Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup

forrás: Prím Online, 2023. június 1. 12:42

Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is. 

Az eldobható, környezetbarát éttermi csomagolóanyagok, edények és evőeszközök forgalmazásával és bérgyártásával foglalkozó Greenstic vezető pozíciót tölt be a magyar piacon, mára számos nagykereskedőt, a legnagyobb fesztiválokat, strandokat, rendezvényeket és éttermeket látja el termékeivel. 

 

A környezetbarát eszközök piaca az elmúlt években dinamikusan növekszik, a legnagyobb hazai szereplők árbevételének átlagos éves növekedési üteme az utóbbi négy évben meghaladta a 24 százalékot, kumulált forgalmuk pedig elérte a 38 milliárd forintot. A Greenstic üzleti teljesítménye ennek megfelelően évről évre dinamikusan nő, 2019-es indulása óta megnégyszerezte árbevételét, tavaly pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: leányvállalatot alapított Romániában, míg Szlovákiában franchise partnerrel indított új együttműködést. 

 

A jogszabályi környezet, a fogyasztói trendek a kereslet további növekedését helyezik kilátásba, így a Hiventures-től érkező, mintegy 550 millió forint befektetést a magyar, szlovák és román érdekeltségek gyártási és logisztikai kapacitásának bővítésére, termék- és ügyfélkörének szélesítésére fordítja a Greenstic, amely tovább erősíti piaci pozícióját is. 

 

freepik.com

 

„Célunk, hogy Közép-Európa piacvezető, környezettudatos csomagolóanyag-beszállítójává váljunk, mindezt úgy, hogy a gasztroszektorban is reformot hajtunk végre: a környezetvédelmi szempontokat vegyítjük a praktikum és a design elemeivel, a fogyasztói és jogszabályi elvárásokkal, ezáltal egyedülálló, mindemellett megbízható termék- és szolgáltatáspalettát hozunk létre” – emelte ki Báti Márton, a Greenstic alapító-ügyvezetője. 

 

A gasztroreformerek a termékek utóéletét is nyomon követik. Teljes körű szolgáltatásukba beletartozik, hogy ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen. 

 

„Az egyértelmű piaci szempontok és környezettudatos célok mellett a Greenstic tapasztalt menedzsmentje is fontos tényező volt a befektetési döntés során” – hangsúlyozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője, az alapítók ugyanis már túl vannak egy sikeres exiten, amelyet még pénzügyi területen valósítottak meg. „Befektetőként egy összeszokott, azonos hullámhosszon lévő csapattal mindig könnyebb dolgozni, mely egyben a sikerfaktor egyik meghatározó eleme is, ugyanis sokszor a tagok összhangján múlik egy startup sikere” – tette hozzá az üzletágvezető. 

 

A hazai és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, amellyel még hatékonyabbá teheti működését a jövőben.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Óriási sikerrel zárult a budapesti ISSEP 2024 nemzetközi konferencia

Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann János Társaság közös szervezésében az informatikaoktatás jövőjéről Lágymányoson rendezték meg a 17. ISSEP Konferenciát.

2024. november 7. 15:22

Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week

A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.

2024. november 7. 11:31

Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról

A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.

2024. november 7. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51