A SPAR automata boltot nyitott a Z-generációnak: egyszerre valós és virtuális

forrás: Prím Online, 2023. november 28. 11:29

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon.

„Vállalatunk folyamatosan arra törekszik, hogy valamennyi vásárlói csoportját meg tudja szólítani: a Z-generáció esetében ehhez a digitális technológia, az érintésmentes fizetés, a virtuális térben való könnyű és kényelmes eligazodás megteremtése ad lehetőséget. Az újdonsághoz szükséges innováció kifejlesztéséhez, majd annak a gyakorlatba való átültetéséhez és alkalmazásához saját projekt-csapatot hoztunk létre, amelynek tagjai az áruházláncunk Z-generációs kollégái közül kerültek ki, a beszerzési, értékesítési és marketing osztályról. Elsődleges küldetésük volt, hogy kidolgozzanak egy olyan stratégiát, amelynek köszönhetően a digitális térben és a mesterséges intelligencia világában otthonosan mozgó fiatal korosztály tagjait szólítjuk meg, s közelebb visszük hozzájuk a SPAR-t, mint márkát és mint bevásárlóhelyet” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. 

 

Sós snackeket, hűtött desszerteket, édességeket, szendvicseket, üdítőket, gyümölcsleveket, többféle vizet és mentes termékeket is vásárolhattak a SPAR különleges automata-boltjában azok, akik ellátogattak 2023. november 11-én és 12-én a Budapesten első alkalommal megrendezett Sneakerness fesztiválra, amely a kontinens legnagyobb sneaker és streetwear ünnepe volt. 

 

spar.hu

 

A Kende Retail Operation által biztosított infrastruktúra és helyszíni háttértámogatás segítségével alakította ki a csapat azt a 12 négyzetméteres automatizált kiskereskedelmi egységet, amelybe közel 160 cikkelem került, közülük több limitált megjelenésű, különleges kiadású termék. A választékot kifejezetten a fesztiválozók ízléséhez és érdeklődési köréhez igazították. Az esemény két napja alatt közel 400 tranzakció történt, sokan többször visszatértek az egyedi stílusú üzletbe, ami jó visszajelzést jelent arra, hogy a fiatalok megkedvelték ezt a különleges szolgáltatást. A mobil üzletben a mesterséges intelligencián alapuló rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követte a vásárlást, így nem volt szükség sem eladókra, sem pénztárosokra. Amikor a vásárló megérkezett a különleges boltba, a bejárati kapunál egy applikáció segítségével generálhatott egy QR-kódot, majd azt leolvasva léphetett be az üzletbe. A kamerák ettől kezdve egy virtuális kosárhoz társították, összekapcsolva őt az általa kiválasztott termékekkel, a vásárláshoz létrehozott fiókkal, és az applikációs fizetési lehetőséggel. Fontos, hogy a technológia nem gyűjt arcfelismerési és más, személyes adatokat. Ugyanakkor, ahogyan egy hagyományos üzlet esetében, a biztonsági kamerák itt is működhetnek, a GDPR követelményeinek megfelelően. 

 

Miközben a vásárló a valós térben mozog és levesz egy terméket a polcról, a technológia azonosítja az árut, és „beteszi” egy virtuális kosárba. Ha a vásárló netán később meggondolja magát és visszateszi a cikket a polcra, a kamera azonosítja ezt a mozdulatot, és kiveszi a virtuális kosárból az adott terméket. Amikor a vevő kilép a boltból, a rendszer megkezdi a kosarában lévő áruk összesítését, majd egy külön erre a célra létrehozott applikáción, a Take it easy!-n keresztül leemeli a blokk végösszegét, a vásárló pedig azon nyomban megkapja a letölthető számlát az alkalmazásban. 

 

A pénztármentes üzletek gyors és könnyed vásárlási élményt kínálnak, s ez a Z-generáció tagjainak különösen fontos. A fesztivál két napja alatt több mint 6000 ember látogatott ki a Sneakerness-re, amelynek magyarországi licenctulajdonosa, Trunk Tamás (Dablty) generációs tanácsadó, vlogger, cipőguru, könyvíró, márkanagykövet segítette, és mentorként támogatja a jövőben is a SPAR fiatal csapatát további innovatív, kifejezetten a Z-generációs korosztályt megszólító projektek megvalósításában és népszerűsítésében. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36