Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica SA és a kínai China Unicom (Hong Kong) Ltd., amelynek keretein belül mindkét vállalat 500 millió dollár értékben fektet be a másik társaság papírjaiba - derül ki a spanyol vállalat felügyeleti szerveknek benyújtott tájékoztatójából.
A spanyol telekommunikációs óriás így 9,7 százalékra növeli részesedését a kínai vállalatban, míg az ázsiai társaság az európai cégben tartott tulajdonhányada 1,37 százalékra nő. A Telefonica 2010 nyarán jelentette be, hogy 10 százalékra kívánja növelni részesedését a China Unicom-ban.
A China Unicom összesen 21,8 millió Telefonica-részvényt vásárol darabonként 17,16 euróért, ami az elmúlt 30 nap árfolyamátlaga. A részvények korábban a spanyol vállalat sajátrészvényhányadának részét képezték. A Telefonica a következő kilenc hónap során nyíltpiaci tranzakciókkal bővíti tulajdonrészét.
Az ibériai vállalat világszerte 277,7 millió ügyféllel rendelkezik a tíz évvel ezelőtti 68,2 millióhoz képest. A kínai vállalat ügyfeleinek számát tekintve a világ negyedik legnagyobb telekommunikációs vállalata 310 milliós előfizetői számmal.
"Együttesen a világ lakosságának mintegy 10 százalékát lefedő előfizetői bázisa lesz a két vállalatnak" - mondta Cesar Alierta a Telefonica igazgatótanácsának elnöke. A kínai telekommunikációs piac minden hatodik hónapban Spanyolország lakosságának megfelelő számú előfizetővel bővül, jövőre várhatóan 1 milliárd fogyasztó lesz Kínában - tette hozzá.
A két vállalat között 2005-ben jött létre együttműködés, ami jelenleg a mobilhálózati szolgáltatófelületekre, eszközbeszerzésekre, vállalati telekommunikációs szolgáltatásokra és az alkalmazott technológiára terjed ki.
Az új megállapodás értelmében a China Unicom képviseletet kap a Telefonica igazgatótanácsában. Alierta eddig is részt vett a kínai vállalat igazgatótanácsának munkájában.
Kapcsolódó cikkek
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.