Füstöljenek a gumik: a norelem szabványos alkatrészekkel segíti a tanulókat a drift triciklik építésében
A norelem folyamatosan támogatja a fiatal mérnöki tehetségeket, aminek újabb állomásaként számos szabványos alkatrésszel támogatta a Müncheni Műszaki Iskola diákprojektjét. A hallgatók dolgozták ki a motoros drift trike koncepcióját, és a projektet a tervezéstől a befejezésig vitték végig.
A drift tricikliket eredetileg az 1970-es években fejlesztették ki, hogy lejtmenetben drifteljenek a kanyarokban. A kaliforniai rajongó, Marty Spellman számos motor nélküli drift triciklit készített, hogy a barátaival versenyezhessen. Azóta a drift triciklizés a világ minden táját meghódította Ausztráliától és Új-Zélandtól Európáig.
A driftelés a hátsó kerekek tapadásának szándékos elvesztésével jár. Más szóval, a jármű ellenőrzött módon túlkormányzott, hogy állandóan nagy sebességgel tudjon manőverezni a kanyarokban. Ehhez a projekthez az egyenletes utakon való vezetés egy 200 köbcentis, 6,5 lóerős Honda motort igényelt. Ugyanígy ahhoz, hogy a tricikli driftelni tudjon, kemény műanyag csöveket kellett a hátsó abroncsokra nyomni, amihez számos PVC csőre volt szükség.
A norelem a Müncheni Műszaki Iskola hallgatóit támogatta több alkatrész átadásával. A csúszóvezetőből és sínből álló csúszórendszer lehetővé teszi az ülések nagyon kis holtjáték melletti pontos beállítását. Ezt a csúszórendszert azután a kerethez rögzítik, és norelem rögzítőcsapokkal rögzítik, hogy ne mozduljon el. A vázra ezenkívül egy norelem gumi csapágyat szereltek fel, ami csökkenti a motor vibrációját, így megelőzhetők a láncvédő, a motor vagy a váz esetleges sérülései.
Ez a projekt egy újabb állomása a számtalan diákprojektnek, amiket a norelem az elmúlt években támogatott. Minden lehetőség, ami egy olyan projekthez biztosít alkatrészeket, ahol bármely feldolgozóipari terület továbbfejlődhet, teljesíti a norelem ACADEMY felvállalt céljait. Az általános alkatrészekkel kapcsolatos termékképzéstől a tervezési témakörök széles körére vonatkozó műszaki képzésig a norelem ACADEMY arra vállalkozott, hogy a mérnöki tehetségek fejlődését és tudásmegosztását karrierjük minden szakaszában támogassa.
Emellett a norelem ACADEMY a fiatal tehetségek célzott támogatásával egy üzleti ideológiát is megvalósít. Ennek kulcsfontosságú eleme az oktatási és hallgatói projektek népszerűsítése, amihez a norelem ingyenes anyagokat, köztük felbecsülhetetlen értékű technikai tanácsokat biztosít a norelem szakértőitől.
Kapcsolódó cikkek
- Teljes sebességgel a tehetségtámogatásban
- Hogyan támogatják a norelem szabványos gépelemei a csomagolóipar fenntarthatóságát?
- Jövőbiztos gyártás a termelékenység és a hatékonyság révén
- Nagyobb, zöldebb, jobb – Itt a norelem új katalógusa
- Lehet-e a CAD-modell az Ipar 4.0 jövője?
- A holnap mérnökeit keresik az Engineering Newcomer versennyel
- Minden, amire egy egyszerű, automatizált pick-and-place géphez szükség lehet
- Gépgyártás: A fényes jövő - a jövő szabványos gépelemei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.