Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
A raktárakban a válogatási, komissiózási feladatok több mint 90 százalékát még ma is kézzel végzik, melynek biztosítása egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőhiánnyal küzdő logisztikai vállalatok számára. Erre kínál megoldást a Siemens mesterségesintelligencia-alapú megoldása, ami a hazai piacon is elérhetővé vált.
A SIMATIC Robot Pick AI a komissiózást emeli a következő szintre: segítségével az ipari robotok képesek akár ismeretlen tárgyak megfogására, a rendelések összeállítására.
A Siemens mélytanuláson alapuló látószoftvere az előtte lévő tárgyak mélység- és színképei alapján, ezredmásodperceken belül tud döntéseket hozni a megfogást és összekészítést végző robot számára. Érzékelőként akár különböző szállítók 3D kamerái is használhatóak, az alacsony költségűektől kezdve a nagy felbontású rendszerekig, illetve kompatibilis a piacon lévő legtöbb robot-, kobot- és megfogó típussal is. Gyors számításainak köszönhetően az óránkénti akár ezer darabfelvétel is elérhető, így ez az új megoldás jelentősen felgyorsíthatja az intralogisztikai munkát.
A néhány hét alatt implementálható SIMATIC Robot Pick AI az összetett felhasználási folyamatokban is megkönnyíti az automatizálást, illetve támogatja az emberi munkát a raktárakban. Ezzel nemcsak az ipar, hanem a kereskedelem és a szállítmányozás szereplőit, a webáruházakat, a csomagküldő és futárcégeket is segítheti.
„A Siemens szinte bármely meglévő rendszerbe könnyen integrálható, a kkv-któl a legnagyobb vállalatokig skálázható, és akár egy év alatt megtérülő AI megoldást alkotott. Ennek erőssége, hogy olyan kisebb méretű tárgyaknál is képes a megfogási pontokat azonosítani, melyekre korábban nem tanították meg” – fűzte hozzá Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Hogy vallana szerelmet a TikTokon Rómeó? A Telekom Kraft AI Bajnokságán akár ez is kiderülhet
- Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
- Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok
- Mesterséges intelligenciával fejlesztő cégek pályázatát várja a Magyar Telekom
- Automatizálta hazai óriásraktárát a JYSK
- A GLAMI divatkereső az AI segítségével teszi kereshetővé a fenntartható divatcikkeket a webshopok kínálatában
- Tovább okosítja mesterséges intelligencia fejlesztéseit az Amazon Web Services
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
- Ai kiállítást szervez a Prompter Csoport
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.