi elnyerték a Carbon Trust tanúsítványát
- Útmutató egy fenntartható adatközpont megvalósításához
- Magán kezdi a K&H a karbonlábnyom csökkentését
- Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.