A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
A terjedelmes jelentés 4 részre oszlik az alábbi címekkel: „Technológia a jobb életminőségért”, „A Xiaomi zéró karbonkibocsátás filozófiája”, „A partnerekkel közösen elért sikerek”, „Vállalatirányítás és megfelelőség”.
Technológia a jobb életminőségért
A Xiaomi küldetése szerint azon munkálkodik, hogy „minden ember számára elérhetővé tegye a technológiai innováció nyújtotta előnyöket, hogy jobb életet élhessenek”. A vállalat továbbra is elkötelezett azért, hogy a befogadás jegyében fejlesztett technológiát minél többek számára tegye elérhetővé. 2023-ban az innováció egyik kiemelkedő példája volt a mesterséges intelligenciára alapuló szemüveg, amelyet a vállalatcsoport negyedik Hackathon Technology versenyén mutattak be a Xiaomi mérnökei. A környezet hangjait megkülönböztetni képes és gesztusokkal is vezérelhető technológiát alkalmazó szemüveg a felhasználók mindennapjait teszi kényelmesebbé és egyszerűbbé.
Ezen túl, számtalan új funkció épült be a vállalat közelmúltban bemutatott új operációs rendszerébe, a Xiaomi HyperOS-be. Ilyen új funkció például a környezeti hangok felismerése (Xiaomi Ambient Sound Recognition), a tapintással érzékelhető visszajelzések, és a mesterséges intelligenciát alkalmazó hívásfunkció, amelyek mind-mind a Xiaomi elkötelezettségét bizonyítják aziránt, hogy a technológiát befogadóvá és minél több ember számára elérhetővé tegye.
A HyperOS egy egységes operációs rendszerként funkcionál, amelyet úgy terveztek, hogy integrálható legyen a Xiaomi által megálmodott "Human x Car x Home" okos ökoszisztémába, másfelől még nagyobb biztonságot nyújt, könnyebb csatlakozást biztosít sok-sok okoseszközhöz, és az egyes készülékek működését is hatékonyabbá teszi.
Ezzel párhuzamosan, a vállalat az intelligens gyártási folyamatait is továbbfejlesztette, amely révén az erőforrásait még nagyobb hatékonysággal tudja felhasználni, és tovább csökkentheti a hulladéktermelését. Ez a stratégia is segített előrehaladást elérni olyan feltörekvő üzletágakban, mint a robotika, az okos járművek gyártása, vagy az ember közreműködése nélkül működő üzemek létrehozása. Ezek a kezdeményezések is híven tükrözik a Xiaomi elkötelezettségét a technológiai innováció és a fenntarthatóság iránt.
Zéró Karbonkibocsátás
A Xiaomi a zéró kibocsátást tűzte ki célul, ezért a teljes működést érintően olyan gyakorlatokat részesít előnyben, amelyeknek a lehető legalacsonyabb a karbonlábnyoma. Ezt a megközelítést a teljes beszállítói láncán belül érvényesíti, partnereit támogatja a klímatudatos intézkedések bevezetésében és végrehajtásában. A vállalat karbonsemlegesség iránti elkötelezettségét mutatja az első ilyen irányba mutató kezdeményezéseit részletező jelentésének bemutatása 2023 telén, a Dubajban megrendezett COP28 konferencián (White Paper on Climate Action). Ebben szerepel a zéró-karbon filozófia és az az ütemterv, amellyel a vállalat a zéró kibocsátást szeretné elérni. Az év során, a Xiaomi vállalást tett arra, hogy 2025-re a termelésben 100%-ban megújuló forrásból származó elektromos energiát fog használni, 2040-re pedig eléri a karbonsemlegességet és a saját operációján belül már kizárólag csak megújuló energiát fog használni.
Mindezeken túl, a készülékbeszámítással kapcsolatos szolgáltatásait bizonyos európai piacokon, így Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Lengyelországban továbbfejlesztette, amelynek eredményeként a fogyasztóit felelősebb módon és a fenntarthatóságot figyelembe véve tudja kiszolgálni.
A fenntarthatóság terén 2023-ban elért eredményei elismeréseként a Xiaomit arany fokozattal tüntette ki a fenntartható vízgazdálkodást támogató nemzetközi szövetség (Alliance for Water Stewardship), ezzel a Xiaomi Science and Technology Campus-a lett a világon az első olyan irodaépület, amely elnyerte ezt a tanúsítványt.
A közelmúltban, a Föld napján (2024. április 22-én), a Xiaomi azzal bizonyította a hulladékkibocsátás csökkentése és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét, hogy bejelentette, partnerségre lép egy búvároktató iskolával, a Professional Association of Diving Instructors (PADI) nevű szervezettel. Izgalmas online és offline kezdeményezésekkel – például dél-kelet ázsiai tengerpartokon április 27-én végzett szemétszedéssel, amelyben a Xiaomi rajongói is részt vettek, valamint a Xiaomi és a PADI által kiadott, limitált számú ajándéktárgyak terjesztésével – a Xiaomi arra vállalkozott, hogy felhívja a figyelmet a tengerek élővilágának megóvására és közös fellépés fontosságára.
A partnerekkel közösen elért sikerek
A Xiaomi nem csak a növekedés és dolgozói jóléte mellett kötelezte el magát, de az átláthatóság mellett is, amely kiterjed a teljes beszállítói láncára, miközben a vállalat arról sem feledkezik meg, hogy hozzájáruljon a neki otthont adó közösségek és társadalmak fejlődéséhez.
Összehangolt erőfeszítései eredményeként a vállalat egy olyan kényelmes munkakörnyezetet hozott létre, amely révén felkerült a Forbes Világ Legjobb Munkahelyei 2023. évi listájára, Kína legvonzóbb munkahelyeinek listáján pedig a harmadik helyet szerezte meg; a Forbes China az innovatív megoldások terén az év legjobb munkahelyeként nevezte meg a Xiaomit (China's Best Employer in Innovative Practices of the Year).
A vállalat a kutatás-fejlesztésre összpontosítja erőforrásait, amelynek részeként a saját dolgozóit is arra ösztönzi, hogy vegyenek részt innovációs projektekben a Xiaomi Alapítványhoz csatlakozva. A több mint 150 egyetemmel és főiskolával való együttműködés olyan előremutató innovációkat eredményezett, mint a Xiaomi AIoT Box, amely szemlélteti a vállalat szakértelmét a hardver és a szoftver zökkenőmentes integrálásában, hogy változatos szcenáriókat szimuláljanak a Mijia alkalmazáson keresztül.
A saját tehetségeinek felkarolása mellett, a Xiaomi arra is nagy gondot fordít, hogy a beszállítói láncán belül is érvényesüljön a funkcionalitás és a fenntarthatóság. Ennek érdekében, a vállalat kockázatkezelési irányelveket fogadott el az ESG-kockázatok azonosítására és kezelésére. Telephelyi auditokkal és kérdőíves felmérésekkel, a beszállítóival való szoros együttműködéssel igyekszik a vállalat részletesen feltárni azokat a problémákat, amelyek intézkedéseket igényelnek. Ezek mellett, a Xiaomi szigorú mechanizmust vezetett be az új beszállítók értékelésére, amelyben az ESG-megfelelőség ellenőrzése kitüntetett helyen szerepel.
A beszállítói lánc felügyeletén túlmutatóan, a Xiaomi a társadalomra is szeretne a tevékenységével, filantróp kezdeményezéseivel hatást gyakorolni. Az elmúlt évben, a Xiaomi Alapítvány számos jótékonysági akciót bonyolított le, amelyekkel a természeti katasztrófák károsultjait segítette és a szociális ellátórendszert támogatta, aláhúzva a vállalat társadalmi felelősségvállalását.
Vállalatirányítás és megfelelőség
A Xiaomi Csoport tavaly az ESG irányítási rendszerét is továbbfejlesztette, mert meggyőződése, hogy ez elengedhetetlen a szervezet jóléte és a vállalat növekedése szempontjából. Éppen ezért, a vállalat vezetősége rendszeresen felülvizsgálja, milyen haladást sikerült elérni az ESG-célok tekintetében. Az erőfeszítései elismeréseként a Xiaomi számtalan díjban részesült 2023-ban, így elnyerte a Best ESG in the Technology díjat a hardver kategóriában, amelyet az Institutional Investor szervezet adott át a vállalatnak, továbbá a Bloomberg Green a Xiaominak adományozta az ESG Company to Watch of the Year díjat.
A vállalatnak a minőség, a sokszínűség, a haladás és a befogadás melletti rendületlen elkötelezettségét bizonyítja, hogy 2024-ben kinevezték a Xiaomi első női felsővezetőjét, elnökségi tagját. Mindezeken túl, az innováció és a szellemi tulajdon védelme iránti elkötelezettségét megerősítendő, a Xiaomi több mint 37 000 szabadalom benyújtásáról számolt be a 2023. évi jelentésében.
A 2023. évi ESG jelentés, az ebben bemutatott előrehaladás, jól tükrözi a Xiaomi azon törekvését, hogy részese legyen egy jobb világ megteremtésének. Ebben fontos szerepet szán a vállalat az innovációnak, a zéró karbonkibocsátás elérésének, a teljes beszállítói láncon belül érvényesülő fenntarthatóságnak, a szigorú elvek alapján működő vállalatirányításnak és megfelelőségnek. A jelentés szerint a Xiaomi jelentős előrehaladást ért el egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
- Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
- Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
- Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
- Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis
- A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
- 2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone
- Mit tehet a vasút a fenntarthatóbb turizmusért?
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Különleges ajánlatokkal indult a Xiaomi fesztiválja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.