Az energiaátállás felgyorsításáért áll ki a New York-i klímahéten is a Schneider Electric
Aktív szerepet vállal a Schneider Electric a héten zajló New York-i Klímahéten, az „It’s Time”, vagyis „Itt az Idő” mottó jegyében megrendezett eseményen jelentős dekarbonizációs kezdeményezéseket mutat be a vállalat. A cég kiáll a klímavédelmi lépések felgyorsítása mellett, hogy az igazságos energiaátmenetet szem előtt tartva teljesíteni lehessen a megújuló kapacitások megháromszorozására és az energiahatékonyság megduplázására vonatkozó globális célkitűzéseket.
„Az elektrifikáció és a digitalizáció áll a dekarbonizáció felgyorsítására irányuló stratégiánk – amit mi Energia 4.0-nak nevezünk – középpontjában. Az energetika világa gyorsan fejlődik, és példátlan lehetőségeket kínál a vállalkozásoknak az üzleti modellek átalakítására, a hatékonyság javítására és a rugalmasság növelésére. A Klímahéten szeretnénk bemutatni, hogy az innovatív technológiák – például a mesterséges intelligencia – felkarolása hogyan képes a fenntarthatóságot előmozdítani anélkül, hogy az üzleti célokat veszélyeztetné” – mondta el Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnöke.
Jövőformáló hatást elérni még gyorsabban az Új Energia Korszakában
A New York-i Klímahét során a Schneider Electric bemutatja a vállalkozások szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítására irányuló kezdeményezéseit. A vállalat a fenntarthatóság holisztikus megközelítése mellett száll síkra, amely az üzleti értéket helyezi előtérbe, és a technológia, valamint az iparágakon – az adatközpontoktól és a közlekedéstől kezdve a villamos hálózatokon át az ellátási láncokig – átívelő együttműködés erejére támaszkodik. A Schneider Electric új kiadványa, az „Artificial Intelligence for Energy Transition” (Mesterséges intelligencia az energetikai átálláshoz), amelyet a rendezvényen adtak ki, bemutatja a technológia hatékonyság és fenntarthatóság előmozdításában betöltött kulcsfontosságú szerepét.
Az eseményen a vállalat hangsúlyozza továbbá az inflációcsökkentési törvény (Inflation Reduction Act) által lehetővé tett adójóváírási megállapodások fontosságát, amelyek stratégiai jelentőségű és hatékony eszközként szolgálnak a tiszta energiát hasznosító technológiákba történő vállalati beruházások felgyorsítására. Az adójóváírások átruházása és cseréje világszerte segíti a vállalatokat fenntarthatósági céljaik elérésében, miközben jelentős adómegtakarítást érnek el. A Schneider Electric a hét folyamán a közlekedési infrastruktúra villamosításával és az ellátási láncok dekarbonizálásával, valamint az adójóváírás-átruházási megállapodásokkal kapcsolatos újdonságokat tesz közzé.
Dekarbonizáció, és ami azon túl van: új kutatások a fenntartható épülettervezésről
A közelmúltban a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric, az épületek dekarbonizációjában rejlő lehetőségekkel is foglalkozik majd a New York-i Klímahéten. A társaság Fenntarthatósági Kutatóintézete új tanulmányt mutat be az épülettervezés és anyagválasztás fenntartható gyakorlatáról. A kutatás több mint 550 épületet elemezve kimutatta, hogy a stratégiai tervezési döntésekkel jelentős csökkentés érhető el a teljes szén-dioxid-kibocsátás, a vízfelhasználás, az energiafogyasztás és az ökotoxicitás területén.
A tanulmány kiemeli, hogy a digitális technológiák kulcsfontosságúak az építőipar számára a környezeti hatások csökkentésének megvalósításához.
A Schneider Electric vezetői a Klímahét során számos eseményen vesznek részt, a vállalat elnöke, Jean-Pascal Tricoire mellett többek között az AVEVA vezérigazgatója, Caspar Herzberg, a társaság marketing igazgatója, Chris Leong, valamint a Fenntarthatósági Kutatóintézetért felelős alelnök, Thomas Kwan is.
Kapcsolódó cikkek
- Már 600 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni a Schneider Electric megoldásaival
- Az ABB brazíliai üzeme az okosépületekhez szükséges berendezések energiahatékony gyártására áll át
- Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
- Energiatakarékos megoldások: Az üveg szerepe a zöld otthonokban
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Ez a jövő? Az ENSZ sokkoló időjárásjelentéssel mozgósít a klímaváltozás elleni harcra
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- A Provim lett a hazai fődíjas a Schneider Electric fenntarthatósági versenyén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.