A HMS Networks felvásárolja a PEAK-System Technik vállalkozást
A HMS Networks AB (publ) („HMS”), az ipari információs és kommunikációs technológia globális szolgáltatója a mai napon kötelező erejű megállapodást kötött a DOGAWIST-Investment GmbH-val a PEAK-System Technik GmbH („PEAK”) részvények 100%-ának megvásárlásáról. A stabil alapokon álló német ipari kommunikációs szolgáltató PEAK-System cég olyan autóipari kommunikációs technológiák szakértőjének is számít, mint a CAN és a LIN.
Az aláírás után a PEAK-System darmstadti irodájában. Balról jobbra: Alexander Gach, a PEAK-System Technik ügyvezető igazgatója, Ines Dohmann, a PEAK Group ügyvezető igazgatója, Staffan Dahlström, a HMS Networks vezérigazgatója és Uwe Wilhelm, a PEAK Group és a PEAK-System Technik ügyvezető igazgatója.
Stratégiai indoklás
Az akvizíció megerősíti a HMS pozícióját a fejlett mérnöki eszközök kommunikációs megoldásainak piacán, valamint az autóipari, orvostechnológiai és szállítmányozási tesztelésben és ellenőrzésben. A HMS számos szinergiát lát a HMS Ixxat üzleti egysége és a PEAK-System között, mivel sok közös kompetencia létezik az autóipari kommunikációs – például a CAN, a CAN FD, a LIN, a Flexray és az Automotive Ethernet – technológiákban, amik különböző alkalmazásokra és célcsoportokra képesek fókuszálni. Ezáltal nagyon jó lehetőségek nyílnak meg a keresztértékesítésre, mind a termékfejlesztést, mind pedig a két vállalat értékesítési csatornáinak kihasználását illetően.
Az akvizíció megerősíti a HMS globális jelenlétét az autóipari kommunikációban, különösen Németországban.
„A PEAK-System kiterjedt termékportfóliója és kompetenciája kibővíti meglévő termékkínálatunkat a fejlett mérnöki eszközök kommunikációs megoldásaiban, valamint az autóipari, orvostechnológiai és szállítmányozási alkalmazások tesztelésében és ellenőrzésében – jelentette ki Staffan Dahlström, a HMS Networks vezérigazgatója. – Kiváló keresztértékesítési lehetőségeket is látunk földrajzi és műszaki szempontból egyaránt. Az Ixxat márkánk és a PEAK-System már most is egyedi szoftver- és hardvereszközöket kínál, együtt pedig több lehetőséget tesznek elérhetővé ügyfeleink kommunikációs kihívásainak megoldására. Ez egy izgalmas lépés a HMS, valamint az Ixxat márka számára. A teljes HMS csapat teljes szívvel üdvözöli a PEAK-Systemes új kollégáinkat a HMS-ben.”
A PEAK-System dióhéjban
A PEAK-System egy stabil alapokon álló német ipari kommunikációs vállalat, amely hardver- és szoftvermegoldásokat egyaránt kínál az ipari és autóipari kommunikációhoz. Az innovatív és méretezhető termékek fejlesztésével és gyártásával – a hangsúlyt a járműiparban használt hálózati technológiákra helyezve – a vállalat az 1999-es indulás óta szolgálja ki vásárlóit a világ minden táján.
A PEAK-System a termékgyártást és -fejlesztést is végző cégközpontja a németországi Darmstadtban található. A francia leányvállalat irodája a franciaországi Nancy közelében található Maxéville városban. A PEAK-System összesen mintegy 50 főt foglalkoztat.
Az eladások jól megoszlanak a kulcsfontosságú ipari kommunikációs piacokon; az árbevétel körülbelül 50%-a Európában, 25%-a Ázsiában és 25%-a az Egyesült Államokban realizálódik.
Kapcsolódó cikkek
- Műholdcéget vett a Google
- Vezetőváltás a PwC Magyarországnál
- Az AOC és az MMD kulcsvezetői váltást jelent be az európai üzletvitelében
- Új vezető a Schneider Electric európai Secure Power csapatában
- Véglegessé vált a Kulcs-Soft cégformaváltása
- 82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
- Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel
- Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
- A Bosch Rexroth az Elmo Motion Control felvásárlását tervezi
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.