A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
Újabb meghatározó iparági szereplők csatlakoztak a Schneider Electric Catalyze programjához, a támogatók közé lépett a Google, a HP és az ASM is. A kezdeményezés célja, hogy csökkentsék a félvezetőgyártás ellátási láncainak szén-dioxid-kibocsátását, első lépésként növelve a megújuló energiaforrások arányát az energiamixen belül.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat tavaly júliusban indította el a Catalyze programot, amelyhez akkor elsőként a világ egyik meghatározó chipgyártója, az Intel, illetve a félvezetőgyártásban és a kijelzőkhöz használt berendezések előállításában is meghatározó szerepet játszó Applied Materials Inc. csatlakozott. A kezdeményezés újabb támogatóinak bejelentése egybeesett az ENSZ tavaly decemberben Dubaiban megrendezett klímakonferenciájával, a COP28-al.
A SEMI Semiconductor Climate Consortium közelmúltban bemutatott tanulmánya szerint a félvezetőipar karbonlábnyoma 2021-ben 500 millió tonna CO2-nek felelt meg, aminek 16 százalékát az ágazat ellátási lánca adta. Ha a beszállítók átváltanak alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású energiaforrásokra, illetve egyéb karbon-mentesítési lépéseket is tesznek – például az elektrifikáció előmozdításával –, akkor az jelentős hatással lehet az iparág teljes, Scope 3* CO2-kibocsátására.
A Catalyze együttműködésre ösztönzi a félvezetőipar beszállítóit értékláncuk megújuló energiaforrásokra való átállítása érdekében. Emellett arra biztatják a kezdeményezésben részt vevőket, hogy vállaljanak kötelezettséget a szén-dioxid-mentesítésre, és a megújuló energia beszerzése során lépjenek fel közösen, kihasználva a csoportos beszerzésben rejlő lehetőségeket.
„Örömmel üdvözöljük a Google-t, az ASM-et és a HP-t a Catalyze programban. Csatlakozási döntésük megerősít minket az ellátási láncok szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítására irányuló törekvéseinkben. A Scope 3 kibocsátások nyomon követése és kezelése kihívásnak bizonyult, de a Catalyze program lehetővé teszi a vállalatok és beszállítóik számára, hogy elkötelezzék magukat és együttműködjenek az energiaátállás és a dekarbonizáció területén” – mondta el Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnöke.
„A szén-dioxid-mentes félvezetőgyártásra való áttérés kritikus fontosságú a globális kibocsátás csökkentése szempontjából, és ezt egyetlen vállalat sem tudja egyedül megvalósítani. Izgatottak vagyunk, hogy a Catalyze program alapító támogatóihoz csatlakozhatunk, és alig várjuk, hogy velük és beszállítóinkkal együtt dolgozhassunk a tiszta energia használatának kiterjesztésén a Google ellátási láncának ezen a kritikus területén” – jelezte Michael Terrell, a Google Energy and Climate részlegének igazgatója.
„Bolygónknak sürgős és határozott fellépésre van szüksége az éghajlatváltozás hatásainak csökkentése érdekében. Ezért a HP elkötelezte magát amellett, hogy ebben az évtizedben felére csökkenti a teljes értéklánca kibocsátását, miközben továbbra is innovatív technológiát szállítunk ügyfeleinknek. Büszkék vagyunk arra, hogy a Catalyze program támogatásával segíthetjük az iparágat a félvezető- és informatikai ellátási lánc szén-dioxid-mentesítésében” – hangsúlyozta Ernest Nicolas, a HP ellátási láncért felelős vezetője.
„Az együttműködés kulcsfontosságú a globális kibocsátás csökkentésében, mivel egyetlen vállalat és egyetlen iparág sem képes mindent egyedül megoldani. Ezért olyan fontos a Catalyze, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy összefogjanak, és megmutassák, hogyan lehet egy meg egy három. Ha csak magunk próbálnánk ezt megtenni a beszállítóinkkal, az soha nem érné el a Catalyze program hatását és léptékét, és ezért örülünk, hogy az alapító támogatók között lehetünk” – tette hozzá John Golightly, az ASM fenntarthatóságért felelős alelnöke.
A Catalyze program elemei
- A félvezető értéklánc energiabeszerzési erejének egyesítése a megújuló energiával kapcsolatos projektek bevezetésének felgyorsítása érdekében.
- Lehetőséget nyújtani a beszállítóknak – akiknek saját erőből nem feltétlenül lenne erre lehetőségük –, hogy megjelenhessenek a zöldáram-vásárlási megállapodások (PPA-k) piacán.
- Lehetővé teszi bármely vállalat számára, amely egy Catalyze szponzornak szállít be, hogy csatlakozhasson a programhoz.
- A megújuló energiaforrások elérhetőségének tudatosítása azokban a régiókban, ahol a félvezető értéklánc szereplői működnek.
- Az oktatási és digitális technológiai platformokkal kapcsolatos kötelezettségvállalások kihasználása az ellátási lánc szén-dioxid-mentesítésével kapcsolatos mérhető intézkedések ösztönzése érdekében.
____________________
*Egy szervezet értékláncából származó, közvetett CO2-kibocsátás.
Kapcsolódó cikkek
- Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
- Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
- A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását
- Több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segített a Schneider Electric
- A bajnokok ligájában a Schneider Electric
- Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
- Újdonságokkal tér vissza a Schneider Electric „zöld” versenye
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.