Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
A hagyományos acél alapanyagokhoz képest 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátásával előállított acélt vásárol a Schneider Electric elektromos szekrényeihez és burkolataihoz az ArcelorMittaltól. A 2025-ig tartó fenntarthatósági programja keretében a Schneider Electric 50 százalékra növeli a környezetkímélőbb alapanyagok arányát termékeiben.
Az ArcelorMittal a spanyolországi Sestaóban található telephelyén gyártott XCarb acél nagyon magas arányban újrahasznosított acélból készül, elektromos ívkemencében, 100 százalékban megújuló forrásból származó villamos energia felhasználásával. Ennek eredményeként az XCarb előállítása során a CO₂-kibocsátás közel 70 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos módon gyártott acél esetében.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a „zöld” acélt az új, PanelSeT SFN burkolatok gyártásához használja majd, amelyeket az ipari automatizálási, energiaelosztási és elektronikai berendezések nagyméretű elektromos paneljeinek védelmére használnak. Mivel ezeket a szekrényeket ipari környezetben telepítik, az XCarb acélt Magnelis bevonattal is ellátják, amely magas szintű korrózióvédelmet biztosít.
A Schneider Electric az év elején jelentette be, hogy a franciaországi Elzászban található Sarel nevű gyárában új hengerműhelyt alakítottak ki a speciális acélból készülő burkolatalkatrészek előállítására, amelyeket a cég Barcelona melletti Capellades üzemében szerelnek össze.
„A Schneider Electricnél a fenntarthatóság a küldetésünk középpontjában áll, folyamatos innovációra ösztönözve minket és arra, hogy fenntarthatóbb jövőt teremtsünk. Ez az Energia 4.0 korszaka, ami a digitális technológiák és a fenntarthatóságot szolgáló elektrifikáció integrációját jelenti. Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyit segítenek a partneri együttműködések abban, hogy megvalósítsuk céljainkat és még nagyobb hatást gyakoroljunk környezetünkre a nettó zéró kibocsátás felé vezető utunk során” – hangsúlyozta Rohan Kelkar, a Schneider Electric Power Products Division részlegének ügyvezető alelnöke.
A Schneider Electric célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ra a teljes értékláncában 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást és ezzel felkészült a nettó zéró kibocsátás megvalósítására. A vállalat a 2021-2025 között megvalósuló Schneider Sustainability Impact program keretében 2025-re 50 százalékra tervezi növelni a “zöld” alapanyagok arányát a termékeiben.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
- A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
- Fenntarthatóság: már a világranglisták is visszaigazolják a Széchenyi István Egyetem eredményeit
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
- A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását
- Több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segített a Schneider Electric
- A bajnokok ligájában a Schneider Electric
- Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.