A Zyxel Networks a fenntarthatóság és a környezetvédelem elkötelezettje
A Zyxel Networks, a biztonságos, felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója elkötelezett a fenntartható üzleti gyakorlatok mellett. A globális közösség tagjaként a vállalat a fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást öt kulcsfontosságú területen ágyazza be stratégiai prioritásai közé: környezetvédelem, társadalmi szempontok, irányítás, környezetvédelmi nyilatkozatok és befogadó munkahely. Ez a megközelítés azt mutatja, hogy lehetséges megtalálni a megfelelő egyensúlyt a vállalati növekedés és a környezeti fenntarthatóság között úgy, hogy mindez a társadalom egészének javára váljon.
A környezeti felelősségvállalás alapérték
Az éghajlatváltozás és a biológiai sokféleség csökkenése által jelentett veszélyek egyre nőnek. A Zyxel Networks folyamatosan figyelemmel kíséri a környezetünkben zajló változásokat, és törekszik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére és termékei energiahatékonyságának javítására. A gyártó megfelel a veszélyes, vegyi vagy szennyező anyagok csökkentésére vonatkozó szigorú nemzetközi szabványoknak (RoHS, REACH, perzisztens szerves szennyező anyagok). A vállalat vezetése emellett folyamatosan egyeztet az alkalmazottakkal arról, hogyan vonja be őket az ESH (környezet, biztonság és egészségvédelem) tevékenységekbe, mindezt úgy, hogy az alkalmazottak tisztában legyenek a felelősségi köreikkel.
A Zyxel Networks más szervezetek számára is példakép lehet azzal, hogy kizárólag energiahatékony termékeket vásárol, és folyamatosan javítja saját termékei energiahatékonyságát is. A vállalat környezetbarát termékeket fejleszt, például halogénmentes szójaalapú tinta felhasználásával, ezzel is csökkentve környezetterhelésüket. A cég gyártási folyamatainak alapja többek között az erőforrások újrahasznosítása, a vegyszerek ellenőrzése.
Az energiahatékonyság kulcsfontosságú a Zyxel Networks számára
A Zyxel Networks hálózati termékei energiafogyasztásának csökkentésére és energiahatékonyságuk javítására összpontosít, például akár 85%-os hatékonyságú hálózati adapterek használatával. A PoE technológia biztosítja, hogy az eszközök csak annyi energiát vegyenek fel, amennyire valóban szükségük van, csökkentve a fogyasztást és növelve a csatlakoztatható eszközök számát.
Kiemelten fontos a termékek szénlábnyomának nyomon követése
A vállalat terve a termék szénlábnyom nyomon követésére olyan erőforrás-gazdálkodási koncepciót foglal magában, amelyben az életciklus elvét teljes mértékben figyelembe veszik már a terméktervezés korai szakaszában. Ennek megfelelően a terméktervezési folyamat a környezeti hatásvizsgálat részét képezi, nagyszerű lehetőséget biztosítva a termékek közvetlen és közvetett környezeti hatásainak minimalizálására. Ez lehetővé teszi a tervben meghatározott célok elérését, amelyek között szerepel többek között az ökológiai/fenntartható terméktervezés és -gyártás megvalósítása.
Környezetbarát termékcsomagolás műanyag nélkül
A Zyxel Networks könnyebb, újrahasznosítható és biztonságos csomagolást használ. 2025-re a cég célja, hogy felhagyjon a műanyag zacskók használatával, és biztosítsa, hogy minden csomagolóanyaga kizárólag 100%-ban újrahasznosítható papírból készüljön.
A cég 36,7%-kal csökkentette a csomagolás mennyiségét a termék megjelenésének és kialakításának optimalizálásával, miközben a raklap specifikációinak módosításával 47,7%-kal növelte a raklapon szállított termékek számát. Ezek a lépések jelentősen csökkentik a hulladéktermelést, megkönnyítik a szállítást és csökkentik a szénlábnyomot. Ezen kívül a termékekhez mostantól a szükséges újrahasznosítással kapcsolatos utasítások is hozzátartoznak. A papírtakarékosság érdekében a termék kézikönyve és a garanciajegy a csomagolásra nyomtatott QR-kód beolvasásával érhető el.
A környezetvédelem szem előtt tartásával tervezett termékek közé tartozik például az USG LITE 60AX tűzfal, amely iparágvezető szabványt állít fel a környezetbarát kialakítás terén, 95%-ban újrahasznosított (PCR) műanyagból készült házával. Ennek az újrahasznosított anyagnak a használata 81%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást az ABS műanyaghoz képest.
Nettó nulla kibocsátás 2050-re
A Zyxel Networks elkötelezett amellett, hogy 2050-re elérje a nettó nulla kibocsátást. A jobb nyomon követés érdekében a vállalat elindított egy digitális platformot, amely a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) elveivel összhangban figyelemmel kíséri a szén-dioxid-kibocsátást és az energiafelhasználást mind a csoport egészében, mind pedig az energiafelhasználásban, ellátási láncában.
A vállalat rendszeres időközönként átvilágítási ellenőrzéseket végez, és minden beszállítójától ugyanazokat a társadalmi felelősségvállalási normákat követeli meg. A Zyxel Networks elvárja, hogy minden beszállítója betartsa Fenntartható beszerzési politikáját és magatartási kódexét, amely olyan területekre terjed ki, mint a környezetszennyezés megelőzése, a vízgazdálkodás és a szénlábnyom-kezelés. Más szóval, mind a Zyxel Networks, mind beszállítói befektetnek a fenntartható fejlődésbe, rendszeresen auditálják és értékelik teljesítményüket.
Fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket nemzetközi versenyeken is elismerték, például az S&P Global Sustainability Yearbook 2024-ben, ahol a „Legjobb 5%” és az „Iparági mozgató” kategóriákban díjaztak bennünket. A Zyxel Networks emellett ESG A minősítést kapott az MSCI-től, és más jelentős díjakat is elnyert már a fenntarthatóságért és az információbiztonságért.
A Zyxel Networks elkötelezte magát a hosszú távú fenntartható növekedés mellett azzal, hogy pozitív hatást gyakorol a környezetre és a társadalomra, ami vállalati filozófiájának szerves része.
Kapcsolódó cikkek
- A nagyobb távú hálózati telepítés kihívásaira érkezik megoldás
- A Zyxel Networks összefoglalta, miért elengedhetetlenek a multigigabites switchek a modern hálózatokhoz
- Nagy teljesítményű tűzfal KKV-knak
- Újabb díjat nyertek a Zyxel tűzfalmegoldásai
- A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
- A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
- A Zyxel Group bekerült az S&P Global 2024-es fenntarthatósági évkönyvébe
- Az ABB "A" minősítést kapott az éghajlatváltozással kapcsolatos átláthatóságáért
- A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
- A hálózatépítés legfontosabb trendjei 2024-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.