Tizenöt év után elhagyja a Budapesti Értéktőzsdét a Kulcs-Soft
Néhány hónapon belül zártkörű részvénytársaságként folytathatja működését a Kulcs-Soft Nyrt. Az idén alapításának harmincöt éves évfordulóját ünneplő cég részvényeivel tizenöt éve, 2009 októbere óta lehetett kereskedni a BÉT-en. Ezt a szakaszt zárja majd le a cég életében a részvényesi közgyűlés.
A Kulcs-Soft vezetése nemrégiben fogadta el a cég 2030-ig tartó üzleti stratégiáját. A tulajdonosok és a menedzsment megállapította, hogy a kitűzött, ambiciózus bővülési- és fejlesztési tervek finanszírozását saját erőből képesek lebonyolítani, így nem érzik indokoltnak, hogy a cégrészvények a továbbiakban nyilvános kereskedésben maradjanak.
„Idén először léptük át az egymilliárd forintos osztalék küszöböt, amelyet teljes egészében ki is fizetünk a részvénytulajdonosoknak. Ezzel a negyedik legnagyobb osztalékhozam-termelővé váltunk a BÉT-en” – hívja fel a figyelmet Szabó Ervin, a Kulcs-Soft vezérigazgatója. Az osztalékkifizetésről a cég rendes közgyűlése határozott április végén, az igazgatóság pedig egy rendkívüli részvényesi közgyűlés összehívásáról is döntött: ez a grémium szeptember közepén hozza meg a végső határozatot arról, hogy a Kulcs-Soft elhagyja a pesti börzét, és a továbbiakban zártkörű részvénytársaságként (Zrt.) működik tovább. A hivatalos közgyűlési határozatot követően a részvények társaság általi megvásárlása a törvényileg meghatározott részvényáron történik meg azon részvényesek esetén, akik élni kívánnak ezzel a lehetőséggel. „Nagyságrendileg 13 milliárd forintos cégértéken vásárolja majd meg a Kulcs-Soft a részvényeit – ez pedig mindenképpen a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő piaci szereplők közé emeli a céget” – mutat rá egy fontos részletre Szabó Ervin, aki hozzáteszi: az angolszász cégkultúrában általánosnak számít, hogy generációváltásokon átívelő családi cég időszakosan tőzsdén, máskor zárt tulajdonban működik. „Mindenképpen a cég erejét jelzi, hogy önerőből finanszírozni tudjuk jövőbeli terveinket” – zárja gondolatait a vezérigazgató.
A 2030-ig tartó stratégia fontos szakmai mérföldkövei már az idei üzleti évben megvalósulnak. Sikeresen elindult partnerségi együttműködéssel a digitális faktoring, illetve az automatizált, munkabér-előleg megoldás is, de az új megoldások között említhető a sikeresen benyújtott első eÁFA-bevallás is. Az evolúció része az is, hogy az új megoldásokat már online alapokon biztosítja a Kulcs-Soft, 2030-ra szinte kizárólag felhő alapú szolgáltatások lesznek elérhetőek a cég portfoliójában. A cég digitális szolgáltatásai továbbra is a bérszámfejtésre, a könyvelőszoftverek fejlesztésére, valamint az ügyviteli terület támogatására fókuszálnak, utóbbi esetében szintén egy új, ADATPONT nevű vezetői riporting szolgáltatást vezetnek be ügyfeleknek.
Mindezeket a fejlesztéseket, és a 2030-ig tartó időszakot felölelő, átfogó üzleti stratégiát saját finanszírozásban fogják megvalósítani a tulajdonosok a rendkívüli közgyűlés felhatalmazásának alapján.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2024. második negyedéves eredményei
- ABB – 2024. II. negyedévi eredmények
- Kiadta első ESG-jelentését a Ganz
- Oltvai Mártont nevezték ki a Schneider Electric bécsi gyárának igazgatójává
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Új igazgatóval új igazgatóságot alakít a Yettel
- 1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup
- Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
- TheFence: a jogosultság mindent visz!
- Végleges döntés született az OXO Technologies hollandiai székhelyáthelyezéséről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.