Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Tovább erősíti meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját az AutoWallis Csoport, miután sikeresen lezárta a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő MILAN KRÁL GROUP felvásárlását. Az 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport vételárát az AutoWallis a saját mellett a nemrégiben kedvező feltételekkel kibocsátott, 10 éves euró kötvénykibocsátásból befolyt forrás felhasználásával finanszírozta. A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis 16 országban már 27 autómárkát képvisel, és tovább erősíti jelenlétét a magyarnál jövedelmezőbb autópiaccal rendelkező országban. A csehországi újautó-regisztrációk száma ugyanis 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese. Az AutoWallisnak a MILAN KRÁL a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, miután júliusban a Stratos Auto három BMW márkakereskedését már megszerezte, mellyel Prágában és két további cseh városban jelent meg. A mostani akvizíció jelentőségét mutatja, hogy a MILAN KRÁL GROUP 2023-as árbevétele megközelítőleg 50 milliárd, EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő cseh korona volt, az elmúlt 3 évben folyamatosan növelte értékesítését, és 6 százalék fölötti (cseh szabályok szerinti) EBITDA-margint ért el. (Az AutoWallis Csoport a 2023-as évet 366 milliárd forint árbevétel mellett 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta).
A MILAN KRÁL GROUP felvásárlása jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal megújított stratégiai céljaihoz, amelyek alapján a 2024 nyarán történt cseh kiskereskedelmi piacra lépést követően a Csoport tovább erősíti a pozícióját az országban, diverzifikálja tevékenységét, valamint növeli a már jelenleg is többségében nemzetközi piacokról származó külföldi árbevételét. Az AutoWallis kiskereskedelmi növekedési tervének fontos eleme a külföldi terjeszkedés, ezen belül pedig a csehországi prémium szegmensben történő bővülés, amit a most lezárt felvásárlás is támogat a BMW és most már a Mercedes-Benz márkával is. Az AutoWallis Csoport tavasszal közzétett, frissített stratégiája alapján 2028-ban a vállalat újgépjármű-értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket.
Antal Péter, az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletágának vezetője elmondta, hogy Csehországban 2023-ban a magyar mennyiség közel dupláját, 244 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami idén 260 ezer darabra emelkedhet. Ez jól mutatja, hogy az AutoWallis Csoport portfóliójának földrajzi diverzifikációja támogatja a vállalat stabil növekedését, és tovább erősíti a Csoport meghatározó pozícióját a közép-kelet-európai régió autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói piacán.
A 30 éves MILAN KRÁL GROUP a dél-csehországi régió székhelyén, Ceské Budejovice városban négy márka (BMW, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Truck, Ford) értékesítésével, szervizelésével, az Opel márkaszerviz tevékenységgel, valamint saját márkanéven futó (auto.pro.Tebe) használtautó-kereskedelemmel foglalkozik, továbbá különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik. A tranzakcióval az AutoWallis egyrészt erősítette a BMW-hálózatban meglévő pozícióját: kiskereskedelmi piaci részesedése 13-ról 20 százalékra növekszik Csehországban. A felvásárlással másrészt új márkákkal bővítette már eddig is impozáns kiskereskedelmi portfólióját (a Mercedes-Benz márkán belül 6 százalék feletti piaci részesedést vett át a cseh piacon), és az így növekvő diverzifikációval tovább stabilizálva eredménytermelő képességét. A MILAN KRÁL GROUP felvásárlásának harmadik stratégiai eleme, hogy az AutoWallis új tevékenységet is akvirált: megjelent a régiós ország nagyhaszongépjármű-piacán a Mercedes-Benz Truck márka értékesítésével és szervizelésével. Utóbbi tevékenység hosszú távú fejlődését egy jelenleg épülő, 2025-ben megnyíló, 3,1 hektáros területen, 3.400 négyzetméteres új Mercedes-Benz Truck kamion értékesítési pont és szerviz is támogatja. A megszerzett csoport integrálását, valamint zökkenőmentes működését a 200 alkalmazott és a tapasztalt menedzsment munkájának folytatása biztosítja, amellyel párhuzamosan megkezdődött az AutoWallis Csoporton belüli szinergiák feltárása.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.