Nagy dobásra készül az amerikai posta
Az Egyesült Államok Postaszolgálata (USPS) az amerikai kontinens legnagyobb elektromos flottaberuházását és infrastruktúra-bővítését indította el, melynek keretében 2028-ig több mint 66 ezer kézbesítő e-jármű használatba állítását tervezik.
A hetente akár 167 millió címre szállító postaszolgálat járműveinek elektrifikálása az USPS elosztó-, szállító- és kézbesítő hálózatának modernizálását célzó, összesen 40 milliárd dollár költségvetésű, 10 éves terv része. Ennek köszönhetően a cég növelni tervezi hatékonyságát, miközben csökkentheti költségeit, karbonlábnyomát és hulladék-kibocsátását is.
A gigaberuházás keretében a Siemens, a Rexel/ChargePoint és a Blink vállalatok fogják gyártani a USPS országszerte telepíteni tervezett, első 14 ezer e-töltőállomását. Ennek első lépéseként most a dél-atlantai válogató- és kézbesítő központban adták át a Siemens által szállított e-töltőállomásokat, ezt követően pedig idén több száz elosztóközpontot szerelnek fel e-töltőkkel. Az új, csomagszállító e-kamionok így először az Atlantának is otthont adó Georgia államban kezdik majd járni az utakat.
Mindeközben a USPS folyamatosan vizsgálja azt is, hogy a jövőben miként lehetne akár 100 százalékig elektromosra cserélni járműparkját.
Kapcsolódó cikkek
- Ez segítheti a parkolóházakat az e-autó tüzek ellen
- Az OMV 28 ultragyors e-autós töltőpontból álló hálózat kiépítésébe kezdett Magyarországon
- Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
- Az irodai és az otthoni töltés megoldása nyithatja meg az utat az e-autózás terjedése előtt
- K&H: Tarolnak a villanyautók
- 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- Létezik megoldás az elektromos autózással kapcsolatos legnagyobb félelmeinkre
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- E-autózásban erősít a Brau Union
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.