Tizenöt év után elhagyja a Budapesti Értéktőzsdét a Kulcs-Soft
Néhány hónapon belül zártkörű részvénytársaságként folytathatja működését a Kulcs-Soft Nyrt. Az idén alapításának harmincöt éves évfordulóját ünneplő cég részvényeivel tizenöt éve, 2009 októbere óta lehetett kereskedni a BÉT-en. Ezt a szakaszt zárja majd le a cég életében a részvényesi közgyűlés.
A Kulcs-Soft vezetése nemrégiben fogadta el a cég 2030-ig tartó üzleti stratégiáját. A tulajdonosok és a menedzsment megállapította, hogy a kitűzött, ambiciózus bővülési- és fejlesztési tervek finanszírozását saját erőből képesek lebonyolítani, így nem érzik indokoltnak, hogy a cégrészvények a továbbiakban nyilvános kereskedésben maradjanak.
„Idén először léptük át az egymilliárd forintos osztalék küszöböt, amelyet teljes egészében ki is fizetünk a részvénytulajdonosoknak. Ezzel a negyedik legnagyobb osztalékhozam-termelővé váltunk a BÉT-en” – hívja fel a figyelmet Szabó Ervin, a Kulcs-Soft vezérigazgatója. Az osztalékkifizetésről a cég rendes közgyűlése határozott április végén, az igazgatóság pedig egy rendkívüli részvényesi közgyűlés összehívásáról is döntött: ez a grémium szeptember közepén hozza meg a végső határozatot arról, hogy a Kulcs-Soft elhagyja a pesti börzét, és a továbbiakban zártkörű részvénytársaságként (Zrt.) működik tovább. A hivatalos közgyűlési határozatot követően a részvények társaság általi megvásárlása a törvényileg meghatározott részvényáron történik meg azon részvényesek esetén, akik élni kívánnak ezzel a lehetőséggel. „Nagyságrendileg 13 milliárd forintos cégértéken vásárolja majd meg a Kulcs-Soft a részvényeit – ez pedig mindenképpen a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő piaci szereplők közé emeli a céget” – mutat rá egy fontos részletre Szabó Ervin, aki hozzáteszi: az angolszász cégkultúrában általánosnak számít, hogy generációváltásokon átívelő családi cég időszakosan tőzsdén, máskor zárt tulajdonban működik. „Mindenképpen a cég erejét jelzi, hogy önerőből finanszírozni tudjuk jövőbeli terveinket” – zárja gondolatait a vezérigazgató.
A 2030-ig tartó stratégia fontos szakmai mérföldkövei már az idei üzleti évben megvalósulnak. Sikeresen elindult partnerségi együttműködéssel a digitális faktoring, illetve az automatizált, munkabér-előleg megoldás is, de az új megoldások között említhető a sikeresen benyújtott első eÁFA-bevallás is. Az evolúció része az is, hogy az új megoldásokat már online alapokon biztosítja a Kulcs-Soft, 2030-ra szinte kizárólag felhő alapú szolgáltatások lesznek elérhetőek a cég portfoliójában. A cég digitális szolgáltatásai továbbra is a bérszámfejtésre, a könyvelőszoftverek fejlesztésére, valamint az ügyviteli terület támogatására fókuszálnak, utóbbi esetében szintén egy új, ADATPONT nevű vezetői riporting szolgáltatást vezetnek be ügyfeleknek.
Mindezeket a fejlesztéseket, és a 2030-ig tartó időszakot felölelő, átfogó üzleti stratégiát saját finanszírozásban fogják megvalósítani a tulajdonosok a rendkívüli közgyűlés felhatalmazásának alapján.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2024. második negyedéves eredményei
- ABB – 2024. II. negyedévi eredmények
- Kiadta első ESG-jelentését a Ganz
- Oltvai Mártont nevezték ki a Schneider Electric bécsi gyárának igazgatójává
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Új igazgatóval új igazgatóságot alakít a Yettel
- 1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup
- Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
- TheFence: a jogosultság mindent visz!
- Végleges döntés született az OXO Technologies hollandiai székhelyáthelyezéséről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.