A SPAR automata boltot nyitott a Z-generációnak: egyszerre valós és virtuális
„Vállalatunk folyamatosan arra törekszik, hogy valamennyi vásárlói csoportját meg tudja szólítani: a Z-generáció esetében ehhez a digitális technológia, az érintésmentes fizetés, a virtuális térben való könnyű és kényelmes eligazodás megteremtése ad lehetőséget. Az újdonsághoz szükséges innováció kifejlesztéséhez, majd annak a gyakorlatba való átültetéséhez és alkalmazásához saját projekt-csapatot hoztunk létre, amelynek tagjai az áruházláncunk Z-generációs kollégái közül kerültek ki, a beszerzési, értékesítési és marketing osztályról. Elsődleges küldetésük volt, hogy kidolgozzanak egy olyan stratégiát, amelynek köszönhetően a digitális térben és a mesterséges intelligencia világában otthonosan mozgó fiatal korosztály tagjait szólítjuk meg, s közelebb visszük hozzájuk a SPAR-t, mint márkát és mint bevásárlóhelyet” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Sós snackeket, hűtött desszerteket, édességeket, szendvicseket, üdítőket, gyümölcsleveket, többféle vizet és mentes termékeket is vásárolhattak a SPAR különleges automata-boltjában azok, akik ellátogattak 2023. november 11-én és 12-én a Budapesten első alkalommal megrendezett Sneakerness fesztiválra, amely a kontinens legnagyobb sneaker és streetwear ünnepe volt.
A Kende Retail Operation által biztosított infrastruktúra és helyszíni háttértámogatás segítségével alakította ki a csapat azt a 12 négyzetméteres automatizált kiskereskedelmi egységet, amelybe közel 160 cikkelem került, közülük több limitált megjelenésű, különleges kiadású termék. A választékot kifejezetten a fesztiválozók ízléséhez és érdeklődési köréhez igazították. Az esemény két napja alatt közel 400 tranzakció történt, sokan többször visszatértek az egyedi stílusú üzletbe, ami jó visszajelzést jelent arra, hogy a fiatalok megkedvelték ezt a különleges szolgáltatást. A mobil üzletben a mesterséges intelligencián alapuló rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követte a vásárlást, így nem volt szükség sem eladókra, sem pénztárosokra. Amikor a vásárló megérkezett a különleges boltba, a bejárati kapunál egy applikáció segítségével generálhatott egy QR-kódot, majd azt leolvasva léphetett be az üzletbe. A kamerák ettől kezdve egy virtuális kosárhoz társították, összekapcsolva őt az általa kiválasztott termékekkel, a vásárláshoz létrehozott fiókkal, és az applikációs fizetési lehetőséggel. Fontos, hogy a technológia nem gyűjt arcfelismerési és más, személyes adatokat. Ugyanakkor, ahogyan egy hagyományos üzlet esetében, a biztonsági kamerák itt is működhetnek, a GDPR követelményeinek megfelelően.
Miközben a vásárló a valós térben mozog és levesz egy terméket a polcról, a technológia azonosítja az árut, és „beteszi” egy virtuális kosárba. Ha a vásárló netán később meggondolja magát és visszateszi a cikket a polcra, a kamera azonosítja ezt a mozdulatot, és kiveszi a virtuális kosárból az adott terméket. Amikor a vevő kilép a boltból, a rendszer megkezdi a kosarában lévő áruk összesítését, majd egy külön erre a célra létrehozott applikáción, a Take it easy!-n keresztül leemeli a blokk végösszegét, a vásárló pedig azon nyomban megkapja a letölthető számlát az alkalmazásban.
A pénztármentes üzletek gyors és könnyed vásárlási élményt kínálnak, s ez a Z-generáció tagjainak különösen fontos. A fesztivál két napja alatt több mint 6000 ember látogatott ki a Sneakerness-re, amelynek magyarországi licenctulajdonosa, Trunk Tamás (Dablty) generációs tanácsadó, vlogger, cipőguru, könyvíró, márkanagykövet segítette, és mentorként támogatja a jövőben is a SPAR fiatal csapatát további innovatív, kifejezetten a Z-generációs korosztályt megszólító projektek megvalósításában és népszerűsítésében.
Kapcsolódó cikkek
- Kellemesebb ünnepi szezont hozhat a kereskedőknek a mesterséges intelligencia
- Egymillió mesterséges intelligenciára épülő munkahely 2030-ig
- A kkv-k harmada használ mesterséges intelligenciát a marketingjében
- A mesterséges intelligencia már a lakberendezésben is otthon van
- A Samsung mesterséges intelligenciája megkönnyítheti a kommunikációs, a kódolási és a képszerkesztési folyamatokat
- Idén négyszeresére nőtt a feltörekvő technológiák támogatottsága
- Mesterséges intelligenciával zárkózhatnak fel a vállalkozások
- Így manipulálhatja a döntéseinket az AI
- Hogyan ítéljük meg a gépek döntéseit? – A gépnél az eredmény, az embernél a szándék számít
- Nem csupán fejlesztők, hanem AI-fejlesztők lehetünk az SAP segítségével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.