Mobil gondok a Philipsnél is
Kollár Csaba, 2001. április 18. 19:58
A Philips a legutolsó azok között az elektronikai cégek között, melyek bejelentették, hogy mobilüzletáguknál jelentős változtatásokat hajtanak végre.
A cég a múlt hónapban jelentette be, hogy eladja teljes mobiltelefon-üzletágát, annak ellenére, hogy a cég fogyasztói elektronikai üzletága jól megy. A Philips szóvivője azt állítja, hogy a megszorítások oka az egész mobilkommunikációs piacra jellemző lassúbb növekedés. A fogyasztók nagy része már megvette mobiltelefonját, amit rendszerint kedvel, és nincs sem kedve, sem pénze arra, hogy újabb készüléket vegyen. Elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy a mobil kommunikációs eszközök piaca egyre inkább eltolódik Európából és az USA-ból Ázsiába, a nagy mobiltelefongyártó cégek a pénzügyi megszorítások mellett ezért is keresik az együttműködés lehetőségeit az ázsiai cégekkel. A Philips pl. új készülékét, a Xenium-t már elsősorban az ázsiai piacra tervezte. A Philips is hasonlóan az Ericssonhoz racionalizálja működését. Ez elsősorban pénzügyi megszorításokat jelent, és 7000 munkatárs elküldését.
Kapcsolódó cikkek
- Jó negyedévet zárt a Philips
- Síkképernyős tévé-üzletágát is eladja a Philips
- Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
- A Philips 1,3 milliárd dollárért megvásárolja az Intermagnetics-et
- A Philips első negyedéve: 37 százalékkal nőtt a profit
- A Philips eladta monitor- és laposképernyő-gyártó részlegeit a kínai TPV-nek
- A Philips profitja 79 százalékkal csökkent
- Kínai cégé a Philips számítógépképernyő-gyártása
- A Philips csökkentette a lapkarészleg előrejelzését