Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.
A napokban indult HRshaker.hu sokéves tapasztalat után jött létre és egyedülálló abban a tekintetben is, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat. A HR-es döntéshozók egy-egy új projekt során sokszor nem is látják át igazán, mit keresnek, ezért leginkább az ár alapján döntenek. Míg átláthatóbb, célirányosabb információk alapján nem csak könnyebb és pontosabb döntés születhetne, de nem is feltétlenül a legolcsóbb beszállítóra esne a választás. A szolgáltatók a platform használatával megspórolhatnák az árversenybe fektetett energiáikat.
„Tulajdonképpen mi is a HR-esek beszállítói vagyunk, ezért pontosan ismerjük a folyamatot. Ez a beszállítók szemszögéből úgy néz ki, hogy kinéznek egy céget, ahová be szeretnének kerülni és ezért minden követ megmozgatnak. Ilyenkor azonban már vagy a portán vagy a titkárnőnél elakad a folyamat és nem tudnak tovább jutni, csak ha kifejezetten ötletesek vagy annyiszor próbálkoznak, hogy a másik fél már megunja és végül továbbengedi. Nyilvánvalóan ezt a folyamatot a legkevesebben szeretik csinálni, ráadásul ilyenkor kicsit a véletlenre van bízva a dolog. Azt szokták mondani, hogy egy multihoz bekerülni csak protekcióval vagy ismeretségen keresztül lehet. Akinek azonban nincs protekciója, nem akar kuncsorogni vagy nincs lelki ereje, hogy ezt a folyamatot végig csinálja, általában felvesz egy sales-es csapatot. Egy jó sales-es csapat pedig nem a legolcsóbb mulatság. A HRshaker egy olyan platform tulajdonképpen, ami ingyenes online sales-ese lehet a beszállító cégeknek. Itt igazából arról van szó, hogy a HRshaker járja körbe a HR-eseket a cégek helyett” – fejtette ki Kreisz Eszter, a hrshaker.hu alapító-tulajdonosa, a munkaerőközvetítéssel foglalkozó Tehetségrendszer ügyvezetője.
Kikerülhetőek a többkörös árajánlatkérések
A tulajdonos szerint a beszállítók gyakran szembesülnek véget nem érő árajánlat-egyeztetésekkel és sokszor csak a többedik egyeztető kör után derül ki, hogy valójában nem is ők a megfelelő partnerei egymásnak.
„A beszállítók sokszor találják szemben magukat azzal a problémával, hogy ha valamilyen módon el is jutnak a kinézett cég illetékeséhez, egy nagyon bonyolult árajánlatadási procedúra következik. Egy HR-es ugyanis megkeres minimum három beszállítót, de nem ritkán akár nyolcat is és elkezdi őket egymással versenyeztetni. Eközben a HR-es nem tudja pontosan megfogalmazni, hogy mit szeretne, ha még nem volt ilyen profilja a cégnek, a beszállító pedig nem tudja pontosan, mire adjon árajánlatot. A beszállító tudja, hogy a többi cég is ott van és versenyzik, úgyhogy egyáltalán nem fektet sok energiát abba, hogy az árajánlat hamar és nagyon precízen elkészülhessen. Ez valójában mindenkinek egy kínkeserves folyamat és azt szokták nekünk mondani, hogy a harmadik vagy negyedik árajánlat-módosítási és újratárgyalási körnél véletlenül egy kis elszólásból kiderül, hogy egyáltalán nem is egymást keresik. Mert vagy nincs ilyen szolgáltatásuk vagy a HR-es olyan speciális dolgot kér, amit a szolgáltató nem tud megadni. Rengeteg fölösleges munka van az árajánlatadással kapcsolatban, ezért ezt nem is kedvelik túlzottan a beszállítók” – tette hozzá Kreisz Eszter.
Releváns információs aloldalban gyűjti össze a tudnivalókat
A HRshaker felülete azért kedvező mind a HR-esek, mind pedig a beszállítók számára, mert olyan információkat gyűjt össze a cégekről, amelyek nagyban megkönnyítik a döntést, ráadásul lehetővé teszi azt is, hogy ne pusztán az árajánlat döntse el, ki a legmegfelelőbb partner.
„Ha össze van szedve a beszállítókról egy egész infó-csomag ezen a felületen, akkor mintegy harminc százalékkal gyorsítjuk az árajánlatadási és az elfogadási procedúrát. Ráadásul azáltal, hogy egy ilyen bemutatkozó oldala lesz egy beszállító cégnek, teljesen megváltozik a HR-esek döntési mechanizmusa. Nem azt fogják nézni, hogy ki a legolcsóbb, hanem azt látják, hogy ez az adott partner miért nélkülözhetetlen nekik. Ez tulajdonképpen megint egy sales-es folyamat, hiszen megvan annak a metodológiája, hogyan lehet egy beszállítóról minden fontos információt úgy összegyűjteni és összefoglalni, hogy attól a HR-eseknek megváltozzon a gondolkodása és immár ne csak az árat lássa maga előtt, de érzelmi döntést is tudjon hozni.”
A HRshaker május 25-én debütált és még 30 cég csatlakozását várják a platformhoz, akinek ingyenes próbalehetőséget tudnak adni.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.