Magyarországon fejlesztett ki először szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger

forrás: Prím Online, 2024. január 12. 12:55

A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktár-irányítási megoldását a Wienerberger. A beruházás forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket. A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető kerámia tetőcserép gyártója a pilot projekt sikere után a többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.

Az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről. A Békéscsabán idén ősszel elindított új, komplex end-to-end (E2E) raktár-irányítási rendszer, amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi, példaértékű lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve a fuvarozók személyes bejelentkezésén át egészen a kiszállításig. 

 

 

Az első hónapban tapasztalt eredmények már most jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22%-kal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése 50%-kal javult, a fordulóidő 10%-kal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes 7 hektár alapterületű raktáron található mintegy 1000 cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb, mint 14 nap elegendő a korábbi több hónap helyett.

 

„A magyar menedzsment érdeme, hogy ez a fejlesztés megvalósult és az eddigi működés egyértelműen a projekt sikerességét igazolja. A központ más országaiban is érdeklődéssel figyelték a munkánkat és már többen jelezték, hogy szeretnék máshol is kiépíteni. Az ellátási lánc digitalizációjában ez egy fontos pillér volt, hogy az end-to-end folyamat teljesen átalakuljon. Büszke vagyok a csapatra, hogy a minőségi termékekhez minőségi digitális raktározási rendszer csatlakozott” – mondta Csömöri Gábor, a Wienerberger Magyarország országos raktározási vezetője.

 

 

A vállalat elkötelezett amellett, hogy az építőiparban is élen járjon a digitalizáció területén. Ez a pilot projekt azonban nemcsak a vállalat számára jelent mérföldkövet, hanem az építőiparon belül mindenkinek, aki kültéri raktározással dolgozik, új irányokat mutathat. Emellett nagy hatással van a vásárlók kiszolgálására és a vevők elégedettségének javítására. 

 

„A projekt elsődleges célja, hogy a digitális megoldások bevezetésével növeljük a vevői elégedettséget, csökkentsük a vásárlói reklamációk számát és a visszáru mennyiségét. A rendszer által biztosított magas pontosság és átláthatóság elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, amivel kiszolgálhatjuk a megváltozott vásárlói szokásokat. A fejlesztés egy gyorsabb, fenntarthatóbb, versenyképesebb ellátási lánc felé vezet minket” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Magyarország marketing vezetője.

 

 

A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert. A digitalizáció a cégcsoport számára kiemelten fontos, és ez a fejlesztés egy lényeges lépést jelent egy kiváló, hosszútávon versenyképes ellátási lánc felé.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01