EU: Felelőssé tehető az eBay, ha aukcióin jogsértést követnek el
A luxembourgi székhelyű testület elé került alapügyben - egy nagy-britanniai perben - a L'Oréal kozmetikai cég azzal vádolta az eBay-t, hogy részt vesz a honlapjának felhasználói által elkövetett védjegyjogsértésekben. Kifogásolta azt is, hogy az eBay egyes esetekben felhasználóit a honlapján eladásra kínált, védjegyjogokat áthágó árukhoz irányítja. További fenntartása a kozmetikai cégnek, hogy az eBay nem tesz elegendő erőfeszítést a védjegyjogot megszegő termékek árusításának megakadályozására. Jogsértés a L'Oréal szerint az is, hogy az eBay-en unión kívüli értékesítésre szánt árukat is kínálnak uniós vásárlóknak.
A bírósági ítélet hangoztatta: ha az üzemeltető segíti a kínálat optimális megjelenítését, azzal már "tevőleges szerepet játszik", és nem hivatkozhat az uniós jog azon elemére, amely bizonyos internetes szolgáltatóknak a felelősség alól mentességet ad.
Megerősítette ugyanakkor a bíróság, hogy az egyes ügyekben a nemzeti bíróságoknak kell eljárniuk, és dönteniük a tényleges felelősségről. Állásfoglalása szerint "a nemzeti bíróságoknak hatáskörrel kell rendelkezniük arra, hogy az ilyen vállalkozásokat olyan intézkedések meghozatalára kötelezzék, amelyek nem csupán a szellemi tulajdonjogok elleni jogsértések megszüntetésére, hanem az újabb jogsértésék megelőzésére is irányulnak".
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- Jogszabályellenes a távközlési cégek különadója
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- EU-jogsértési eljárás Magyarország ellen a távközlési különadó miatt
- A neten árverezik el az Opel Antwerpenben bezárt üzemét
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.