3 ok, amiért a KKV-knak szükségük van a mesterséges intelligenciára a hálózatmenedzsmentben
A mesterséges intelligencia ma már mindenhol jelen van. Ami a hálózatépítést illeti, az irányítás és a kiberbiztonság terén olyan jelentős változások tapasztalhatók, amelyek egyszerűsíthetik a működést és csökkenthetik a kis- és középvállalkozások költségeit.
1. Kézikönyv nélkül uralja a rendszereket
Kezdjük kicsiben. Akár korlátozott informatikai szakértelemmel rendelkezik valaki, akár nem, az új szoftverek megismerése vagy a hálózati problémák megoldásának megtalálása hosszú és kimerítő folyamat lehet.
Most a hétköznapi nyelvet használó, mesterséges intelligenciával vezérelt hálózatkezelési eszközök radikálisan egyszerűbb lehetőséget kínálnak. A Zyxel Nebula felhőalapú hálózati platform például két AI-alapú funkcióval egyszerűsíti a felhasználói interakciót: "Intent" a fejlett kereséshez és "Support" a chat-alapú segítségnyújtáshoz. Az "Intent" értelmezi a Nebula funkcióival és beállításaival kapcsolatos lekérdezéseket, amelyeket esetleg nehezen talál meg a felhasználó, és azonnal linkeket ad a megfelelő oldalakra. Ez segít abban, hogy bárki gyorsan megismerkedjen a platformmal, így a tanulási folyamat kihívást jelentő küzdelem helyett gyerekjátékká válik.
A "Support" chatbot a hibaelhárítás szövetségeseként szolgál, leegyszerűsítve a problémamegoldást azáltal, hogy lehetővé teszi, hogy kérdéseket tegyünk fel, vagy hétköznapi nyelven írjuk le a problémákat. Ha például nem tudjuk, hogy az ügyfelek miért nem találják a 6 GHz-es rádió SSID-jét vagy miért nem tudnak csatlakozni a tűzfal LAN-alhálózatához, egyszerűen csak pontosan ezt kell kérdezni. A Nebula gyorsan válaszol megoldásokkal és hasznos online forrásokra mutató linkekkel.
2. Automatizálással tartja zavartalanul a hálózatot
Ahol a mesterséges intelligencia elkezd időt és pénzt megtakarítani, az az automatizálható rutinfeladatoknál érezhető igazán. A gépi tanulás integrálása a felhőinfrastruktúrával lehetővé teszi hatalmas mennyiségű adat mélyreható elemzését, automatizálja a válaszokat a hatékonyság növelése érdekében, lehetővé teszi a prediktív karbantartást, és javítja a hibakezelést.
Vegyük például a gyenge vezeték nélküli összeköttetés pontos meghatározásának és diagnosztizálásának kihívását. Ezek a problémák gyakran átmeneti jellegűek és megoldódnak, mielőtt az informatikai személyzet a helyszínen kivizsgálhatná őket; máskor viszont szinte lehetetlen leásni a kiváltó okig, ami lehet DHCP-hiba, roaming-probléma, csatorna-interferencia vagy egy tucat más dolog.
A Nebula Wireless Health képes automatikusan diagnosztizálni és optimalizálni a vezeték nélküli minőséget, megkímélve ezzel a jellemzően szükséges küzdelmes erőfeszítéseket. Ez a funkció különösen a korlátozott IT-erőforrásokkal rendelkezők számára jelent nagy változást, mivel a hálózati csúcsteljesítményt biztosítja az olyan problémák, mint a jelinterferencia vagy a hardver meghibásodásának megelőző kezelésével.
Vagy gondoljunk csak a szállodaipar IPTV-re való átállására a tartalomszolgáltatásban. Bár költséghatékony, gyakran találkozhatnak az üzemeltetők olyan teljesítményproblémákkal, mint a lassú indítás és a kép befagyása az olyan összetett IPTV beállítások miatt, mint a multicasting. Az olyan eszközök, mint a Network Analytic Alert, gépi tanulást használnak a szabálytalan tevékenységek megfigyelésére és figyelmeztetésére. Ez a proaktív megközelítés minimalizálja a szolgáltatási zavarokat és gyorsabban megoldja a problémákat, így biztosítva a zökkenőmentesebb élményt.
3. A mesterséges intelligencia kihasználása a proaktív kibervédelemhez
A szervezetek manapság jelentős hálózati problémával szembesülnek: a kiberbiztonsággal. Vegyünk például egy nyüzsgő kiskereskedelmi üzlethelyiséget. Az eladáshelyi (POS) rendszer biztonságának garantálása kiemelkedő fontosságú - de olykor nehezen kivitelezhető. Hasonlóképpen egy nagy mennyiségű hálózati hardverrel rendelkező, összetett gyári környezetben is létfontosságú, hogy azonnal észrevegyenek minden szokatlan vagy gyanús viselkedést, hogy fenntartsák az üzemeltetés folyamatosságát.
A mai dinamikus fenyegetettségi környezetben a hálózatoknak önfejlesztő fenyegetettségi intelligenciára van szükségük, amely minden másodpercben tanul és növekszik. Az AI-alapú felhőmegoldásoknak köszönhetően az ilyen fejlett fenyegetés-intelligencia ma már minden méretű vállalkozás számára elérhető. És ez az a hatalmas előny, amelyet a gépi támogatás kínál a tűzfalak számára, lehetővé téve számukra, hogy folyamatosan erősítsék a védelmüket, és immunisak maradjanak az új, ismeretlen támadásokkal szemben.
A Zyxel AI-alapú biztonsága például a felhő- és tűzfal-támogatást kombinálja, hogy valós időben alkalmazkodjon a felmerülő fenyegetésekhez. A Zyxel AI-alapú felhőalapú intelligencia szolgáltatása azonnali, átfogó webhelyelemzést és fejlett tartalomszűrést biztosít a valós idejű védelem érdekében. Ezek a rendszerek tanulnak, alkalmazkodnak és személyre szabott megoldásokat kínálnak, a hálózatirányítást a reaktívról a proaktívra helyezik át, miközben kevesebb emberi beavatkozást igényelnek. Itt az ideje, hogy a mesterséges intelligenciát a hálózatkezelésben is alkalmazza – ellaposítva a tanulási görbéket, automatizálva a rutinfeladatokat, és új magasságokba emelve a kiberbiztonságot.
Kapcsolódó cikkek
- Globális jelentőségű mérföldkőhöz ért a mesterséges intelligencia szabályozása
- Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
- Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra
- Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
- Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
- Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
- K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
- Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
- Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
- Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.