Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
A TV2 több, a tenyek.hu oldalon is közzétett tartalmára is panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsához. A bejelentés nyomán a testület nem megfelelő korhatár-besorolás és burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt is eljárást indít.
A TV2 csatornán sugárzott Tények Plusz és a Mokkacino című műsorszámokban, illetve a tenyek.hu felületén streamelhető formában is közzétett a médiaszolgáltató olyan videós tartalmat, amely a hatóság vizsgálata alapján a televízióban 16 éven aluliaknak nem ajánlott megjelöléssel, 21 és 5 óra között kerülhetett volna adásba, miközben a műsorszámokat 18:45-től és 08:45-től, 12 éven aluliaknak nem ajánlott megjelöléssel vetítette a TV2. Ugyanezen videó online közzététele is jogsértőnek minősülhet, mert a szolgáltató ugyancsak 12 éven aluliaknak nem ajánlott korhatár-kategóriába sorolta a kifogásolt médiatartalmakat a tenyek.hu-n. Mivel a televízióban és a lekérhető médiaszolgáltatáson is két-két alkalommal tette közzé a szolgáltató a tartalmat, a Médiatanács összesen négy alkalommal vélelmezett jogsértés miatt hatósági eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen.
Egy másik, a Tények Pluszban vetített, online is visszanézhető tartalomra is panasz érkezett. A június 12-i adásban egy termékcsaládot és egy szolgáltatást is olyan részletességgel és olyan eszközökkel mutattak be, amely kereskedelmi célokat szolgált. A hatósági vizsgálat szerint a műsorszegmens reklámnak minősülhet, ugyanis a szolgáltatás igénybevételére és a termékek megvásárlására ösztönözte a nézőket anélkül, hogy a médiaszolgáltató jelölte volna annak kereskedelmi jellegét. A kifogásolt tartalom amellett, hogy a TV2 műsorában szerepelt, a tenyek.hu-n is elérhető, ezért a hatóság burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezés összesen három alkalommal történt vélelmezett megsértése miatt indít hatósági eljárást.
Kapcsolódó cikkek
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.