A Samsung ismét bekerült a világ öt legjobb márkája közé
A Samsungot a negyedik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az Interbrand 91,4 milliárd dollárra becsülte a Samsung márkaértékét, amely 4%-kal nőtt az előző évhez képest.
A Samsung márkaértéke minden üzleti területen növekedést ért el 2023-ban, annak ellenére, hogy az IT-ágazatra világszerte visszafogottabb kereslet volt jellemző. A márkatanácsadó cég szerint a Samsung növekedésében a következő tényezők játszottak szerepet:
- az ügyfélélmény következetes megerősítése vállalati szinten, a „One Samsung” stratégia alapján
- megnövelt csatlakoztathatóság és továbbfejlesztett gaming élmény a vállalat széleskörű termékportfóliója és a SmartThings megoldásai által
- a Samsung szerepvállalása olyan – a jövőre hatást gyakorló – forradalmi technológiák kifejlesztésében, mint például a 6G, a mesterséges intelligencia (MI), az autóipar, a kiterjesztett valóság (AR) vagy a virtuális valóság (VR)
- olyan – a teljes termékpalettán átívelő – hosszútávú környezettudatos intézkedések, amelyekkel a Samsung tovább erősíti az ESG-alapú vállalatirányítást
„A Samsung márkaértékének növekedése világszerte a felhasználók támogatásának köszönhető az üzleti környezetben megfigyelhető általános kihívások ellenére – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Mindig is arra törekedtünk, hogy olyan márkát építsünk, amelyet azért szeretnek a vásárlóink, mert az elkötelezett a technológiai újítások fejlesztése és a minőségi élmények mellett, működése során pedig törekszik a fenntarthatóságra.”
A SmartThings, a gaming élmény, az élvonalbeli újítások és az ESG-alapú vállalatirányítás növelték a Samsung márkaértékét
2022 végén a Samsung létrehozta a Nemzetközi Marketing Irodához (Global Marketing Office) tartozó D2C* (Direct-to-Consumer) központot, amellyel a vállalat célja, hogy a felhasználóknak integrált online és offline szolgáltatásokat nyújtson. A Samsung CX-MDE központja az eszközökön átívelő felhasználói élmény tökéletesítésén dolgozik.
A különböző együttműködések is fontos szerepet játszottak a Samsung márkaértékének növekedésében. Az egységes csatlakoztathatóságot kínáló SmartThings ökoszisztémára alapozva a vállalat még több nyílt együttműködést köt, hogy ne csak saját, hanem különböző, harmadik féltől származó eszközöket is összekapcsolhasson egymással. A különböző vállalatokkal kötött – mobileszközöket, tableteket, tévéket, asztali számítógépeket és monitorokat érintő – együttműködéseknek köszönhetően a gaming élményt is magasabb szintre emelték.
A Samsung folytatja befektetéseit a jövőnkre hatást gyakorló technológiákba, így például az 5G/6G, a mesterséges intelligencia vagy az autóipar területén. A félvezető szektorban a vállalatot olyan újításáért ismerték el, mint a 12nm-alapú DDR5 DRAM.
Az ESG kiemelten fontos terület a Samsungnak. Több újrahasznosított anyagot, például eldobott halászhálókból származó műanyagokat, üveget és alumíniumot használ fel a Galaxy S23, Galaxy Z Flip5 és Galaxy Z Fold5 szériák gyártása során, a tévéihez használt napelemes távkapcsoló-technológiát más gyártóknak is elérhetővé tette. A vállalat együttműködött a Patagoniával a mosógépekhez használt Less Microfiber szűrő fejlesztése során, a SmartThings Energy applikációban pedig bemutatta az MI Energia üzemmódot.
A Samsung elismert tevékenységei
Mobileszközök
- a Galaxy S23 széria kamerájának fejlesztése a vásárlók visszajelzései alapján
- a „Csatlakozz a hajlítható oldalhoz” kampány elindítása, illetve a hajlítható mobiltelefonok kategóriájában betöltött élvonalbeli szerep megerősítése
- a vállalat gaming szolgáltatásainak megerősítése különböző iparági együttműködésekkel a Galaxy készülékek játékteljesítményének fokozása érdekében
- a Samsung készülékeihez és szolgáltatásaihoz való hozzáférhetőség folyamatos fejlesztése, beleértve a Galaxy Buds Környezeti hang funkcióját
- a Samsung Global Goals széleskörű elérhetősége és a felhasználók bevonása a célkitűzések elérésébe
Hálózat
- a vállalat szerepvállalása az 5G technológia fejlesztésében olyan újításokkal, mint az 5G virtuális rádiós hozzáférési hálózat (vRAN) vagy a nyílt rádiós hozzáférési hálózat (Open RAN)
- az 5G iparágban betöltött pozíció megerősítése a vezető globális távközlési szolgáltatókkal kötött együttműködésekkel
- kommunikáció a Samsung 5G hálózati technológiájának fenntarthatósági tényezőiről
Kijelzők
- a vállalat piaci helyzetének megerősítése olyan készülékfejlesztésekkel, mint a Neo QLED 8K vagy a Micro LED
- a gaming iparágban betöltött pozíció megerősítése olyan új megoldásokkal, mint például az Odyssey Ark, a Samsung Gaming Hub, együttműködve a világ elsőrangú játékstreaming-felületeivel
- a hozzáférhetőség kiterjesztése a Relumino Mód** alkalmazásával, és az RNIB (Royal National Institute of Blind People) intézménnyel kötött együttműködés által
Háztartási eszközök
a piaci pozíció megerősítése olyan főbb háztartási készülék kategóriákban, mint például a hűtőszekrények és mosógépek
a felhasználói élmény fejlesztése a készülék teljes életciklusára vonatkozóan a vásárlói visszajelzések alapján
a háztartási készülékek új szerepének bemutatása a Samsung Bespoke készülékeivel, amelyeket többek között CES Innovációs Díjjal, valamint iF Formatervezési Díjjal jutalmaztak
Félvezetők
- a bemutatott iparági újítások (például a 12nm-alapú DDR5 DRAM-jának) kifejlesztése, és a meghatározó piaci szerep megerősítése
- együttműködések megerősítése olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező területeken, mint a mesterséges intelligencia vagy az autóipar
- az Exynos alkalmazások kiterjesztése viselhető eszközökre és az 5G-re
- az ESG-ről való kommunikáció folyamatos megerősítése
Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének átfogó elemzésén alapul. Ez a – nemzetközileg egyik legnagyobb múltra visszatekintő – márkaérték-becslés széles körben elismert értékelésnek minősül.
_______________________
*A D2C egy olyan üzleti modellre utal, amely során a vállalat az általa gyártott készülékeket közvetlenül a fogyasztónak értékesíti, a nagykereskedők, külső partnerek és további közvetítők bevonása nélkül.
*Relumino mód: megkönnyítheti bizonyos láttássérült felhasználók tartalomfogyasztását. Kiemeli a vetített körvonalakat, valamint erősíti a kontrasztot és a színeket, így a tartalom tisztább és könnyebben élvezhető lehet.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung a világ legjobb munkaadója a Forbes szerint
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- Tőzsdére készül a HONOR
- Személyre szabható védelmet kínál a Samsung Autoblokkoló
- Lépj be lenyűgöző világokba Emma Myers színésznővel a Galaxy S23 Ultra segítségével!
- Ötödik a Samsung a Best Global Brands listáján
- A Samsung a legjobb öt között szerepel az Interbrand 2020-as rangsorában
- A Samsung a hatodik helyen áll az Interbrand 2019-es rangsorában
- Nővekvő profittal számolhat a Samsung
- Idén pozitív mutatókkal számolhat a Samsung az okostelefon-piacon
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.