A Zyxel Networks a fenntarthatóság és a környezetvédelem elkötelezettje

forrás: Prím Online, 2024. október 1. 18:00

A Zyxel Networks, a biztonságos, felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója elkötelezett a fenntartható üzleti gyakorlatok mellett. A globális közösség tagjaként a vállalat a fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást öt kulcsfontosságú területen ágyazza be stratégiai prioritásai közé: környezetvédelem, társadalmi szempontok, irányítás, környezetvédelmi nyilatkozatok és befogadó munkahely. Ez a megközelítés azt mutatja, hogy lehetséges megtalálni a megfelelő egyensúlyt a vállalati növekedés és a környezeti fenntarthatóság között úgy, hogy mindez a társadalom egészének javára váljon.

 

A környezeti felelősségvállalás alapérték

 

Az éghajlatváltozás és a biológiai sokféleség csökkenése által jelentett veszélyek egyre nőnek. A Zyxel Networks folyamatosan figyelemmel kíséri a környezetünkben zajló változásokat, és törekszik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére és termékei energiahatékonyságának javítására. A gyártó megfelel a veszélyes, vegyi vagy szennyező anyagok csökkentésére vonatkozó szigorú nemzetközi szabványoknak (RoHS, REACH, perzisztens szerves szennyező anyagok). A vállalat vezetése emellett folyamatosan egyeztet az alkalmazottakkal arról, hogyan vonja be őket az ESH (környezet, biztonság és egészségvédelem) tevékenységekbe, mindezt úgy, hogy az alkalmazottak tisztában legyenek a felelősségi köreikkel.

 

A Zyxel Networks más szervezetek számára is példakép lehet azzal, hogy kizárólag energiahatékony termékeket vásárol, és folyamatosan javítja saját termékei energiahatékonyságát is. A vállalat környezetbarát termékeket fejleszt, például halogénmentes szójaalapú tinta felhasználásával, ezzel is csökkentve környezetterhelésüket. A cég gyártási folyamatainak alapja többek között az erőforrások újrahasznosítása, a vegyszerek ellenőrzése.

 

Az energiahatékonyság kulcsfontosságú a Zyxel Networks számára

 

A Zyxel Networks hálózati termékei energiafogyasztásának csökkentésére és energiahatékonyságuk javítására összpontosít, például akár 85%-os hatékonyságú hálózati adapterek használatával. A PoE technológia biztosítja, hogy az eszközök csak annyi energiát vegyenek fel, amennyire valóban szükségük van, csökkentve a fogyasztást és növelve a csatlakoztatható eszközök számát.

 

Kiemelten fontos a termékek szénlábnyomának nyomon követése

 

A vállalat terve a termék szénlábnyom nyomon követésére olyan erőforrás-gazdálkodási koncepciót foglal magában, amelyben az életciklus elvét teljes mértékben figyelembe veszik már a terméktervezés korai szakaszában. Ennek megfelelően a terméktervezési folyamat a környezeti hatásvizsgálat részét képezi, nagyszerű lehetőséget biztosítva a termékek közvetlen és közvetett környezeti hatásainak minimalizálására. Ez lehetővé teszi a tervben meghatározott célok elérését, amelyek között szerepel többek között az ökológiai/fenntartható terméktervezés és -gyártás megvalósítása.

 

Környezetbarát termékcsomagolás műanyag nélkül

 

A Zyxel Networks könnyebb, újrahasznosítható és biztonságos csomagolást használ. 2025-re a cég célja, hogy felhagyjon a műanyag zacskók használatával, és biztosítsa, hogy minden csomagolóanyaga kizárólag 100%-ban újrahasznosítható papírból készüljön.

 

A cég 36,7%-kal csökkentette a csomagolás mennyiségét a termék megjelenésének és kialakításának optimalizálásával, miközben a raklap specifikációinak módosításával 47,7%-kal növelte a raklapon szállított termékek számát. Ezek a lépések jelentősen csökkentik a hulladéktermelést, megkönnyítik a szállítást és csökkentik a szénlábnyomot. Ezen kívül a termékekhez mostantól a szükséges újrahasznosítással kapcsolatos utasítások is hozzátartoznak. A papírtakarékosság érdekében a termék kézikönyve és a garanciajegy a csomagolásra nyomtatott QR-kód beolvasásával érhető el.

 

 

A környezetvédelem szem előtt tartásával tervezett termékek közé tartozik például az USG LITE 60AX tűzfal, amely iparágvezető szabványt állít fel a környezetbarát kialakítás terén, 95%-ban újrahasznosított (PCR) műanyagból készült házával. Ennek az újrahasznosított anyagnak a használata 81%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást az ABS műanyaghoz képest.

 

Nettó nulla kibocsátás 2050-re

 

A Zyxel Networks elkötelezett amellett, hogy 2050-re elérje a nettó nulla kibocsátást. A jobb nyomon követés érdekében a vállalat elindított egy digitális platformot, amely a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) elveivel összhangban figyelemmel kíséri a szén-dioxid-kibocsátást és az energiafelhasználást mind a csoport egészében, mind pedig az energiafelhasználásban, ellátási láncában.

 

A vállalat rendszeres időközönként átvilágítási ellenőrzéseket végez, és minden beszállítójától ugyanazokat a társadalmi felelősségvállalási normákat követeli meg. A Zyxel Networks elvárja, hogy minden beszállítója betartsa Fenntartható beszerzési politikáját és magatartási kódexét, amely olyan területekre terjed ki, mint a környezetszennyezés megelőzése, a vízgazdálkodás és a szénlábnyom-kezelés. Más szóval, mind a Zyxel Networks, mind beszállítói befektetnek a fenntartható fejlődésbe, rendszeresen auditálják és értékelik teljesítményüket. 

 

Fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket nemzetközi versenyeken is elismerték, például az S&P Global Sustainability Yearbook 2024-ben, ahol a „Legjobb 5%” és az „Iparági mozgató” kategóriákban díjaztak bennünket. A Zyxel Networks emellett ESG A minősítést kapott az MSCI-től, és más jelentős díjakat is elnyert már a fenntarthatóságért és az információbiztonságért.

 

A Zyxel Networks elkötelezte magát a hosszú távú fenntartható növekedés mellett azzal, hogy pozitív hatást gyakorol a környezetre és a társadalomra, ami vállalati filozófiájának szerves része.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása.  Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.

2024. november 14. 14:55

A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett

Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása. 

2024. november 14. 13:17

A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.

2024. november 14. 11:42

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére

Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.

2024. november 14. 10:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06