A mobilpiac kilátásai a 2001-es esztendő második félévére
A szakértők úgy vélik, hogy hiányzik az emberekből az állandó megújulás iránti igény, így nem feltétlenül veszik meg a legújabb modelleket. Miközben a mobilkommunikációs cégek 12 hónapra tették egy átlagos termék használati idejét, addig a gyakorlatban ez 18-24 hónap. Ennek egyik oka az lehet, hogy az amerikai gazdaság csökkenő pozitív eredményei kihatnak az európai piacra, így a fogyasztóikra is, akik egyre garasoskodóbbak. Ez a folyamat tulajdonképpen nem új előttünk állítja az elemző hasonló jelenséggel a PC piacon már tavaly találkoztunk. Habár egyre több és több ember lett PC-tulajdonos, a hardver- és szoftverösszetevőket nem cserélték olyan gyakran, ahogy azt a gyártók remélték. A Merrill Lynch úgy gondolja, hogy az idei év mobilkereskedelmében áttörést csak Karácsony hozhat, amikor egy szolid megugrás lehet a GPRS-kompatibilis telefonok helyes időzítése miatt. Bár arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy számos vásárló csak januárban, az új évben szánja rá magát arra, hogy megvegye az eddiginél lényegesen jobb mobiltelefonját.
Kapcsolódó cikkek
- Mennyire népszerűek a kamerás mobiltelefonok?
- Dinamikusan fejlődik a digitális fényképezőgéppel ellátott mobiltelefonok piaca
- Bangladesi 'telefonos hölgyek'
- A mobiltelefonok megváltoztatják a tizenévesek viselkedését
- A mobiltelefónia fejlődése Kelet-Európában - bécsi tanulmány
- A mobiltelefon-piac az idén nyolc százalékkal bővül
- Egymilliárd mobiltelefon
- Kétmillió előfizető a Pannon GSM-nél
- A világ mobilpiaca az idén akár 10 százalékkal nőhet
- 2001 végén 37 millió franciának volt mobiltelefonja