A rövid futamidejű, kamatmentes ajánlatok pörgetik az áruhitelt az eMAG-nál
Tavalyhoz képest mintegy 15 százalékkal emelkedik az áruhitelre történő vásárlások száma, illetve emelkedést mutat ezek átlagos kosárértéke is az eMAG-nál. A bővülés leginkább annak köszönhető, hogy az idei 0% THM-mel elérhető konstrukciók nem konkrét termékkategóriákra vagy bizonyos gyártók termékeire vonatkoznak, hanem a mintegy 200 ezer-féle saját forgalmazású termékek értékhatárához kapcsolódnak. A legtöbben idén is notebookot, mobiltelefont, okoseszközt, háztartásigépet, vagy tévét rendelnek részletre.
Bár a megelőző évhez képest már 2023-ban is jelentősen nőtt az áruhitelre történő vásárlások száma az eMAG-nál, 2024 első két hónapjában mintegy 15 százalékos növekedést tapasztal a vállalat. A tavalyi teljes áruhiteles rendelésszám közel 20 százaléka idén már január és február folyamán teljesült.
Az előző évhez képest idén nem történt változás az áruhitelre vásárolt termékek toplistáján, továbbra is a notebookok, mobiltelefonok, okoseszközök, tévék, háztartási gépek (leginkább mosó-, mosó-szárító-, és szárítógépek, kisebb mértékben hűtőgépek) számítanak a legnépszerűbb részletre vásárolt termékeknek az eMAG-nál.
“Az eMAG adatai alapján a társaság ügyfelei jól fogadták, hogy az idei áruhitel-konstrukciók nem korlátozódnak bizonyos termékkategóriákra, vagy bizonyos gyártók termékeire, hanem az eMAG által forgalmazott mintegy 200 ezer féle termék mindegyike esetében elérhető konstrukciótól függően meghatározott, jellemzően 20 ezer-40 ezer forintos árhatár felett” – kommentálta az eredményeket Lovas Tamás, az eMAG marketingigazgatója.
A rövid futamidejű, kamatmentes ajánlatok pörgetik az áruhitelt
2023-ban az eMAG ügyfeleinek zöme a kamatmentes ajánlatokat részesítette előnyben: tízből csaknem hat áruhiteles vásárló 0% THM-mel megvásárolható terméket választott. Ezek 2024 elején is vonzóak a magyar vásárlók számára, a február közepén bevezetett, 4 havi futamidejű, kamatmentes konstrukció például az áruhiteles vásárlások mintegy ötödét generálta néhány hét alatt. Ennek megfelelően ezt a konstrukciót jellemzően olyan vásárlók veszik igénybe, akik számára rendelkezésre áll a kiválasztott termék vételára, de nem egyben, hanem négy egyenlő részletben, kamatmentesen szeretnék teljesíteni annak árát.
Az árérzékenyebb vásárlók számára a kamatmentességnél fontosabb a minél hosszabb futamidő, és az így elérhető minél kedvezőbb havi törlesztőrészlet. Vélhetően az is erősíti az áruhitelre való vásárlást, hogy a visszatérő ügyfelek – akik esetlegesen már voltak az áruhitelt nyújtó pénzintézetek ügyfelei – esetében a hitelbírálat ideje jóval rövidebb lehet, mint egy újonnan szerződő ügyfél esetében.
Nő a kosárérték, mert sokan egynél több terméket vesznek áruhitelre
Az eMAG az idei év első két hónapjának forgalmi adatai alapján az áruhitelre történő rendelések számának növekedése mellett az ilyen rendelések átlagos kosárértékének növekedését is tapasztalja – utóbbi nem csak az inflációs hatást tükrözi, hanem azt is mutatja, hogy egyre több ügyfél vásárol egynél több terméket részletre egy-egy hiteligénylés keretein belül. Az eMAG vásárlóinak zöme, tízből hét vásárló online adja le hiteligénylését, hiszen ez a legkényelmesebb módja a szükséges dokumentumok megosztásának.
Az Extreme Digital-eMAG Kft. a Magyar Cetelem Zrt. és a Cofidis Magyarországi Fióktelepe hitelközvetítőjeként jár el. A megjelölt pénzintézetek a hitelbírálat jogát fenntartják.
Kapcsolódó cikkek
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Webáruházi trendek – 2024. Hogyan szerezzünk új vásárlókat?
- Ezt tudja most egy tévé, amit egy tipikus magyar vásárló választ
- Kiszorítja-e a Temu a hazai webáruházakat?
- Népszerűségi díjat nyert az eMAG az Ország Boltja versenyen
- A CCC figyelmeztet: csak a hivatalos webáruházban vásároljunk!
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
- GLAMI.hu: így kerüld el a felesleges pénzkidobást Black Friday-kor
- Akciós napi fogyasztási cikkekre mentek rá az eMAG Black Friday első órájában a vásárlók
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.