Mobiliti elektromos-töltőkkel bővül a hazai McDonald’s hálózata
Együttműködési megállapodást kötött Magyarország két meghatározó szolgáltatója, az elektromobilitásban úttörő MVM Mobiliti Kft. és a hazai McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. A megállapodás értelmében országszerte mindkét fél számára stratégiailag fontos helyszíneken bővül az elektromosautó-töltő hálózat.
Az MVM Mobiliti 2023 októberétől együttműködési megállapodás keretében a saját parkolóval rendelkező McDonald’s gyorséttermeknél megkezdte az elektromosautó-töltő berendezések létesítésének előkészületeit. A várhatóan jövő év végéig megvalósuló folyamat eredményeképpen valamennyi olyan étteremnél, ahol a szükséges villamosenergia-ellátás a hálózati szolgáltató részéről biztosított, egy-egy minimum 50 kW-os töltőberendezés, valamint helyszínenként két, táblával és felfestéssel kijelölt parkolóhely fogadja majd az odaérkező villanyautósokat. Az 50 kW-os töltőberendezéseken felül számos forgalmas helyszínen akár 150 kW-os töltőt telepítenek az együttműködés keretében.
„Nagy öröm és egyben hatalmas felelősség is a Mobiliti számára, hogy az eddig megszokott minőségű töltési infrastruktúránkat elérhetővé tehetjük az országban is meghatározó méretű gyorséttermi lánc helyszínein is. Kulcsfontosságúnak tartjuk szolgáltatásaink fejlesztését, amellyel dinamikusan reagálhatunk ügyfeleink igényeire, emellett egyre több ponton szeretnénk kiszolgálni a 90 000 már regisztrált, illetve leendő ügyfelünket” – fejtette ki Balogh Szabolcs, az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője.
A két cég között már korábban létrejött együttműködésnek köszönhetően az országban már öt McDonald’s étteremnél (Kisvárda, Ózd, Pápa, M7-es autópálya velencei kijárata, Zalaegerszeg) működnek MVM Mobiliti-töltőberendezések.
"Célunk, hogy minél több kedvező szolgáltatással tegyük még teljesebbé a Meki-élményt vendégeink számára. Elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett, és mindig az előre mutató megoldásokat keressük. Számunkra kiemelten fontos, hogy figyeljünk vendégeink igényeire, épp úgy, mint a jövő generációinak segítésére. Ezek a telepítések szervesen illeszkednek fenntarthatósági stratégiánkba, és az MVM Mobiliti-vel közösen törekszünk arra, hogy hamarosan minden drive éttermünkben autótöltők álljanak rendelkezésre.” – mondta Égi Zsolt, a magyarországi McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. ügyvezetője.
A megvalósult telepítések tapasztalataira épülő, most megkötött hosszú távú megállapodással mindkét fél hozzájárul a hazai elektromobilitás további terjesztéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Késleltetéssel és támogatással védené az EU az elektromos autóipart
- Allianz: 10-ből 6 elektromos autó céges
- E-versenyautókkal és a norelem támogatásával ügyesednek a fiatal tervezők
- Hatmilliónál is több e-autót adtak el az első félévben – de mi lesz a töltéssel?
- Az OMV 28 ultragyors e-autós töltőpontból álló hálózat kiépítésébe kezdett Magyarországon
- Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora
- Elektromos autókra is optimalizálta teljes gumiabroncs-termékpalettáját a Continental
- Megéri-e az elektromos autózás?
- Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
- A BMW Group elektromos autóinak beszállítójaként zöld gyárat épít az EVE Power Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.