Forradalmi bioüzemanyag-kísérlet segítheti a hajótársaságok energetikai átállását
A tesztüzem alatt a Celebrity Apex a rotterdami kikötőből, a Symphony of the Seas pedig a barcelonai kikötőből indul, olyan bioüzemanyag-keveréket használva, amely csökkenti a hajók szén-dioxid-kibocsátását. A bioüzemanyag-keveréket megújuló nyersanyagok, például olajok és zsírok tisztításával és fűtőolajjal vegyítésével állítják elő. Ezzel tisztább és fenntarthatóbb, alternatív üzemanyagot hoznak létre.
"A fényes jövőt szem előtt tartva elköteleztük magunkat az innováció mellett, hogy a felhőtlen nyaralás-élményt mostantól fenntarthatóan szolgáltassuk vendégeink számára. A bioüzemanyagok egyre fontosabb szerepet játszanak nem csak a saját, hanem az egész ágazat szén-dioxid-mentesítési céljainak elérésében rövid- és középtávon is. Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy továbbra is az élmezőnyben járunk a szektor fejlesztésében. Mindannyiunk számára fontos feladat, hogy megőrizzük az óceánok élővilágát” – mondta Jason Liberty, a Royal Caribbean Group elnök-vezérigazgatója.
A hajótársaság azt tervezi, hogy idővel egész flottájának üzemanyagigényeit alacsonyabb szén-dioxid kibocsátású anyagok használatával váltja majd ki. A sikeres teszt után a jövő szezonban már szélesebb körben alkalmaznák a bioüzemanyagokat.
Nem ez az első fenntarthatósági akciójuk
A Royal Caribbean Group alternatív üzemanyag-tesztje nem az első fenntarthatósági törekvés, ami a vállalat nevéhez fűződik. A vállalat több mint 30 éve kezdte meg a szektor ökotudatos reformját. Cruise hajójuk például, a Navigator of the Seas, a világ első olyan cruise hajója, amely megújuló dízelüzemanyaggal indult útnak.
Az energiahatékonyságot, a vízkezelést és a hulladékgazdálkodást javító technológiák mellett a bioüzemanyagok bevezetése is olyan lépés, amely közelebb viszi a vállalatot a Destination Net Zero célkitűzéséhez. A vízió szerint 2050-re elérhetik a zéró emissziós célkitűzést is.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
- Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
- Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
- Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
- Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.