Internetszolgáltatók piaci részesedése
Az internet-hozzáférések 70 százaléka 3 cég kezében
forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. augusztus 21. 12:11
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a hazai 10 fő feletti vállalati alapsokaságban a cégek 69%-a rendelkezik internet-hozzáféréssel központi telephelyén. A nagyvállalati szférában a lefedettség teljes, a középvállalatok körében 81%, míg a kisvállalatok körében közel kétharmados [65%].
A vállalati internet-hozzáférési piac 70 százalékát három vezető szolgáltató tudhatja magáénak. A legerősebb 43%-os részesedésével az Axelero [az adatfelvétel időpontjában még MatávNet], a többi megnevezett [legalább 2%-os részesedésű] ISP összesen nem rendelkezik ekkora ügyfélkörrel. A következő legnagyobb szolgáltató a PSInet/Elender [14%] és a GTS/Datanet [13%] nagyjából azonos ügyfélbázissal. Az intézményi ügyfelek számát tekintve mögöttük messze elmarad a PanTel/Euroweb [3%] és a Vivendi/V-net [2%], míg a többi szolgáltató együttesen a piac 22%-át birtokolja.
Az ISP-k piaci részesedése ügyfélkapcsolatok alapján a 10 fő feletti vállalatok körében
A felhasználás nagyobb intenzitása és a jobb minőségű kapcsolatok iránti magasabb igény miatt legértékesebb nagyvállalati piacon a MatávNet/Axelero őrzi vezető szerepét, de részesedése tíz százalékponttal alacsonyabb [33%], míg a GTS/Datanet [15%] és a PanTel/Euroweb [7%] pozíciói erősebbek. A MatávNet/Axelero [44%] és PSInet/Elender [15%] részesedése a kisvállalati piacon a legnagyobb.
Forrás: BellResearch & Think Consulting Magyar Infokommunikációs Jelentés 2001/1
Kapcsolódó cikkek
- Internet, 2003 I. negyedév - 7 milliárd forint, egymilliárd perc
- Egyre romlik a technológiai gyártók helyzete
- IHM: távközléspolitikai célok
- Triplájára növekedett az online csalások száma
- Kevesebb volt a fúzió az európai IT szektorban
- 2002: kevesebb vezetékes vonal
- Az EU-csatlakozás után Magyarországon is gyorsabban terjed majd a távmunka
- Miniszteri kerekasztallal zárult a gazdasági csúcstalálkozó
- Az IT döntéshozók évente csak két-három konferencián vesznek részt
- A hagyományos és az online média kapcsolata