Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.
A dunavecsei üzem növelni fogja az ügyfelek egyedi igényei alapján készült termékek gyártókapacitását az európai piacokon. A létesítményben előállított termékek 90 százalékát Európába exportálják. A Schneider Electric legújabb, kapacitásnövelő beruházása az elektrifikáció és digitalizációs megoldások iránti megnövekedett kereslet kielégítését szolgálja, melynek motorja az energetikai átmenet. Ennek része, hogy a villamosenergia-elosztó hálózatok üzemeltetői nagyobb rugalmasságot biztosító megoldásokat keresnek a terhelések kiegyenlítésére, miközben a digitalizáció az adatközponti, valamint felhőszolgáltatást nyújtó szegmensek rohamos fejlődését hozza magával, illetve a feltörekvő technológiák robbanásszerű elterjedése is hajtja ezt a keresletet.
Az új dunavecsei üzem a Schneider Electric egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő (ETO, engineering-to-order) létesítménye Európában. Az üzem a Schneider Electric legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja lesz majd. Az SF6 az egyik legnagyobb globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező gáz, GWP-je több mint 25.000-szer nagyobb, mint a szén-dioxidé. Az RM AirSeT a hagyományos gázszigetelésű középfeszültségű kapcsolóberendezésekben használt SF6 helyett tiszta levegőt alkalmaz, miközben ugyanazt a megbízhatóságot és teljesítményt nyújtja. A technológia megfelel a szigorú új európai előírásoknak, amelyek a középfeszültségű kapcsolóberendezések valamennyi felhasználóját érintik a hálózatoktól az infrastruktúráig.
„Európa felgyorsítja az energetikai átmenetet és erősíti energiafüggetlenségét” – mondta el Yann Reynaud, a Schneider Electric globális ETO tevékenységért felelős alelnöke. „Dunavecse az új európai zászlóshajó gyárunk az intelligens középfeszültségű SF6-mentes technológiák terén, amivel támogatjuk az egész régióban a növekvő kereslet kiszolgálását, még több innovációt, fenntarthatóságot és digitális megoldást kínálva ügyfeleinknek.”
A gyárban számos, a fenntartható működést és termelést támogató technológiát alkalmaznak:
• A Schneider Electric EcoStruxure IOT-megoldásai (Building and Energy Management System) javítják az energiahatékonyságot, amelyek akár 25 százalékos energiamegtakarítást eredményezhetnek.
• Az energiaszükségletet a tetőn elhelyezett napelemek fedezik, amelyeket a hálózatból érkező, megújuló forrásból származó energiával egészítenek ki.
• A fűtéshez és hűtéshez geotermikus hőszivattyúkat használnak.
• Schneider Electric töltők állnak rendelkezésre 30 elektromos autó és 25 elektromos kerékpár számára.
• A festőműhely kemencéi elektromos fűtéssel működnek, kiváltva a korábban használt földgázt.
• A mosdókban és az öntözéshez összegyűjtött esővizet használnak.
• Légzsilipek akadályozzák meg a hőveszteséget a kamiondokkoló állomásokon és a gyár bejáratainál.
„Okosgyárunkban a minőségi mérnöki munkán lesz a hangsúly. Szakembereink az ügyfelek egyedi igényeire szabva, a legoptimálisabb működéssel tervezik meg az itt gyártott kapcsolóberendezéseket. Hisszük, hogy a Dunavecsén felépült, a legmodernebb, energiahatékonysági célokat szolgáló, és a fenntarthatósági szempontokat maximálisan szem előtt tartó gyárunk szignifikánsan hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez, valamint a zöld fordulathoz” – tette hozzá Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Szintet léphet a mikrohálózatok fejlesztése, megérkezett BESS
- Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
- A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
- Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
- Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
- Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric
- Körforgásos gazdaság az adatközpontokban is
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Sokan féltik otthonukat az elektromos tüzektől
Sokan tartanak az otthonukban keletkező elektromos tüzektől, az ezek elleni védelem kialakításához a többség szakember segítségét kéri – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A kutatás alapján a legtöbben 10 ezer és 100 ezer forint közötti összeget fordítanának arra, hogy lakásuk védett legyen az elektromos tüzektől.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.