A Simple mobiltárcája a legnépszerűbb
Az online fizetések rohamosan terjedő népszerűségét jól mutatja, hogy a magyar internetezők kétharmada ma már ezeket a megoldásokat részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben - derült ki az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (Efisz) megbízásából készült kutatásból*, amely rávilágít arra is, hogy hasonló arányban vannak azok, akik ismerik a mobiltárca fogalmát. A legismertebb mobiltárca alkalmazások a magyar internetezők körében a PayPal (53 százalék), a Simple by OTP (44 százalék) és a Google Pay (40 százalék), ezeket a megkérdezettek 26-25-14 százaléka próbálta ki legalább egyszer.
Ami a rendszeres használatot illeti, a hazai felhasználók elsősorban az Simple-fiókot (36 százalék), a PayPal-t (31 százalék), az Apple Pay-t (21 százalék), valamint a Google Pay-t (18 százalék) veszik legtöbbször igénybe, ha online felületeken vásárolnak.
„A kutatás eredményei egybecsengenek az OTP Mobil adataival, amelyek rámutatnak, hogy a Simple-fiók mobiltárca funkciója versenyképes a nagy nemzetközi szereplők megjelenése mellett is. Az összes Simple-fiók regisztráció 2024. júniusában meghaladta a 3,3 milliót” – jegyezte meg dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, a vállalat Kereskedelmi és SimplePay üzletágának vezetője.
A mobiltárca alkalmazást már kipróbálóknak, illetve rendszeresen használóknak három fő érvük van a fizetési megoldás mellett. A legfontosabb a kényelem, amelyet 84-86 százalékuk értékel nagyra, de lényegesnek tartja a költséghatékonyságot a válaszadók 65-70 százaléka, továbbá 72-79 százalékuk tartja biztonságosnak a mobiltárcás tranzakciókat.
A kutatásból az is kiderült, hogy a mobiltárcát használók több mint fele elsődlegesen ezt a megoldást választja fizetéskor. Közülük meglehetősen sokan, százból 57-en úgy gondolják, hogy a mobiltárcák hosszabb távon kiszoríthatják majd a fizikai bankkártyákat az online fizetések során. Ezen belül is elsősorban a felsőfokú végzettségűek (49 százalék) és a 18-39 évesek (48 százalék) vannak ezen a véleményen.
„Ezért érdemes a hazai e-kereskedőknek a SimplePay fizetési felületét választaniuk, amellyel a Simple-fiók nyújtotta kényelmi funkciók mellett a jelentősebb fintech szolgáltatók megoldásait is elérhetik az online vásárlók” – tette hozzá dr. Al-Absi Gáber Seif.
Mi az a Simple-fiók?
A Simple-fiók egy széleskörű, integrált fizetési és vásárlási rendszer, amely a kártyaadatok ismételt megadása nélkül tesz lehetővé online fizetést a SimplePay fizetési modult használó 27 ezer elfogadóhelyen, a Simple alkalmazáson belül található szolgáltatásokban, illetve az érintéses mobilfizetést a Simple alkalmazással.
____________________
*Az Efisz kutatásáról: A kutatás 1000 fő megkeresésével, online (CAWI) lekérdezéssel zajlott. 2024. 04. 15. és 05. 02. között. A kutatásban a 18 év feletti magyar lakosságot kérdezték. A végső minta 1000 fő, amely reprezentatív az internetező magyar felnőtt lakosságra.
Kapcsolódó cikkek
- Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
- Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
- Új területen erősít az OTP Mobil
- Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
- Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg
- Egységes márkanév, online szerződéskötés – újítások fizetési megoldást kereső kereskedőknek
- Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
- Újabb mérföldkő és egy újítás a Simple alkalmazásban
- Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gyakornoki lehetőségek és álláshelyek várták a hallgatókat a Széchenyi-egyetem Állásbörzéjén
A győri Széchenyi István Egyetem novemberi Állásbörzéjén közvetlenül találkozhattak a hallgatók és a térség gazdasági életének meghatározó szereplői. A résztvevők nemcsak az állásajánlatokat ismerhették meg, de a hallgatói csapatokhoz való csatlakozás lehetőségét, sőt a jelentkezés és a felvételi interjúk fortélyait is.
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.