Forradalmi bioüzemanyag-kísérlet segítheti a hajótársaságok energetikai átállását
A tesztüzem alatt a Celebrity Apex a rotterdami kikötőből, a Symphony of the Seas pedig a barcelonai kikötőből indul, olyan bioüzemanyag-keveréket használva, amely csökkenti a hajók szén-dioxid-kibocsátását. A bioüzemanyag-keveréket megújuló nyersanyagok, például olajok és zsírok tisztításával és fűtőolajjal vegyítésével állítják elő. Ezzel tisztább és fenntarthatóbb, alternatív üzemanyagot hoznak létre.
"A fényes jövőt szem előtt tartva elköteleztük magunkat az innováció mellett, hogy a felhőtlen nyaralás-élményt mostantól fenntarthatóan szolgáltassuk vendégeink számára. A bioüzemanyagok egyre fontosabb szerepet játszanak nem csak a saját, hanem az egész ágazat szén-dioxid-mentesítési céljainak elérésében rövid- és középtávon is. Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy továbbra is az élmezőnyben járunk a szektor fejlesztésében. Mindannyiunk számára fontos feladat, hogy megőrizzük az óceánok élővilágát” – mondta Jason Liberty, a Royal Caribbean Group elnök-vezérigazgatója.
A hajótársaság azt tervezi, hogy idővel egész flottájának üzemanyagigényeit alacsonyabb szén-dioxid kibocsátású anyagok használatával váltja majd ki. A sikeres teszt után a jövő szezonban már szélesebb körben alkalmaznák a bioüzemanyagokat.
Nem ez az első fenntarthatósági akciójuk
A Royal Caribbean Group alternatív üzemanyag-tesztje nem az első fenntarthatósági törekvés, ami a vállalat nevéhez fűződik. A vállalat több mint 30 éve kezdte meg a szektor ökotudatos reformját. Cruise hajójuk például, a Navigator of the Seas, a világ első olyan cruise hajója, amely megújuló dízelüzemanyaggal indult útnak.
Az energiahatékonyságot, a vízkezelést és a hulladékgazdálkodást javító technológiák mellett a bioüzemanyagok bevezetése is olyan lépés, amely közelebb viszi a vállalatot a Destination Net Zero célkitűzéséhez. A vízió szerint 2050-re elérhetik a zéró emissziós célkitűzést is.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
- Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
- Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
- Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
- Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.