Tényleg szükségünk van a mobilreklámokra?

Kollár Csaba, 2001. március 18. 20:45
Hamarosan nem kerülhetjük el azokat a reklámokat, melyeket mobiltelefonunkra küldenek. A közelmúltban megjelent Meditude és Skygo piackutató cégek jelentése szerint a telefonhasználók jelentős része elfogadja a reklámokat, amennyiben azokat „helyénvalónak” ítéli meg, illetve a reklámokért cserébe valamilyen „ellenszolgáltatást” kap.
Az egyik legnépszerűbb szolgáltatás az SMS, melyen keresztül megtudhatjuk a legfrissebb híreket, vagy ellenőrizhetjük e-mailjeinket. Ezekért az információkért fizetni kell. A kutatók szerint a megkérdezettek döntő többsége fogadná el a reklámokat mobiltelefonján, ha cserébe az SMS-es szolgáltatásokat ingyen vehetné igénybe.

A Mediatude – melynek az Ericsson 29%-ban tulajdonosa – a Netsurveyvel végzett közös felmérése szerint a fogyasztók elvárnak valamit a reklámokért. A felmérésben 5000 telefontulajdonos vett részt, akiknek egy kampány keretében 100 000 SMS-t küldtek ki hat hét alatt. Ezekben az SMS-ekben olyan célzott üzenetek szerepeltek többek között, mint a tv- programok, illetve műsorismertetők, különféle e-mail-es előfizetési lehetőségek, mp3-újdonságok. A fogyasztók egyértelműen hasznosnak ítélték meg az üzeneteket, melyek – természetesen – reklámhírek voltak, illetve egy termék vagy szolgáltatás (kedvezményes) igénybevételére sarkalltak.

A megkérdezettek közel 70%-a véli úgy, hogy a reklámok nagyon jó lehetőséget kínálnak az SMS szolgáltatások ingyenessé tételére. Több mint 50%-uk mondaná el ismerősének a reklámokkal „támogatott” SMS-szolgáltatásokat, biztatva őket is a kipróbálásra. Mindössze 17% utasította el a reklámokat, még akkor is, ha általuk kedvezményekhez juthat.

Érdekes volt, hogy a reklámüzenetek alapján minden ötödik címzett szeretne megtudni valamit az adott cégről (értsd: rákattint a hirdetésre, vagy felveszi a kapcsolatot a call-centerrel), ami egy szervezet imázsának megerősítését jelentheti. Ez a szám erős kontrasztot mutat az internet 0,5%-os arányával.

Az elemzők kihangsúlyozták a 100%-os elérést, ami jóval magasabb a hagyományos DM-akciókhoz képest, melyek ugyan irányított eszközök, de közülük számos olvasatlanul végzi a szemetesben.

Annak ellenére, hogy még most sem szavatolt kellőképpen a biztonságos m-commerce, illetve m-wallett, a felmérésben részt vevők 37%-a adná meg egy on-line kereskedelmi tranzakcióban hitelkártyája számát.

Az optimista kicsengésű felmérésben csupán egy területen tűntek bizalmatlannak a megkérdezettek. Szinte kivétel nélkül tartanak a PC-vírusokhoz hasonló mobilvírusoktól, és e területen elvárják a segítséget is, hogy megvédhessék mobilkommunikációs eszközeiket a benne levő szoftverek elleni támadástól.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01