Zajos hírverés a világ legcsendesebb motorsportjának: ABB Formula-E
Az ABB Decoded podcastjának legutóbbi kiadásában interjú készült Jeff Doddsszal, az ABB FIA Formula-E világbajnokság nemrég kinevezett vezérigazgatójával. Dodds, aki tavaly májusban vette át az irányítást, beszámol eddigi pályafutásáról, a Formula-E egyedi jellemzőiről és azokról a terveiről, hogy a bajnokság globális jelenléte erősödjön, ismertsége világszerte növekedjen. Ismerteti azt a célját, hogy a Formula-E világbajnokságot a leggyorsabban növekvő és legizgalmasabb motorsport-versenysorozattá kívánja tenni világszerte.
• Az ABB Decoded technológia podcast legújabb epizódjában Anthony Rowlinson interjút készít Jeff Doddsszal, az ABB FIA Formula-E világbajnokság nemrég kinevezett vezérigazgatójával.
• Dodds, aki tavaly májusban vette át az irányítást, beszámol eddigi pályafutásáról, a Formula-E egyedi jellemzőiről és azokról a terveiről, hogy a bajnokság globális jelenléte erősödjön, ismertsége világszerte növekedjen.
• Ebben az exkluzív interjúban Dodds ismerteti azt a célját, hogy a Formula-E világbajnokságot a leggyorsabban növekvő és legizgalmasabb motorsport-versenysorozattá kívánja tenni világszerte.
Jeff Dodds kifejti, hogy Formula-E vezérigazgatóként eltöltött első öt hónap az intenzív tapasztalatszerzés időszaka volt, hangsúlyozva, hogy milyen fontos a kíváncsiság megőrzése, az üzlet dinamikájának megértése, valamint a tanulás és a mindennapi döntések meghozatala közötti egyensúly megteremtése.
A vezérigazgató kiemeli a Formula-E számos egyedi jellemzőjét, mint például a rövidebb versenytávokat, a nulla károsanyag-kibocsátású, teljesen elektromos meghajtású versenyautókat, az olyan stratégiai elemeket, mint a támadó zónák, valamint az utcai és a kiépített pályák kombinációját, előtérbe helyezve a Formula-E azon elkötelezettségét, hogy pozitív társadalmi hatást fejtsen ki minden városban, ahol versenyt rendeznek.
Dodds kitér az e-mobilitás növekvő jelentőségére és megemlíti az elektromos járművek értékesítésének világszerte tapasztalható jelentős növekedését. Megjegyzi, hogy a Formula-E hatékony terepként szolgál az elektromos versenytechnológia fejlődésének bemutatására és világszerte hozzájárul az elektromos mobilitás irányába történő átálláshoz.
Dodds elismeri, hogy míg egyes motorsport-rajongók még mindig fenntartásokkal kezelik az elektromos versenyzést, a Formula-E arra összpontosít, hogy olyan új közönséget vonzzon, akiknek nincsenek előítéleteik. Úgy látja, hogy a sorozat újfajta szórakozást nyújt és egyúttal meggyőzi az embereket az elektromos járművek képességeiről és teljesítményéről.
Dodds elmondja, hogy szeretné a sorozat hatását növelni nagyobb hírverés, fokozott médiamegjelenés és a partnerekkel való együttműködés révén, így fokozva a bajnokság ismertségét és népszerűségét. Kiemeli a Formula-E jelentőségét a fellendülőben lévő e-mobilitási ágazat tükrében, jelezve a versenysorozat jelentős növekedési potenciálját az elkövetkező években.
Előtérbe helyezi a partnerségek fontosságát, különösen a Formula-E névadó partnerével, az ABB-vel folytatott együttműködés jelentőségét. Kifejti, hogy az ABB stratégiai fókuszában álló fenntarthatóság és elektrifikáció miként illeszkedik a Formula-E küldetéséhez.
A Formula-E-ben betöltött szerepén kívül Dodds vezető tisztviselője az Egyesült Királyság kormánya esélyegyenlőségért, lakhatásért és önkormányzatokért felelős minisztériumának (Department of Levelling Up, Housing, and Communities) is. Megemlíti a méltányosság és a fenntarthatóság iránti szenvedélyét, kiemelve elkötelezettségét az ezen értékeket előmozdító kezdeményezések támogatása iránt.
Az interjú során Dodds beszél vezetői filozófiájáról, amely hitelességre és olyan környezet kialakítására összpontosít, melyben mindenki boldogulhat, valamint a folyamatos tanulás és figyelem fontosságáról a megalapozott döntések meghozatalában.
Dodds elismerően nyugtázza, hogy a Formula-E napjainkra már egy kilencéves vállalkozás, ugyanakkor tisztában van a növekedéssel, a gazdasági visszaeséssel és a globális konfliktusokkal kapcsolatos kihívásokkal is. Bizakodását fejezi ki e kihívások leküzdésével kapcsolatban és rámutat azokra a jelentős lehetőségekre, amelyek túlmutatnak a ma akadályain és kihívásain.
Végezetül megosztja a Formula-E világbajnokságot érintő, a következő öt évben tervezett elképzeléseit: a cél a közönség számának jelentős növelése, a globális ismertség fokozása, valamint a Formula-E vezető motorsport státuszának megszilárdítása, hogy népszerűség és elkötelezettség tekintetében még az olyan ismert névvel is vetekedjen, mint a Forma-1.
Dodds célja, hogy a Formula-E-t a leggyorsabban növekvő és legértékesebb motorsportággá tegye és világszerte több mint félmilliárd rajongót érjen el.
Dodds elmondta, hogy lelkesen áll egy viszonylag fiatal vállalkozás, a Formula-E élén, amely idén kezdte meg 10. szezonját. Felvázolja a növekedés lehetséges mozgatórugóit, köztük a versenynaptár új helyszínekre való kiterjesztését, az elektromos versenyek technológiájának fejlesztését, a médiavisszhang növelését, valamint több szponzor és partner megnyerését. Dodds célja, hogy a Formula E-t példátlan növekedés és elismertség felé vezesse és megszilárdítsa úttörő, innovatív szerepét az autósport világában.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb ABB E-mobility appok megkönnyítik a váltakozó áramú töltést
- Az ABB E-mobility az NXT Gen Cup hivatalos járműtöltési partnere
- ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
- Az ABB E-mobility részt vesz az optimális e-teherautó töltési megoldás kifejlesztésében
- ABB: Célunk, hogy a világ legzöldebb akkumulátorát gyártsuk
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- A Formula-E 9. szezonjára készül az ABB
- ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért
- Az ABB támogatja a Shell globális EV-töltési törekvéseit
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének. A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
A Chery Group idei innovációs konferenciáján 1200 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátort, humanoid robotot és mechanikus kutyát is bemutatott. A társaság a jövőben is folytatja intenzív nemzetközi terjeszkedését, a tervek szerint 2025-ben több mint 60 újabb piacon lehet majd megvásárolni járműveiket. Október 9-én Budapesten, a Millenáris Parkban ünnepélyes keretek között mutatta be az OMODA 5-öt a Chery Group autójának hazai forgalmazója, a Genius Automotive Kft.
Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB.