A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is
A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett vállalat a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A geopolitikai helyzet, az inflációból eredő mintegy 1,4 milliárd eurós többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális szállítmányok magas kiadásai mind jelentős hatással voltak a teljesítményre. A Continental a 2023. decemberi tőkepiaci napon bemutatta az értékteremtés növelésére és a középtávú célok elérésére irányuló stratégiáját is.
A folyó pénzügyi évre a technológiai vállalat az árbevétel és az eredmény növelését tűzte ki célul (konszolidált árbevétel: kb. 41,0-44,0 milliárd euró, korrigált EBIT marzs: kb. 6,0-7,0 százalék). A Continental arra számít, hogy az árrés tovább javul, különösen az Automotive szektorban a tavaly elfogadott árkorrekcióknak, költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően. A további cél a piaci szintet meghaladó növekedés elérése.
„Az elmúlt pénzügyi év olyan jelentős kihívások elé állított minket, mint a geopolitikai bizonytalanságok, a félvezető-ellátást érintő tartós feszültségek és az infláció" − mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója csütörtökön Hannoverben tartott éves sajtótájékoztatóján, majd hozzátette: „A kihívásokkal teli körülmények ellenére elértük a 2023-ra kitűzött céljainkat, és szépen haladunk középtávú terveink megvalósítása felé is. Ezért külön köszönet illeti világszerte mintegy 200.000 munkatársunkat. Büszke vagyok a csapatunkra, mert együtt jelentős előrelépést értünk el. Biztos vagyok benne, hogy 2024-ben ismét leküzdjük az előttünk álló nehézségeket, és eltökélten követjük az évre kitűzött terveket."
A korrigált üzemi eredmény 31,6 százalékkal nőtt 2023-ban
A Continental az elmúlt pénzügyi évben 41,4 milliárd eurós konszolidált árbevételt ért el (2022: 39,4 milliárd euró, +5,1 százalék). A korrigált EBIT (üzemi eredmény) 2,5 milliárd euró volt (2022: 1,9 milliárd euró, +31,6 százalék), ami 6,1 százalékos korrigált EBIT marzsnak felel meg (2022: 4,9 százalék). A csoport mindhárom szektora hozzájárult a javuló korrigált EBIT marzshoz.
A nettó eredmény 2023-ban 1,2 milliárd euróra nőtt (2022: 67 millió euró, +1,635 százalék). A korrigált szabad cash flow 1,3 milliárd euró volt (2022: 200 millió euró, +547 százalék).
„A működési eredmény javulásának, valamint a készletek és követelések csökkenésének köszönhetően jelentősen növeltük a korrigált szabad cash flow-t. Sőt, túlteljesítettük ezen célunkat, ami jól tükrözi pénzügyi stabilitásunkat" − mondta Katja Garcia Vila, a Continental pénzügyi igazgatója.
2,20 eurós részvényenkénti osztalékjavaslat
A nettó eredmény 20-40 százalékát célzó, friss osztalékfizetési stratégia alapján a Continental igazgatótanácsa az elmúlt pénzügyi évre vonatkozóan az osztalék 0,70 euróval történő emelését javasolja, ami részvényenként 2,20 eurót jelent 2023-ra. A részvényesek számára történő kifizetés 38 százalék körüli értékkel a meghatározott tartomány felső határán van, és összesen mintegy 440 millió eurót tenne ki.
Piaci kilátások és előrejelzés a 2024-es pénzügyi évre
A Continental várakozásai szerint 2024-ben a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális gyártása -1 és +1 százalékkal változik. Tavaly ez az érték 2022-hez képest közel 10 százalékkal, több mint 90 millió járműre nőtt. A globális csere gumiabroncs piac esetében a technológiai vállalat az értékesítési volumen 0-3 százalékos bővülésére számít.
A bérek és fizetések magasabb költségei várhatóan mintegy 500 millió eurót tesznek ki a 2024-es pénzügyi évben és ezzel jelentősen terhelik majd az eredményhelyzetet – a költségek mintegy fele az Automotive szektorhoz köthető.
E feltételezések alapján és a pénzügyi év elején érvényes árfolyamok figyelembevételével a Continental 2024-re 41,0-44,0 milliárd euró körüli konszolidált árbevételre és 6,0-7,0 százalék körüli korrigált EBIT marzsra számít.
A Continental az Automotive szektorban az árbevétel 20,0 és 22,0 milliárd euró közötti összegre történő emelkedését várja, a korrigált EBIT marzs pedig 3,0-4,0 százalék körül alakul a tervek szerint.
A vállalat a Tires szektorban 14,0-15,0 milliárd euró körüli árbevételt és 13,0-14,0 százalék körüli korrigált EBIT marzsot vetít előre.
A Continental a ContiTech szektorban 6,6-7,0 milliárd euró körüli árbevételre és 6,5-7,5 százalék körüli korrigált EBIT marzzsal számol.
A pénzügyi befektetések előtti tőkebefektetések az előrejelzések szerint az árbevétel 6,0-7,0 százalékát teszik ki.
A korrigált szabad cash flow várhatóan 0,7 és 1,1 milliárd euró között lesz.
„Idén a Continental csoport árbevételének és korrigált EBIT marzsának növelését célozzuk meg. A magas többlet kiadások ellenére arra számítunk, hogy a korrigált szabad cash flow folyosója csak kevéssel lesz alacsonyabb az előző évinél" − mondta Garcia Vila.
Egyrészt a ContiTech AG részvényeinek visszavásárlásával kapcsolatos kifizetések 2024-ben mintegy 500 millió euróval fogják befolyásolni a szabad cash flow-t. Ennek hátterében az áll, hogy a Continental likviditásának megerősítése érdekében a pénzpiaci válság idején, 2009-ben eladta a ContiTech AG-ban lévő részvényeinek 24,9 százalékát a Continental Pension Trust e. V.-nek. A részvényeket ezután visszavásárolták, hogy visszaállítsák az eredeti tulajdonosi szerkezetet. A Continental AG tehát ismét egyedüli tulajdonosa a ContiTech AG-nek, amely jelenleg ContiTech Deutschland GmbH néven működik.
Ezen túlmenően a Continental 500 millió euró körüli további többlet kiadással számol. Ezek az Original Equipment Solutions (ContiTech) és a User Experience (Automotive) üzletágak szeparálásához, valamint a versenyképesség erősítése érdekében az Automotive szektorban már bejelentett intézkedésekhez kapcsolódnak. Összességében tehát mintegy 1 milliárd eurós többlet kiadásra számítanak, amely a 2024-es pénzügyi évben hatással lesz a korrigált szabad cash flow-ra.
Növekedés az Automotive szektorban: 1,9 százalékos korrigált EBIT marzs; 27,1 milliárd eurós rendelésállomány
Az Automotive szektorban az árbevétel 10,8 százalékkal 20,3 milliárd euróra emelkedett (2022: 18,3 milliárd euró). Az Automotive jelentősen, 1,9 százalékra (2022: -0,3 százalék) növelte korrigált EBIT marzsát az előző évhez képest. Az eredmény elsősorban a stabilabb anyagellátásnak betudható nagyobb termelési hatékonyság, a szigorú költségfegyelem és a speciális szállítmányok kisebb mennyisége miatt javult.
Emellett a Continental Automotive szektorában tovább nőtt a rendelésállomány. A technológiai vállalat tavaly mintegy 27,1 milliárd euró értékű megrendelést generált, ami megerősítette erős pozícióját a jövőbeli technológiák terén. Az előző évhez képest ez a mutató mintegy 16 százalékkal nőtt (2022: több mint 23 milliárd euró).
Ehhez hozzájárult az Aurorával kötött kizárólagos partnerségből származó megrendelés. A világon elsőként a Continental és az Aurora lép piacra autonóm teherautó-rendszerrel, melyet az Egyesült Államokban terveznek megvalósítani 2027-ig. Alig néhány hete véglegesítették a jövőbeli önvezető rendszer terveit és architektúráját, így kevesebb, mint egy évvel a partnerség kezdete után sikerült elérni ezt a fejlesztési mérföldkövet.
Tires stabil jövedelmezőséget mutat: 13,5 százalékos korrigált EBIT marzs
A Tires szektor stabil nyereségességet könyvelt el az európai és észak-amerikai csere gumiabroncs piacok gyengélkedése ellenére, és 14,0 milliárd eurós árbevételt ért el (2022: 14,0 milliárd euró, -0,3 százalék). A korrigált EBIT marzs 13,5 százalékkal magasabb volt, mint az előző évben (2022: 13,1 százalék). Az árrés javulása elsősorban a prémium gumiabroncsok továbbra is magas részesedésének, valamint az erős év végi európai üzletmenetnek köszönhető.
A Continental az UltraContact NXT-vel tavaly bevezette a jelenleg piacon kapható legfenntarthatóbb gumiabroncsot, mely Európában 2023 júliusa óta áll a kereskedők rendelkezésére. Az akár 65 százalékban megújuló és újrahasznosított anyagokból álló autógumi a fenntartható anyagok magas arányát maximális biztonsággal és teljesítménnyel ötvözi. Minden teljesítménykategóriában (gördülési ellenállás, nedves fékezés és külső zaj) a lehető legmagasabb („A") minősítést kapta az EU abroncscímkén.
A Continental az elektromos járművek gyári gumiabroncsainak szegmensében is erős pozíciót szerzett. A 10 legnagyobb volumenű gyártóból mind a Continental abroncsaira teszi a voksát.
A ContiTech erősödik: 6,7 százalékos korrigált EBIT marzs
A ContiTech szektor a gyenge ipari környezet ellenére pozitívan teljesített, 6,8 milliárd eurós árbevételt (2022: 6,6 milliárd euró, +3,7 százalék) és az előző évhez képest jelentősen magasabb, 6,7 százalékos korrigált EBIT marzsot (2022: 4,7 százalék) ért el.
A ContiTech-nél tavaly májusban egy stratégiai átrendeződés is elindult, amelynek célja a szektor hatékonyságának növelése, a vevő- és piacközelség javítása, valamint az ipari üzletág további bővítése. Ezzel párhuzamosan a szektor vállalatfelvásárlások révén is megerősítette ipari üzletágát, például teljes egészében megvette a Trelleborg nyomdatechnológiai üzletágát.
Ezzel a lépéssel a vállalat a nyomdatechnika területén bővítette a felületi megoldásainak kínálatát, egyúttal fellendítette az ipari ügyfelekkel folytatott üzletét. A Continental emellett felvásárolta a Vertech AB szállítószalagokkal és karbantartással foglalkozó céget is, amely Svédországban és Norvégiában a bányaipar vezető szolgáltatója. Ez az akvizíció egy fontos következő lépést jelent a ContiTech azon célja felé, hogy a svédországi és más észak-európai ipari ügyfeleinek átfogó termék-, szolgáltatás- és megoldáscsomagot kínáljon.
Alkalmazottak száma
2023 végén a Continental-nak mintegy 200.000 alkalmazottja volt (+1,9 százalék 2022 végéhez képest). A szoftver- és informatikai szakemberek száma világszerte enyhén, mintegy 22.000-re emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezetők a Schneider Electric budapesti beszerzési központjában
- A Continental első helyezést ért el az ADAC nyári gumiabroncs tesztjén
- Idén is a BÉT Legek között az OXO Technologies Holding
- Nemzetközi formatervezési díjat nyert a Continental gumiabroncsa
- Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary
- Új márka- és marketingkommunikációs igazgató a Yettelnél
- A PlanRadar tovább erősítette jelenlétét az európai piacokon
- Új igazgató a kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén
- Új igazgató a budapesti Continental gyár élén
- Önálló kommunikációs ügynökségként működik tovább a FleishmanHillard Café
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.