Debütált a Logisztikai Évkönyv 2024
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) évkönyvbemutató rendezvényén debütált a Logisztikai Évkönyv 2024. A kiadvány a hagyományokhoz híven egy szakmai tanulmánygyűjtemény, amelyet a Falk1 Rendezvényközpontban tartott bemutató rendezvényén szerzői előadásokkal színesítve ismerhetett meg a közönség.
A most bemutatott, már a 29. kiadvány
A Logisztikai Évkönyv célja a logisztika területén elért legújabb kutatási eredmények és szakmai, gyakorlati tapasztalatok megosztása a szakterület iránt érdeklődőkkel. Az első Logisztikai Évkönyvet még a 90-es években mutatták be, így közel azonos múlttal rendelkezik, mint maga az azt kiadó szervezet. A mű az utóbbi évek során a tudományos közéletben és a gyakorlati szakemberek körében egyaránt elismert, rangos és immár hagyományokkal rendelkező kiadvánnyá vált.
„Az év végéhez közeledve bemutatásra került a Logisztikai Évkönyv 2024, amely már a 29. ilyen kiadvány. A nagyjából 300 oldalas könyvet fellapozva, 26 tanulmánnyal találkozhatnak az olvasók” – mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A szervezetnek továbbra is célja, hogy az Évkönyv egyike legyen azon hazai kiadványnak, amely publikációs lehetőséget biztosít a magyarországi logisztikával foglalkozó kutatóknak, mérnököknek, közgazdászoknak.
5 fő témakört érint a Logisztikai Évkönyv 2024
A témaválasztás ezúttal is szabad volt a szerzők számára, amelynek köszönhetően a könyvben megjelent cikkek jól tükrözhetik a logisztikusok kurrens érdeklődését az egyes területek iránt.
A 2024-es című kiadványban – a cikkek által érintett területeket figyelembe véve – a következő témakörökkel találkozhatnak az olvasók:
• Új digitális technológiák a logisztikában
• Ágazati logisztika
• Ellátási lánc megoldások és műveletek
• Közlekedési alágazatok aktuális kérdései
• Vállalati tanulmány
„A kiadványban található tanulmányok előre lefektetett formai követelmények és tartalmi elvárások mentén készültek. Ráadásul a több száz oldalas könyvben nemcsak magyar, de angol nyelvű szakcikkek is találhatók” – hangsúlyozta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki azt is elárulta, hogy a szakmai kiadványban már a mesterséges intelligencia is megjelenik.
A kötet összeállításánál a kialakult gyakorlatnak megfelelően a szerzők által leadott témajavaslatok előzetes szűrését a szerkesztőbizottság végezte el. Ezt követően minden egyes megjelenésre váró cikket egy kijelölt szerkesztőbizottsági tag és egy külső, neves szakmai lektor véleményezett. A könyv a megszokott módon a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában került kiadásra. Főszerkesztője Dr. habil. Duleba Szabolcs, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) docense, vezető szerkesztője pedig Károly Róbert PR-szakértő, marketing-tanácsadó volt, aki egyben a szervezet kommunikációs és PR-partnere is. Újdonságként, a mesterséges intelligencia már a kiadványban is megjelenik. Az innováció térnyerését a szakmai szervezet is pártolja, így a friss technológiák használatát e téren is támogatták kisebb kikötésekkel.
A bemutató eseményen, szerzői előadások által nyerhetett betekintést a műbe a közönség
A bemutató eseményen négy szerző is ízelítőt adott elkészített tanulmányából egy-egy előadás keretein belül. Ennek köszönhetően a 26 tanulmányból 4-be már az évkönyvbemutató eseményen is betekintést nyerhetett a közönség. Molnár-Major Petra, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) PhD hallgatója a mozgó objektumok követésében alkalmazható tipikus megoldási lehetőségeket és a digitális iker technológiát szemléltette. Tóth Sándor, a Simotrade Kft. üzletfejlesztési igazgatója a logisztikai létesítmények megvilágításának korszerű lehetőségeiről tartott előadást. Póka Viktornak, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) PhD hallgatójának prezentációja a fulfillment centerek fő kutatási irányairól, valamint néhány jó gyakorlat bemutatásáról szólt. Dr. Fleischer Tamás, a HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Világgazdasági Intézetének ny. tudományos főmunkatársa pedig a CORCAP európai uniós vasúti áruforgalmi projekt tanulságai jövőbeni logisztikai megfontolásokhoz címmel tartott előadást.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra
- Kritikus fordulópont előtt állhat a logisztikai szektor
- Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők
- Magyar kutatói együttműködésben összegezték a mesterséges intelligencia hatásait
- Már csak bő 1 év van hátra a NIS2 érvénybelépéséig – a logisztikai szektor is érintett
- Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára
- Újabb elektromos kamionok a Raben flottájában
- Online oktatási központot hoz létre a Palletways
- Az akkumulátorgyárakhoz a logisztikai ismereteknek is fel kell zárkóznia
- A vártnál jobb félévi eredmények a DSV-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.