Sikeresen mutatkozott be az elektronikus piactér

, 2001. augusztus 13. 17:15
A Marketline Rt. rendszerére alapozva Magyarországon is megnyílt az első Internet alapú vállalatközi elektronikus piactér. A marketline.hu címen a vevők és beszállítók közvetlen kapcsolatba léphetnek egymással, s így a beszerzési árak jelentősen csökkennek, nő a piaci verseny, szélesedik a kínálat. Az elektronikus beszerzés ilyen formájával jelentős megtakarítást is elérhetnek a vállalatok.
A Marketline elektronikus piactér a várakozásokat is felülmúló sikerrel zárta első két aukcióját a héten. Az Axelero (aki a Matáv csoportot képviseli a vállalkozásban), az Accenture (korábban Andersen Consulting), a Compaq és az SAP által közösen kidolgozott elektronikus piactér rendszert először a Westel Mobil Távközlései Rt. használta élesben. A licitálás végén kiderült: az aukció öt százalékos javulást eredményezett a vállalat eddigi legjobb beszerzési áraihoz képest. Winkler János vezérigazgató-helyettes, marketingigazgató rendkívül fontosnak tartotta, hogy a folyamatok és az árak transzparensek a vevő számára. A procedúra nyitott, áttekinthető, az adatok tárolhatóak és összehasonlíthatóak. A rendszer kiküszöböli a korábbi metódusban rejlő csapdákat is.

A legújabb hazai business to business eszköz másik felhasználója, a Citibank Rt. tíz meghívott beszállító részvételével próbálta ki az aukciós rendszert „A Marketline szolgáltatása az egész beszerzési folyamatot átláthatóvá teszi, amelynek következtében reméljük, hogy gyorsabban és hatékonyabban intézhetjük beszerzéseinket - mondta Bata István a Citibank Rt. internetfejlesztési igazgatója. „A mostani aukción kísérletképpen egyhavi irodapapír-szükségletünket vásároltuk meg. Jelentősen bővítettük a beszállítói kapcsolatainkat, akik az aukción a vártnál is aktívabban licitáltak. Javuló fizetési kondíciók mellett az eddigi beszerzésekhez képest 10 %-ot számottevően meghaladó megtakarítást értünk el. Ez a kísérlet jó alkalom volt tapasztalatszerzésre, ami alapja lehet a Marketline-nal való együtműködésünk további bővítésének.”

Hilt Csaba, a rendszert fejlesztő és működtető cég Marketline Rt értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese szerint portáljukon a vevők összehasonlítható, naprakész információkhoz jutnak a beszállító cégekről, azok árairól, szolgáltatásairól. Az eladók főképpen új piacok meghódítását, új termékeik és szolgáltatásaik hatékony értékesítését érhetik el az elektronikus kereskedelemmel.

Kulcsszavak: Accenture-hu e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01