Mesterséges intelligenciával zárkózhatnak fel a vállalkozások

forrás: Prím Online, 2023. november 14. 17:30

A november 15-i Floow Day középpontjában a pozitív ügyféltapasztalat áll. A rendezvény abban segít a KKV szektornak, hogyan lehet a vásárlói élményen keresztül minél nagyobb hasznot és versenyelőnyt elérni. Az előadások között a témában megjelenik az AI is, amely számos módon segíthet a kis- és középvállalatoknak az ügyfélélmény magasabb szintre emelésében.

A mesterséges intelligencia alkalmazásától még mindig sokan ódzkodnak, vállalkozói szinten pedig ez az ellenérzés leginkább a kis- és középvállalkozói szektorra jellemző. Noha sok kisebb cég nyitott az innovációkra, számos olyan vállalkozás működik, ahol az ügyfeleket még mindig kockás füzetben vezetik. A Floow Day előadásai többek között abban segítenek a vállalkozásoknak, hogy az elérhető újdonságokat megismerjék és kiaknázzák az olyan lehetőségeket is, amelyekről eddig nem szereztek tudomást.

 

„A mesterséges intelligencia nem a jövő, hanem immár a jelen, hiszen itt van velünk az élet számos területén. Mind a magyar, mind pedig a nemzetközi trendeken jól látható, hogy itt valóban igaz a mondás, miszerint aki kimarad, az lemarad. Ez nem csupán egy közhely, hanem tény: nem csak a munkát tehetik könnyebbé és átláthatóbbá az AI segítségével a vállalkozások, de sokat lendíthetnek az ügyfélélmény kedvezőbbé tételében is, ami később sokszorosan megtérül a cégeknek” – mondta el Horváth-Takács Mónika AI szakértő, hatékonyságnövelési specialista, aki a Floow Day november 15-i rendezvényén számos olyan újdonságra is kitér majd, ami ezt a célt szolgálja.

 

 

A cégvezetőn múlik a nyitottság az innovációkra

 

A Digiméter 2023-as kutatása szerint a digitalizáció elsősorban nem a technológiáról szól, hanem a cégvezető nyitottságáról, a folyamatokról, a szervezetről és az emberekről. A digitalizáció ráadásul el tud bukni a cégvezető vagy a munkavállalók ellenállásán, érdemes tehát bevonni őket, hogy magukénak érezzék azt. Horváth-Takács Mónika előadásában arra próbál majd rávilágítani, hogy akár kis lépésekben haladva, a fokozatosság elvét követve is érdemes elkezdeni ezeknek a cégeknek felzárkózni.

 

„Számos vállalatnál óriási szakadékot kell átugrani. Sok cégnek még weboldala sincs, nem beszélve arról, hogy nincs lehetőség adat alapú döntéshozatalra, amely alapján mérni lehetne, hogy pl. egy hideghívásos kampány mennyire eredményes. Könnyen belátható, hogy ez hátrányt jelenthet az innovációra nyitott versenytársakhoz képest. A Floow Day a legalkalmasabb fórum arra, hogy az előadók és a jelenlévő cégvezetők tapasztalataik megosztásán keresztül hatékonyabbá tehessék vállalkozásuk működését” – fűzte hozzá az AI-szakértő.

 

Horváth-Takács Mónika néhány praktikus tanácsra is kitért, amelyek az AI segítségével növelhetik az ügyfél-elégedettséget, ami pedig a cég profitjában is mérhetővé válik.

 

„Vannak olyan folyamatok, amelyeknek a teljes egészére érdemes egy AI automatizmust ráállítani, de részfolyamatokban is rengeteget segíthet a mesterséges intelligencia. Elég csak arra gondolnunk, hogy a Facebook hirdetésen keresztül érkező érdeklődőknek egy AI-alapú ügyfélszolgálatot alakítunk ki, amely a nap folyamán bármikor elérhető és bármilyen kérdésre választ ad. Ezáltal az ügyfél azt tapasztalja, hogy az adott cégnél gyors és precíz kiszolgálás működik, ami egy pozitív tapasztalat lesz számára. De rengeteget segíthet az értékesítési területeken is az AI. Amikor az értékesítők megkeresnek egy ügyfelet, előtte felmérik az igényeit, megnézik a céget, összegyűjtik az interneten fellelhető információkat. Az ügyfeleknek ugyanis nagyon fontos a perszonalizáció, azaz, ha személyre szólónak érzik a megkeresést. Egy értékesítő ezzel a módszerrel mondjuk meg tud írni napi húsz személyre szóló emailt, míg ha ezt a mesterséges intelligencia végzi, akár ezer ilyen levél is kimehet egy nap. Azt pedig már mondani sem kell, hogy a számok törvénye alapján több megkeresésből több válasz érkezik, ráadásul az ügyfelek is elégedettek, hiszen személyre szabott megkeresést tapasztaltak. Akár 50-100%-os konverzió arány növekedés is elérhető a hyper-perszonalizáció által, melyre konkrét példákat hozok majd az előadásom során, hogy ezt hogyan tehetik meg a kkv-k az AI segítségével gyorsan, hatékonyan és skálázhatóan” – tette hozzá a szakértő. A november 15-i Floow Day-en Horváth-Takács Mónika mellett további öt előadás is elhangzik majd, amelyek mind az ügyfélélmény köré szerveződnek és a KKV-szektor vállalkozóit segítik eligazodni az új trendek és üzleti megoldások világában.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01